Опитування проведене трьома соціологічними центрами у середині січня зафіксувало зміни електоральних настроїв
Центр соціальних та маркетингових досліджень «Социс», Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) та Центр Разумкова оприлюднили результати великого соціологічного дослідження, в якому опитано 11 тис. громадян України у всіх регіонах.
Соціологи стверджують, що у своїх заявах населення показує досить активну позицію із волевиявлення. Близько 82% українців стверджують, що у більшості випадків, майже завжди чи завжди голосують, коли в Україні проходять вибори різних рівнів. Всього близько 6% ніколи чи майже ніколи не голосують.
На даний момент, більше 80% українців готові взяти участь (повністю впевнені + скоріше впевнені) у виборах президента України, які відбудуться в березні цього року.
Найбільшу підтримку населення серед тих, хто візьме участь у голосуванні та визначився зі своїм вибором, отримав би Володимир Зеленський (23%). Друге місце посідає Петро Порошенко – 16,4%. За Юлію Тимошенко готові відати респонденти 15,7% своїх голосів.
Таким чином якби президентські вибори відбулися сьогодні, то до другого туру виборів потрапили б Зеленський і Порошенко.
Загалом, близько 23% виборців на даний момент ще не знають, за кого віддадуть свій голос.
Рейтинги кандидатів на президентських виборах
«Якби вибори президента України вiдбувалися сьогоднi, за кого з наступних кандидатiв Ви б проголосували?»
Кандидат у президенти |
Серед усіх |
Серед тих, хто піде на вибори |
Серед тих, хто піде на вибори та визначився з власним вибором |
Володимир Зеленський |
15.9 |
17.3 |
23.0 |
Петро Порошенко |
10.5 |
12.3 |
16.4 |
Юлiя Тимошенко |
10.3 |
11.8 |
15.7 |
Юрiй Бойко |
6.1 |
7.0 |
9.3 |
Анатолiй Гриценко |
5.2 |
6.1 |
8.1 |
4.6 |
5.0 |
6.7 |
|
Олександр Шевченко |
2.4 |
2.6 |
3.5 |
Андрiй Садовий |
2.2 |
2.6 |
3.4 |
1.7 |
2.0 |
2.7 |
|
Олександр Вiлкул |
1.6 |
1.8 |
2.4 |
Iгор Смешко |
1.4 |
1.7 |
2.2 |
0.8 |
1.0 |
1.3 |
|
Ольга Богомолець |
0.6 |
0.7 |
0.9 |
Валентин Наливайченко |
0.6 |
0.7 |
0.9 |
0.3 |
0.3 |
0.4 |
|
Сергiй Каплiн |
0.3 |
0.3 |
0.5 |
Сергiй Тарута |
0.3 |
0.4 |
0.5 |
0.2 |
0.2 |
0.3 |
|
Юлiя Литвиненко |
0.1 |
0.0 |
0.1 |
Олександр Мороз |
0.1 |
0.1 |
0.2 |
Вiталiй Скоцик |
0.1 |
0.1 |
0.1 |
IНШИЙ КАНДИДАТ |
1.2 |
1.2 |
1.6 |
ЩЕ НЕ ВИЗНАЧИВСЯ |
23.4 |
22.1 |
- |
ВIДМОВА ВIД ВIДПОВIДI |
2.9 |
2.7 |
- |
НЕ ГОЛОСУВАВ БИ |
7.3 |
- |
- |
Найбільш ймовірним переможцем на президентських виборах респонденти вважають Петра Порошенка – 20,5%. Перемогу Юлії Тимошенко прогнозують 19,9% опитаних, а Володимиру Зеленському –10,8%.Під час дослідження респондентам також було запропоновано зробити свій власний прогноз того, хто стане наступним президентом України (запитання: «Незалежно вiд того, за кого Ви збираєтеся голосувати, хто з наступних кандидатів, на Вашу думку, переможе?»
Значна частина опитаних (36,4%) ще не змогли визначитись з тим, хто саме стане наступним Президентом України.
Незалежно вiд того, за кого Ви збираєтеся голосувати, хто з наступних кандидатів, на Вашу думку, переможе?
Кандидат у президенти |
% |
Петро Порошенко |
20.5 |
Юлiя Тимошенко |
19.9 |
Володимир Зеленський |
10.8 |
Юрiй Бойко |
3.7 |
Анатолiй Гриценко |
2.1 |
1.9 |
|
Олександр Вiлкул |
0.8 |
Андрiй Садовий |
0.6 |
0.5 |
|
Олександр Шевченко |
0.5 |
Iгор Смешко |
0.5 |
Ольга Богомолець |
0.2 |
0.2 |
|
Валентин Наливайченко |
0.1 |
Сергiй Тарута |
0.1 |
0.1 |
|
Сергiй Каплiн |
0.1 |
0.1 |
|
Юлiя Литвиненко |
0.1 |
Олександр Мороз |
0.1 |
Вiталiй Скоцик |
0.0 |
IНШИЙ КАНДИДАТ |
0.7 |
ВВ/ ВIДМОВА ВIД ВIДПОВIДI/ НЕ ЗНАЮ |
36.4 |
Дослідження було проведено з 16 по 29 січня 2019 року силами трьох соціологічних компаній:
- Центр соціальних та маркетингових досліджень «Социс»;
- Київський міжнародний інститут соціології (КМІС);
- Центр Разумкова.
Вибірка: 11 000 респондентів в усіх областях України (без врахування населення АР Крим та окупованих територій Донецької та Луганської областей). Вибірка репрезентативна для населення України віком від 18 років за такими показниками як стать, вік, тип поселення та область проживання.
Статистична похибка дослідження: +/– 0,9%
Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face) за місцем проживання респондента.
Коментарі — 0