Відкрили ключем купе: пасажирка розповіла, як її обікрали в поїзді «Укрзалізниці»
Пасажири вийшли на станції в Хмельницькому, адже їхати далі не могли: не мали ні документів, ні карток, ні достатньої суми коштів для продовження далекої поїздки
У міжнародному потязі «Укрзалізниці» Київ – Перемишль перед зупинкою у Вінниці зловмисники викрали у пасажирів речі, зокрема техніку, гроші та документи. Постраждалим не охоче допомогли провідники й начальник поїзда. Про ситуацію розповіла Леся Скотар, яка зі своїм дядьком стала жертвою крадія.
Постраждала наголосила, що вона зі своїм родичем поклала власні речі біля подушки та замкнули купе зсередини, після чого заснули. «Прокинулись від того, що зайшла провідниця і сказала, що в нас відкрились двері, щоб ми їх закрили. Що було дивно, адже ми їх замкнули й перевірили, що вони дійсно замкнуті», – зауважила жінка.
Вона помітила, що зник телефон дядька і сумка зі всіма їхніми документами, грошима, картками, ще одним телефоном, іншою електронікою та речами. Потяг якраз зупинився у Вінниці. Жінка ледь знайшла провідницю й розповіла їй ситуацію, запитала як таке можливо, що їх відімкнули з коридору. На що працівниця залізниці сказала, що це звична річ й таке іноді буває.
Згодом прийшов начальник потягу, довго розповідав історії про те, що таке буває й злодії обнагліли. «Звісно, вони викличуть поліцію, але вже на іншу станцію, наступну. Наступна станція була в Хмельницькому більш ніж через годину, здається через дві. Поліції в потягу немає. Також нам сказала провідниця, що бачила підозрілого чоловіка, який ходив в коридорі і повертався з сумкою. І з її слів – вона пішла за ним, але він вибіг з наступного вагона і втік на стоянці.
Відразу напишу, що камер у коридорі вагона немає, це я вже знаю після спілкування з гарячою лінією Укрзалізниці», – написала постраждала.
По дорозі вона звернулася в поліцію щодо телефону, який викрали й сказала, що пишуть заяву у потязі й будуть ще писати в Хмельницькому в поліції та попросила відслідкувати номер, на який все ще йшли гудки. Проте жінці відмовили, пославшись на відсутність заяви.
«На мої пояснення, що до того часу, поки я зможу поспілкуватися з поліцією ще мінімум година, а вони могли б відслідкувати викрадача зараз – мені відмовили. Для чого така поліція?» – зазначила постраждала.
Пасажири вийшли на станції в Хмельницькому, адже їхати далі не могли: не мали ні документів, ні карток, ні достатньої суми коштів для продовження далекої поїздки. Їх забрав патруль поліції у відділок, де постраждалі написали заяви. Далі жінка побачила, що її картами намагаються розрахуватися у Вінниці за певною адресою – слідчі попросили чергових набрати Вінницю і відправити екіпаж. Поліцейські приїхали за адресою термінала, де намагалися розрахуватися, через 40 хв, та там уже нікого не було.
«Увесь цей час викрадач був на вокзалі у Вінниці. І на вокзалі хоча б же мають бути камери, правда? Що цікаво – наступного разу телефон знову увімкнули близько 11 години (+-) вже у Києві. Як вам така схема? Виходить, зловмисник купує квитки до Вінниці, обкрадає людей, відмикаючи купе ключем (бо начальник потяга сказав, що в них, викрадачів, зараз є ключі від купе!), чекає наступного потяга і повертається назад до Києва. Знаючи, що близько 11 він вже був у Києві, а о 05:40 був ще у Вінниці – можна навіть спробувати вирахувати, яким потягом він їхав назад, якби це поліція хотіла вирахувати», – написала жінка.
«Мій висновок: Укрзалізниця має щось робити для безпеки пасажирів. Дуже цікаво, коли вагони купе відмикають шахраї своїм же ключем. І попереджувати, що на цьому напрямку часто обкрадають. Національна поліція України саме в цій ситуації – просто дно. І те, що мені говорять, що справу почнуть розслідувати, коли Хмельницький передасть її Вінниці, і це може бути не день і не два – лише додає абсурду. Навіть якщо поліції даєш багато даних для розкриття справи і надаєш ці дані якнайшвидше. Адже я навіть попросила номер термінала, де розраховувались в Приваті і надала його поліції. Чомусь це робила саме я, а не вони», – додала постраждала й зауважила, що її чоловік наразі на фронті захищає Україну.
У коментарях під дописом відреагував директор філії «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця» Олександр Петровський. Він із жалем зазначив, що поліція супровід пасажирських поїздів не здійснює, проте у компанії власним коштом розпочинають повернення воєнізованої охорони у потяги. Також Петровський прокоментував як можна відкрити купе, зачинене зсередини.
Чимало користувачів написали про необхідність відеонагляду у коридорах поїздів.
До слова, військові та їхні родичі звернулися до «Укрзалізниці» з проблемою. Через відсутність квитків на потяги «Укрзалізниці» захисники не можуть потрапити до рідних.
Нагадаємо, наприкінці червня вирушили перші потяги з вагонами, в яких є жіночі купе. Потреба у цих жіночих купе виникла з тієї причини, що жінки неодноразово ставали жертвами фізичного та сексуального насильства в потягах з боку чоловіків.
Раніше стало відомо, що «Укрзалізниця» повідомила про запуск перших жіночих купе. Продаж квитків відбувається лише в мобільному застосунку. Для того, щоб отримати доступ до функції, потрібно оновити додаток. Поїзди з жіночими марковані у застосунку, а посадка буде відкрита виключно жінкам та дітям, яким не виповнилося шість років. Вартість проїзду в жіночих купе не відрізняється від звичайної.