Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков та голова нацполіції Хатія Деканоідзе на презентації першого поліцейського Mitsubishi Оutlander PHEV
Українська компанія стає найбільшим постачальником автомобілів для національної поліції
Наприкінці минулого тижня МВС оголосило про найбільшу закупівлю поліцейських автомобілів. За гроші, отримані від Японії за Кіотським протоколом, міністерство купить 651 позашляховик Mitsubishi Оutlander PHEV. Абревіатура в кінці назви моделі говорить про те, що це гібридний автомобіль. Тобто, він може їздити як на бензині, так і на електриці.
За такою схемою міліцейське відомство вже співпрацювало з Японією за часів президентства Віктора Януковича. У 2012 році Україна підписала контракт на поставку гібридних патрульних машин Toyota Prius, які нині є основою автопарку поліції.
Але, незважаючи на те, що проект з Toyota і Mitsubishi реалізується в рамках однієї «екологічної» програми, є в нового контракту нюанси, які істотно відрізняють його від попередньої закупівлі машин для поліції.
Раптовий розрив із Toyota
Спочатку правоохоронці мали отримати від Японії близько 1200 автомобілів Toyota Prius. Перші 84 гібридних седани прибули до України 2013-го року. У 2015-му поліція отримала ще 348 машин. І на цьому, очевидно, тема з «Пріус» поки що закрита - в уряді вирішили переключитися на іншу модель.
Власне, ще навесні керівник нацполіції Хатія Деканоїдзе зізналася: Toyota Prius не підходить для патрульної роботи. «Я згодна, що «Тойота Пріус» - не найідеальніша машина для патрульної поліції. Так, можливо, коли в нас буде повне фінансування, ми купуватимемо більш підхожі поліцейські машини для цих цілей», - заявила Деканоїдзе в одному зі своїх інтерв'ю.
Правда, тоді йшлося лише про заміну моделі, а не постачальника. Toyota, як і раніше, розглядалася як основний партнер. Зокрема, тодішній глава Кабміну Арсеній Яценюк запевнив, що для поліції будуть купувати іншу гібридну модель Toyota - кросовер RAV4. Прем'єр пообіцяв, що з 1 млрд гривень, які Україна заробила на продажу Японії квот на викид парникових газів, 70% буде витрачено на покупку Toyota RAV4.
Однак минулого тижня з'ясувалося - «Тойота» залишилася в «прольоті». Ці гроші отримає інший японський автовиробник - Mitsubishi. Причому, судячи з усього, контракт із новим партнером буде істотно відрізнятися від попередніх, під час роботи з Toyota.
Особливості нового контракту
Держзакупівлі автомобілів - завжди непогана можливість для місцевих дилерів заробити. Але тільки не у випадку з поставками Toyota Prius. Контракт було укладено безпосередньо між Україною та акціонером «Тойоти» - компанією Sumitomo Corporation. А ось із Mitsubishi, очевидно, все буде по-іншому. На це вказує низка ознак.
По-перше, до того як стало відомо про покупку гібридних «Аутлендер», з’явилась інша цікава новина – навесні цього року було оголошено про створення вітчизняної компанії «Ем Ем Сі Україна», у якій 60-відсоткова частка належить Mitsubishi. Зазвичай виробники автомобілів відкривають такі представництва, коли їхній продаж досягає високих показників і вони хочуть особисто стежити за ситуацією на локальному ринку.
Однак в Україні Mitsubishi – в аутсайдерах. За даними статистики продажу нових авто, яку публікує «Укравтопром», в I півріччі 2016 року японський бренд посів лише 24 місце, поступившись навіть багатьом преміальним маркам. Так що, вочевидь, Mitsubishi ввійшла в капітал українського СП не для того, щоб контролювати продаж, а тому що в компанії з'явився великий споживач – МВС.
Інша ознака, яка свідчить, що Арсен Аваков вирішив вибудувати відносини з постачальником машин «по-новому», - заява міністра на презентації першого поліцейського Mitsubishi Оutlander PHEV. Голова силового відомства обмовився: як тільки в поліції визначаться з комплектацією, буде проведено тендер на поставку автомобілів.
Про який саме тендер ідеться, Аваков не уточнив. Але, судячи з усього, міністерство буде обирати постачальника машин із місцевих дилерів. Нічого подібного з Toyota Prius не було. Машини поставлялися безпосередньо з Японії. Українські компанії в угоді не брали участь.
Зрозуміло, що найбільше на поставках Mitsubishi Оutlander заробить їхній виробник. Але й український бізнес не залишиться без «копійки». Передовсім свою «частку» отримає найстаріший партнер Mitsubishi в Україні - «НІКО». Компанія від початку 1990-х представляє японський бренд на місцевому ринку. І саме «НІКО» належать 40% акцій у спільному японсько-українському підприємстві «Ем Ем Сі Україна».
До речі, представники «НІКО» теж були присутні на презентації поліцейського Mitsubishi Оutlander PHEV. На цьому фото в лівому верхньому куті видно обличчя представника української компанії – Сергія Байдачного.
До того ж, «НІКО» представляє інтереси Mitsubishi в Україні не лише як імпортер. До структури компанії також входить і дилер японського бренду. І він, зрозуміло, буде брати участь у тендері, про який говорив Арсен Аваков.
Так що «НІКО» має всі шанси заробити на поставках для поліції Mitsubishi Оutlander двічі: як імпортер і як дилер. І ймовірність такого сценарію дуже велика. В української компанії вже є досвід перемог у великих державних тендерах. Минулого року вона була в лідерах постачальників автомобілів для органів влади.
Як писав «Главком» у статті про компанії, які заробляють на держзакупівлях, 2015-го року «НІКО» поставило поліції близько 300 нових автомобілів «Рено» - 104 Renault Duster і 192 Renault Dokker. Після контракту з Mitsubishi «НІКО» стане найбільшим постачальником автомобілів для поліції України.
Коментарі — 0