У мене є «Мрія». Пенсіонерка з Харкова стала партнером російського мільярдера

У мене є «Мрія». Пенсіонерка з Харкова стала партнером російського мільярдера

200 мільйонів для Дерипаски. Російські автобуси в Україні збуває... мати народного депутата

Міністерство освіти і науки минулого місяця оприлюднило дані щодо виконання розрекламованої програми «Шкільний автобус» – у держбюджеті-2016 на неї було закладено субвенцій на 600 млн гривень. Перед стартом навчального року, станом на середину серпня, майже всі місцеві органи влади в Україні визначилися, кому віддадуть кошти і який транспорт придбають для школярів. Відповідно до «Вісника держзакупівель», на дві третини суми держоргани закуплять 326 шкільних автобусів різних виробників. При цьому найбільше – понад 200 млн гривень (за 164 автобуси) – мають отримати постачальники шкільних автобусів зі світлою назвою «Мрія».

Спільна «Мрія» російського мільярдера і української пенсіонерки?

Виробником автобусів «Мрія», які у 2016-му закуповували в 14 областях України, є компанія «Автохолдинг». Саме так стверджує прес-служба цього підприємства.

Популярність автобуса пояснюється ціною: машини під цією назвою на тендерах коштують на 100–300 тисяч дешевше від продукції конкурентів, серед яких вітчизняні автовиробники –  «Богдан Моторс», «Чернігівський автозавод», «Черкаський автобус».

За рівних умов таку перевагу можна отримати в разі, якщо, наприклад, завод має постійне завантаження та продає порівняно великі партії товару. Саме так і звик працювати виробник «Мрії», щоправда, не в Україні.

«Автохолдинг» належить до структури бізнес-групи АІС («Автоинвестстрой»), яку пов'язують із народним депутатом з парламентської групи «Відродження» Дмитром Святашем. Останній у минулому скликанні парламенту входив до Партії регіонів, був засновником автоімпортера «Автоинвестстрой», але кілька років тому, після скандалу з кредитом, який компанія відмовилася повертати відомому банку, заявив, що вийшов зі складу АІС.

Як свідчать матеріали кримінального провадження Національної поліції, пасажирські автобуси АС-Р 4234 «Мрія» насправді виробляються не в Україні, а на російському підприємстві «Павловский автобусный завод» (входить до корпорації «Русские машины» (група ГАЗ) кремлівського мільярдера Олега Дерипаски).

Группа ГАЗ, як і інші складові «Русских машин» – підприємства авіа- та залізничного машинобудування, має держгарантії на мільярди рублів від російського уряду. ГАЗ постачає автотехніку для армії країни-агресора, а напередодні увійшла до п’ятірки структур, що мають виготовити 1800 автобусів для російських шкіл. Відповідне розпорядження прем’єр РФ Дмитро Медведєв підписав у серпні.

Як уже зазначено вище, ринок збуту ПАЗів кордонами Росії не обмежується. В умовах війни дещо «перепадає» й українцям. Для розмитнення павловських автобусів в Україні менеджери російського заводу, за даними українських правоохоронців, надають сертифікати із завідомо неправдивими відомостями щодо відповідності шкільних «Мрій» екологічним вимогам «Євро-5», ідеться в розслідуванні українських правоохоронців, яке пов’язане з підміною екологічних стандартів. Мовляв, росіяни у документах 2016 року вказували, що двигун автобусу відповідає вимогам «Євро-5», хоча, рік тому ті ж самі машини перетинали кордон з Україною під стандартом «Євро-4».

Із цим «новим» сертифікатом ПАЗи імпортувалися до України та начебто переоснащувалися до рівня шкільного автобусу харківським «Автохолдингом».

Картинки по запросу паз шкільний автобус шарики

Саме такий шлях, наприклад, проклали 27 автобусів «Мрія» до Вінницької області, яка сплатила за них 32 млн гривень.

У квітні 2016 року Міносвіти рекомендувало управлінням освіти й науки облдержадміністрацій під час закупівлі шкільних автобусів надавати перевагу вітчизняному виробнику, з огляду на «етичну складову питання в контексті воєнної агресії Росії проти України». Водночас чиновники МОН акцентували: органи місцевої влади мають керуватися фактором відповідності технічним характеристикам та цінам.

В Україні постачальником більш ніж півтори сотень «Мрій» виступають фірми: «Інтер авто-трейдинг», «Радіал Україна», «Аймакс груп». Як мінімум одна з них має безпосередній зв'язок зі згадуваною вже бізнес-групою АІС, що пов’язується з Дмитром Святашем. Так, офіс «Радіал Україна» розташований за адресою основного офісу групи компаній АІС у Києві – у провулку Балтійському, 20.

За цією ж адресою розташована, наприклад, ТОВ «Автомобільна компанія «Укравтоторг». Як з’ясував «Главком», у 2016 році імпортні операції із ввезення автобусів російського «Павловского автобусного завода» під українізованою назвою «Мрія» здійснювала саме ця фірма. Серед її засновників – харків’янка Святаш Лариса Миколаївна 1947 року народження. Вона – мати народного депутата Дмитра Святаша. Декларантом автобусів виступало згадуване вище «ВО «Автохолдинг», єдиним засновником якого є ТОВ «Стокс-ТБ», а одним із бенефіціарних власників – та ж сама Лариса Святаш.

Мати народного депутата Святаша веде бізнес з найбільшим авто холдингом РосіїМати народного депутата Святаша веде бізнес з найбільшим автохолдингом Росії, який отримує оборонні замовлення від Кремля

Варто зазначити, що ціна продажу одного автобуса «Мрія» для місцевих органів влади становить від 1,2 до 1,4 млн гривень. Водночас протягом весни-літа 2016 року, за даними  «Главкома», автобуси російського виробника, який отримує дотації та гігантські замовлення від російської армії, завозились до України за ціною від 555 до 610 тис. гривень.

Варто зазначити, що для Лариси Святаш Росія – країна не чужа. Про це свідчать уже російські реєстри юридичних осіб. Вона, наприклад, є співвласницею компанії «Центр стратегических инвестиций», зареєстрованої за російським законодавством у окупованому Криму – по вул. Трансформаторній, 4 у Сімферополі. Частка Святаш у статутному капіталі – 20 млн рублів, ще 20 тис. рублів у фірму вклав Святаш Володимир Миколайович. Саме так звуть депутата Харківської обласної ради – батька народного депутата Дмитра Святаша.

Тут варто додати, що Святаш-старший, який веде бізнес на окупованій українській території, є представником нової партії «Відродження» та очолює в облраді постійну комісію з питань соцполітики, охорони здоров'я, реабілітації учасників бойових дій та АТО.

Святаш-старшийСвяташ-старший

Директор «Центра стратегических инвестиций» Володимир Польський також керує компанією «Автогруп Крим», яка з'явилася за тією ж адресою у Сімферополі в травні 2014 року, коли Крим уже було захоплено Росією. Фірма здає в оренду власне майно. За адресою Трансформаторна, 4 у Сімферополі також розташовано офіс компанії з уже знайомою абревіатурою – «АІС Крим», – засновником якої в Криму є Наталя Корякіна. Остання також заснувала фірму «Прайд юг»», що базується за тією ж адресою.

Виконання програми «Шкільний автобус»


Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: