Експерт дав песимістичний сценарій роботи ГТС з 1 січня 2020 року
«Наразі ні «Нафтогаз», ні «Газпром» не ведуть переговори», - підкреслив директор спеціальних проектів НТЦ «Псіхєя» Геннадій Рябцев
Наразі не проводиться ніяких переговорів щодо укладення контракту на транспортування російського газу через територію України. Адже НАК «Нафтогаз» не реформується. Анбандлінг (відділення зі складу «Нафтогазу» газотранспортної системи) не завершився. Створеному оператору газотранспортної системи ПАТ «Магістральні газопроводи України» не передали активів. Тому є ризик, що з 1 січня 2020 року українська газотранспортна система буде недозавантажена. Такі думки озвучив директор спеціальних проектів НТЦ «Псіхєя» Геннадій Рябцев під час прес-конференції в прес-центрі «Главком».
«Особисто в мене немає надії на те, що буде підписано транзитний контракт (контракт з РФ на транзит газу через територію України – Главком), який запрацював би після 1 січня 2020 року. Я свідомий того, що будь-які транзитні відносини між Росією та Україною будуть припинені. Газотранспортна система обміліє, і потрібно буде виводити з експлуатації щонайменше три з чотирьох гілок магістрального газогону «Уренгой-Помарі- Ужгород», тому що їх не буде чим завантажити», - розповідає Рябцев.
Експерт пояснив свій песимізм.
«Не можна підписати угоди, не можна створити відповідального і незалежного оператора за ті 15 місяців, які залишилися до завершення чинного договору з РФ про транзит газу. Наразі ні «Нафтогаз», ні «Газпром» не ведуть переговори. Якби Україною було виконано домашнє завдання щодо створення незалежного оператора газопроводів або принаймні було заявлено, що оператору будуть передані активи з 1 січня 2020 року, то цей оператор міг би залучити когось із європейських партнерів. Мені відомо, що така зацікавленість долучитися до переговорів була у 13 компаній для того, щоб цей посередник провів би перемовини з Москвою про подальше транспортування газу через територію України, починаючи з 1 січня 2020 року. На мій погляд, таким оператором міг би бути представник Італії чи будь-якої іншої країни, для якої український маршрут є найкоротший. За умови певних тарифів на транспортування можна було б нівелювати ту вигоду, яку отримують європейці від використання газу від «Північного потоку-2» - говорить Рябцев.
Згідноз реформою НАК «Нафтогаз» повинен відокремити зі свого складу газотранспортну систему (ГТС). Цей процес відомий під назвою анбандлінг.
За словами експерта, ПАТ «Магістральні газопроводи України» нічим сьогодні не займається. «Компанії не передали жодних активів. Вона нічим не управляє. Це паперова компанія, яка створювалася у сподіванні, що процес передачі активів буде відбуватися набагато швидше, і буде закінчено все у 2014 році», - зазначає Рябцев.
Нагадаємо, що в кінці жовтня 2018 року ПАТ «Магістральні газопроводи України» поширило заяву про те, що «члени Наглядової ради компанії не отримали жодних пропозицій від «Нафтогазу» щодо конкретних умов співпраці, які відповідали б законодавству України та могли б бути серйозно розглянуті Наглядовою радою».
Раніше повідомлялося, що між НАК «Нафтогаз» та ПАТ «Магістральні газопроводи України» підписано Меморандум про взаєморозуміння щодо відокремлення оператора газотранспортної системи між наглядовими радами МГУ та «Нафтогазу». Але цей документ загального характеру і має на меті зробити перший крок обох компаній щодо анбандлінгу.
Переглянути запис прес-конференції:
Коментарі — 0