У Міносвіти пояснили, чому треба закривати маленькі школи

У Міносвіти пояснили, чому треба закривати маленькі школи
Міністр освіти і науки Лілія Гриневич
Фото: прес-служба Міністерства освіти і науки

Масштаб проблеми якості освіти на селі дуже серйозний, - заявила Гриневич

Міністр освіти і науки Лілія Гриневич в інтерв’ю «Главкому» пояснила, чому маленькі школи варто закривати в Україні. Адже, за її словами, масштаб проблеми якості освіти на селі дуже серйозний.

«Бажання зберегти маленькі школи, в яких 10-класники навчаються в класах до 10-ти дітей, а один вчитель викладає одночасно п’ять предметів, призводить до ситуації, яка впливає потім на долі цих дітей. А за всім стоїть просте бажання директора цієї школи і вчителів зберегти місце роботи, аби не їздити на роботу в іншу сусідню школу. Звичайно, ми маємо зараз багато питань і проблемних ситуацій всередині громад. Особливо коли включаються політики в цю історію: всі вони, особливо напередодні виборів, хочуть показати, як захищають інтереси громад. Але орієнтуються вони на вузькі інтереси групки виборців, зокрема,  директора і вчителів конкретної школи. І пишаються – «ми зберегли школу»! Тому голосуйте за нас. Але результати таких дій вкрай сумні», - зазначила міністр.

Про те, скільки ще шкіл не відкриють свої двері у вересні, Гриневич запевнила, що на серпневій конференції буде оголошена статистика.

«Зараз не це основне, а скоріше – пониження ступенів шкіл. Ми орієнтуємо так: початкова школа має бути найближче до місця проживання дитини. Ми не за те, щоб повністю закривати школу, тим більше, вона може стати в селі освітньо-культурним центром. Ми не хочемо, щоб старшокласники навчалися в умовах, коли нема кабінетів і вчителів, які спеціалізовані у предметі і можуть дати кращу якість освіти. Якщо це була школа I–III ступенів, вона може стати I–II. Або була I–II – стала першого», - розповіла очільниця Міносвіти.

Тобто залишається тільки початкова школа. Міністерство пропонує – вивільніть приміщення та зробіть нарешті дошкілля.

«У нас величезна кількість населених пунктів, де нема можливості здобути дошкільну освіту. Перенесіть сільську бібліотеку, яка, як правило, на місцях перебуває у напівзруйнованому стані, до школи. Сільський клуб закритий, на ньому колодка висить: зробіть відповідні активності у другій половині дня в школі, в якій є зала чи сцена. Таким чином, зберігши школу, можна навчати маленьких дітей, яких ще не можна далеко возити. І дайте можливість старшим дітям здобути якісну освіту», - додала Гриневич.

 

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: