«Опоблок» та його кишенькові гроші

Партійна каса
«Опоблок» та його кишенькові гроші
Лідер фракції Опоблоку Юрій Бойко не так давно переконував, що партії мають наповнювати свої бюджети добровільними внесками. Але згодом передумав і погодився на державне фінасування

Партія нащадків Януковича отримала минулого року від держави майже 50 млн грн

Партія Опозиційний блок оприлюднила фінансовий звіт за 2017 рік. З державного бюджету ця політсила отримала 48,5 млн  грн. А от значними спонсорськими внесками «Опоблок» похвалитися не може: вони становлять скромні 9,8 тис. грн. Та й мова у цьому випадку йде не про кошти, переведені на рахунок партії, а про майно, яке благодійники  надали у безкоштовне користування партії.

Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції», який набув чинності 1 липня 2016 року, передбачає право на отримання державного фінансування статутної діяльності для партій, які за результатами останніх виборів нардепів отримали не менше 3% голосів виборців на свою підтримку.

Всього ж на здійснення статутної діяльності «Опоблок» витратив 52,3 млн грн. Серед іншого, ці гроші було витрачено на:

  • заробітну плату – 2,9 млн грн;
  • оренду приміщень – 5,1 млн грн;
  • послуги зв’язку – 12,1 тис. грн;
  • матеріальні витрати та оплату послуг – 7,9 млн грн;
  • сплачені податки та збори 627,9 тис. грн;
  • нематеріальні цінності, що перебувають у власності – 694,5 тис. грн (йдеться, зокрема, про програмне забезпечення «1С: Бухгалтерія», програмну продукцію Microsoft та програму «Ліга - Закон»);
  • утримання місцевих організацій партії, інших структурних підрозділів – 20,2 млн грн;
  • пропагандистська діяльність – 14,1 млн грн.

Примітно, що на соціальну допомогу членам своєї партії «Опоблок» - на відміну від «Самопомочі», про фінансовий звіт якої «Главком» писав раніше,  не витратив ані копійки.

Рекламна пауза

На рекламування себе політсила витратила майже третину суми, надану їй державою. Так, з 14 млн гривень найбільше грошей Опозиційний блок заплатив за розміщення реклами на телебаченні - 12 млн грн, причому всю суму отримав канал «Інтер», серед акціонерів якого є відомі представники цієї партії. Як відомо, 9% акцій «Інтера» опосередковано належать нардепу «Опоблоку» Сергію Льовочкіну, а кінцевий бенефіціарний власник каналу – бізнесмен Дмитро Фірташ (два інші власники – бізнесмен Валерій Хорошковський та загадковий кіпріот Васула Констаниноу).

На розміщення зовнішньої політичної реклами, приміром, на білбордах, партія витратила понад мільйон. Дещо менше на друковану пропаганду -  979 тис. грн.

Найменше грошей партія заплатила за розміщення реклами на радіо – 27 тис. грн. А от на рекламу у газетах, згідно зі звітом, партія не тратилась ,на відміну, наприклад, від «Народного фронту», який, як раніше повідомляв «Главком» витратив на рекламу у регіональних друкованих ЗМІ близько мільйона гривень.

 

Тренінги для опозиціонерів

Зі звіту партії також стало відомо, що «Опоблок» минулого року провів низку освітніх заходів для своїх членів. Зокрема, йдеться про два тренінги – за них з партійної скарбниці було витрачено 51 тис. грн. Крім того, партія заплатила за проведення низки семінарів на 44 тис. грн і ще близько восьми тисяч – за оренду залів для цих заходів. Отримати коментар щодо тем тренінгів «Главкому» у керівників партії не вдалося, однак у види діяльності ФОП, яким було заплачено за семінари, фігурує… торгівля.

Як писав раніше «Главком», партія «Самопоміч» також піднімає освітній рівень своїх членів численними тренінгами. Вони стосуються фінансової сфери, а також охорони здоров’я, освіти, комунікації та роботи з виборцями.

Кишенькові гроші «Опоблоку»

Опозиційна політсила дбає про власну безпеку. На монтаж охоронної системи та послуги з охорони «опоблоківці» витратили понад 30 тис. грн. Втім, це зовсім мало порівняно із витратами на канцелярію, якої у 2017 році вони накупили аж на чверть мільйона.

Партія небайдужа до власного іміджу. Так, на моніторинг ЗМІ «Опоблок» минулоріч витратив 198 тис. грн. За послуги кол-центру , тобто роботу «гарячої лінії», вказаної на сайті партії, «опоблоківці» заплатили 36 тис. грн.

На отримання послуг з аудиту політсила витратила 867 тис. грн.

Наталія Сокирчук, «Главком»

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: