Невтішний діагноз українській владі. Резолюція Європарламенту

    Європарламент піддав критиці дії нової української влади через виборчі порушення, згортання демократії і свободи слова.
    Європарламент піддав критиці дії нової української влади через виборчі порушення, згортання демократії і свободи слова. Після розгромних висновків щодо української влади з боку ПАРЄ та Венеціанської комісії, нові методи роботи Партії регіонів і Президента взявся критикувати і Європарламент. На сьогоднішньому засіданні законодавчий орган
    • «Главком»
    • 21 Жовтня, 2010, 13:49
    • Розсилка

    Європарламент піддав критиці дії нової української влади через виборчі порушення, згортання демократії і свободи слова.

    Європарламент піддав критиці дії нової української влади через виборчі порушення, згортання демократії і свободи слова.

    Після розгромних висновків щодо української влади з боку ПАРЄ та Венеціанської комісії, нові методи роботи Партії регіонів і Президента взявся критикувати і Європарламент. На сьогоднішньому засіданні законодавчий орган Європейського союзу має намір ухвалити узгоджену резолюцію щодо України. В останні два дні європарламентарі вели жваві дискусії щодо української резолюції, подавши на розгляд кілька проектів рішень. Проте вчора ввечері було укладено остаточний спільний проект резолюції.

    Головні зауваження до України – згортання свободи слова, тиск на ЗМІ, втручання СБУ в демократичні процеси, використання судів в політичних цілях, зникнення журналістів, розгін мирних демонстрацій, нерівні умови участі різних партій у місцевих виборах та недопущення до виборів регіональних відділень партій. Вже цього достатньо, аби добре замислитись над українськими перспективами у Європі.

    Пропонуємо вам власний переклад остаточної Резолюції Європарламенту щодо України.   

    Резолюція Європейського Парламенту щодо України

    Європейський парламент,

    -враховуючи свої попередні резолюції щодо України,

    -враховуючи Резолюцію 1755 Парламентської Асамблеї Ради Європи, прийняту 5 жовтня 2010 року щодо функціонування демократичних інститутів в Україні,

    -враховуючи доповідь Моніторингового комітету Парламентської асамблеї Ради Європи, прийняту 9 вересня 2010 року,

    -враховуючи висновки Ради Європи щодо України від 16 вересня 2010 року,

    -враховуючи Заяву та Рекомендації, зроблені після 14-го засідання Комітету парламентського співробітництва Україна-ЄС, яке відбулося 22-23 березня 2010 року в Брюсселі,

    -враховуючи зміни до українського виборчого закону, що були прийняті українським парламентом у червні 2010 року в останній момент перед самим початком місцевих виборів,

    -враховуючи Спільну Заяву, прийняту на Самміті ЄС-Україна в Києві 4 грудня 2009 року,

    -враховуючи Спільну Декларацію про Східне партнерство, оголошену у Празі 7 травня 2009 року,

    -враховуючи Угоду про Партнерство і Співробітництво (УПС) між Європейським Союзом і Україною, яка набула чинності 1 березня 1998 року, і переговори щодо угоди про Асоціацію, які зараз тривають для заміни УПС,

    -враховуючи Національну індикативну програму для України на 2011-2013 роки,

    -враховуючи Правило 110 (4) свого Регламенту,

    А. Україна є європейською країною, що має стратегічне значення для ЄС, а її розмір, ресурси, населення та географічне розташування дає відмінну позицію в Європі і робить Україну ключовим регіональним актором,

    B. і новообраний Президент Віктор Янукович, і український парламент (Верховна Рада), підтвердили рішучість України приєднатися до Європейського союзу,

    С. були висунуті звинувачення, що демократичні свободи, такі як: свобода зібрань, свобода слова і свобода засобів масової інформації, в останні місяці опинилися під загрозою,

    D. після президентських виборів збільшилося число тривожних ознак ерозії демократії і плюралізму, про що свідчить, зокрема, поводження з деякими неурядовими організаціями (НУО) та індивідуальні скарги журналістів про тиск з боку своїх редакторів чи власників своїх ЗМІ, щоб висвітлювати або не висвітлювати певні події. Так само пожвавилась і стала політично мотивованою діяльність Служби безпеки України, а також збільшились зловживання адміністративними і судовими ресурсами у політичних цілях,

    Е. так як рішення Конституційного Суду від 1 жовтня 2010 року знову встановлює президентську форму правління, то створення демократичної, ефективної і надійної системи стримувань і противаг повинно залишатися пріоритетним, а процес для досягнення цієї мети повинен бути відкритим і доступним для залученням всіх політичних партій і суб'єктів України,

    F. місцеві і регіональні вибори пройдуть в Україні 31 жовтня 2010 року; в той же час було висловлено багато критики щодо деякі аспектів організації цих виборів,

    G. 13 жовтня 2010 року представник ОБСЄ з питань свободи засобів масової інформації заявив, що Україна досягла високого рівня свободи ЗМІ, але повинна вжиті термінових заходів для їх захисту, і закликав український уряд утриматися від будь-яких спроб впливу або цензурування медіа-контенту та дотримуватися міжнародних стандартів свободи засобів масової інформації й зобов’язань щодо свободи ЗМІ перед ОБСЄ

    1. Підкреслює, що Україна має сильні історичні, культурні та економічні зв'язки з Європейським союзом, і що вона є одним з ключових партнерів Союзу у програмі Східного Партнерства, справляючи значний вплив на безпеку, стабільність і процвітання всього континенту;

    2. Висловлює свою стурбованість у зв'язку зі зростанням числа заяв та повідомлень, що заслуговують на довіру, про те, що демократичні свободи і права, такі як: свобода зібрань, свобода слова і свобода засобів масової інформації, в останні місяці опинилися під загрозою;

    3. Закликає високопосадовців ретельно розслідувати всі повідомлення про порушення прав і свобод й усувати всі виявлені випадки, а також дослідити роль Служби безпеки України у зв'язку з втручанням в демократичний процес;

    4. Висловлює стурбованість з приводу останніх подій, які можуть підірвати свободу ЗМІ і плюралізм; закликає владу вжити всі необхідні заходи для захисту цих важливих аспектів демократичного суспільства, і утримуватися від будь-яких спроб контролювати, прямо або побічно, зміст повідомлень у національних засобах масової інформації; підкреслює нагальну необхідність реформи законодавства, що регулює діяльність ЗМІ, і тому вітає нещодавню пропозицію про запровадження суспільного мовлення в Україні; вітає публічні запевнення, дані українськими високопосадовцями, що правові засади, необхідні для створення суспільного мовлення, будуть створені до кінця року; закликає владу забезпечити, щоб судові процеси не призводили до вибіркового перегляду розподілу частот на мовлення й переглянути будь-які рішення чи призначення, що можуть призводити до конфлікту інтересів;

    5. Закликає український уряд узгодити законодавство про свободу засобів масової інформації у відповідності до стандартів ОБСЄ;

    6. Висловлює свою стурбованість з приводу насильницького розгону у травні та червні мирних демонстрацій на знак протесту проти можливого незаконного будівництва дороги через Парк Горького в Харкові в рамках підготовки до Євро-2012 , що призвело до переслідувань та арештів активістів з боку сил безпеки та інших правоохоронних органів;

    7. Висловлює жаль з приводу того, що правила проведення виборів залишаються постійним предметом дискусій, і відзначає, що існуюче виборче законодавство, з поправками, внесеними у серпні 2010 року, розглядається ОБСЄ / БДІПЛ як крок назад порівняно з раніше діючим законодавством, що призводить до виникнення правових колізій та правових прогалин; закликає владу забезпечити, щоб виборчі комісії мали збалансований склад, включаючи розподіл керівних посад; закликає владу розглянути питання про прийняття додаткових заходів щодо зміцненню довіри кандидатів і виборців у виборчому процесі, такі, як допуск до виборчого процесу усталених політичних рухів під їхніми власними назвами і встановлення чітких відмінностей між списками їх кандидатів; вітає крок української влади запросити міжнародних спостерігачів для моніторингу виборів і ретельного дослідження на місці того, що насправді відбувається;

    8. Підкреслює необхідність зміцнення довіри, стабільності, незалежності та ефективності інститутів, що гарантує демократію та верховенство права й сприяє узгодженому процесу конституційної реформи на основі чіткого розподілу повноважень та ефективної системи стримувань і противаг між державними інститутами; підкреслює, що співпраця з Європейською комісією за демократію через право (Венеціанська комісія) має вирішальне значення для забезпечення того, щоб законодавчі пакети реформ, які в даний час розробляються, були у повній відповідності з європейськими стандартами і цінностями; закликає всіх основних політичних зацікавлених сторін, включаючи уряд та опозицію, взяти участь в цьому процесі, закликає українську владу запитувати у Венеціанської комісії висновків щодо остаточних варіантів проектів законів;

    9. Настійно закликає Комісію і Раду укласти «дорожню карту» для запровадження безвізового режиму для українців, в тому числі для проміжного скасування існуючих візових зборів; однак підкреслює, що вимоги, викладені у такій угоді, мають бути виконаними; впевнений, що консолідація демократичних змін в Україні буде сприяти цьому процесу;

    10. Підкреслює життєво важливе значення процесу європейської інтеграції України на проведення економічних, соціальних і політичних реформ в Україні; висловлює надію на те, що на наступному самміті Україна-ЄС, який відбудеться 22 листопада 2010 року в Брюсселі, буде досягнуто значного прогресу, спрямованого на якнайшвидше підписання угоди про асоціацію; закликає Комісію та Україну активізувати свої зусилля щодо імплементації Порядку денного асоціації ЄС-Україна;

    11. Висловлює стурбованість з приводу випадків насильства, залякування журналістів й зникнення кореспондента видання «Новий Стиль» Василя Климентьєва 11 серпня 2010 року; впевнені, що українська влада ухвалить всі необхідні заходи для повного розслідування за фактом його зникнення;

    12. Доручає своєму Голові направити дану резолюцію Раді, Комісії, урядам держав-членів, президенту, уряду і парламенту України, а також Парламентській асамблеї Ради Європи та ОБСЄ.

    P.S. Коли матеріал був опублікований, а Європарламент мав вже голосувати за резолюцію, європейські депутати несподівано відклали ухвалення документу на 10-11 листопада. Особливо дивно це виглядає на фоні того, що багато зауважень європейців стосувалося порушень під час проведення місцевих виборів, а тому 11 листопада ця резолюція, як кажуть в Україні, буде «у свинячий голос». Хоча нічого дивного тут немає. Зініціювали перенесення українського питання депутати від прогресивного альянсу соціалістів та демократів, з яким Микола Азаров всього тиждень тому від імені Партії регіонів підписав меморандум про співпрацю. Гарно спрацювали домовленості, тепер зрозуміло, навіщо регіоналам була потрібна дружба з європейськими лівими. А ще кажуть, що в Європі депутати не корумповані.

    Коментарі ()
    1000 символів залишилось
    НАЙПОПУЛЯРНІШЕ