Україна втрачає зерновий ринок Єгипту?
Україні потрібно розширювати ринки збуту зерна і поліпшувати якості товару
В цьому році є певні складнощі з експортом українських зернових до Єгипту. Про це повідомив в інтерв’ю «Главкому» президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.
«Єгиптяни змінили якісні показники, за якими вони купують пшеницю. Якщо до цього вони купували пшеницю з протеїном 11,5 і ми досить успішно з ними торгували. То з нинішнього сезону купують пшеницю із протеїном 12,5. А у нас такої пшениці в Україні 15-20%, і ми надаємо перевагу тому, щоб залишати її всередині країни. Тому Україна і втрачає ринок Єгипту. І стає тут неконкурентоспроможною, наприклад, у порівнянні з Росією», - розповів експерт.
Він зазначив, що «треба дати чіткий посил нашим виробникам: треба поліпшувати якість зерна».
Горбачьов пояснив, в чому різниця між українським та російським зерном. «Для того, щоб пшениця виросла із великим вмістом клейковини, потрібна велика сума вегетативних температур. Іншими словами, потрібно, щоб було більше сонячних днів, ніж хмарних. Росія експортує зерно, яке, в основному, вробляється на півдні. Це Краснодарський та Ставропольський край - це еквівалент нашої Одеської області. Відповідно, вміст клейковини у пшениці там більше, ніж у нас. Тому експортний потенціал Росії щодо пшениці з високим вмістом протеїну вище, ніж в Україні», - сказав він.
Горбачьов також розповів, що в цьому році Росія виростила на 10 млн тонн більше пшениці, ніж вони самі очікували.
«Вони демпінгують цінами і є нашими прямими і найпершими конкурентами у торгівлі пшеницею не лише у чорноморському регіоні, а й на світовому ринку на всіх напрямках. Наш зерновий ринок дуже конкурентний. І якщо раптом виявиться, що з Росії вантажити пшеницю вигідніше, Європа почне купувати пшеницю за дешевшою ціною. Але Європа в основному імпортує фуражні зернові. Тому, думаю, зі збільшенням виробництва в Росії пшениці, ми не втратимо ринок ЄС. Але, на жаль, вже втрачаємо ринок Єгипту. І в Азії Росія теж нас може потіснити», - зазначив експерт.
За його словами, Україні потрібно розширювати ринки збуту, шукати нові. «Ну і окрім цього, звичайно ж, поліпшувати якості товару», - додав він.
Коментарі — 0