Архієпископ УПЦ КП розповів, чому російські прикордонники не пускали його в Крим
Тетяна Котенко
glavcom.ua
Архієпископ Сімферопольський і Кримський УПЦ КП Климент
Кримський архієпископ Климент змушений мати окрім українського, ще й російський паспорт, аби вільно перетинати кордон окупованого Криму
Архієпископ Сімферопольський і Кримський УПЦ КП Климент в інтерв’ю «Главкому» розповів, що з ним сталося на адмінкордоні з окупованим Кримом, де його минулого тижня затримали росіяни на тривалий час.
«Початок цієї історії був 27 вересня, коли я виїжджав із Криму. При виїзді з КПП «Чонгар» мене зупинили російські прикордонники. Конфлікт, пов'язаний з паспортом, у мене триває давно. То вони його вводять в базу даних, то вони його виводять з бази. Скільки разів я їздив з Криму до континентальної частини, то завжди тримали по 5-10 хвилин, потім відпускали. Але цього разу, 27 вересня, коли я в’їхав, була затримка. Мене відвели у пристосоване приміщення у внутрішньому дворі і почався допит. Почали розпитувати, куди я їду, навіщо. Я пояснив, що їду в Ізраїль. Ну а потім мав їхати до Страсбурга. Хвилин 30 вони бігали з кабінету в кабінет, з вагончика до вагончика. Напевно, з’ясовували, що зі мною робити. А зараз, коли я повертався, з Новоолексіївки, їхав до Сімферополя, український контроль я швидко пройшов», - розповів Климент.
Він додав, що проблеми знов почалися з російського боку, вони знов почали вводити до бази дані паспорту і просили почекати. Вони протримали цей паспорт у себе близько години, цього разу вже його нікуди не носили, і архієпископа нікуди не викликали.
«А потім до мене підійшов прикордонник, який перевіряв паспорт, вибачився за затримку і повернув мені документ, - зазначив священик. - Мене ця ситуація злякала. Адже почалося з того, що припинили впускати до Криму всіх тих, хто нині перебуває на материковій Україні, – правозахисників, політиків. Так от, починалося все з того, що їхні паспорти не відповідали нормам і правилам».
Кримський священик додав, що з українським паспортом – як внутрішнім, так і закордонним –його вже давно не впускали до Криму. Тому довелося зробити «російський».
«У грудні 2014 року я востаннє зміг виїхати з Криму з українським паспортом. Потім, пам’ятаю, мене вже відмовилися випускати з українським паспортом. До того ж російські прикордонники жбурляли паспорт по коридору і казали: «Ви все не заспокоїтеся, що Крим – це не Україна, їдьте до своєї України». У січні 2015-го я взяв російський паспорт. І відтоді російську сторону я перетинаю з російським паспортом, а українську – з українським. Про це всі знають, я всім сказав про це, аби всі знали, які у мене паспорти, як я перетинаю кордони», - пояснив Архієпископ Сімферопольський і Кримський.
Напередодні із затриманням росіянами, Климент мав виступ в ПАРЄ. Своє затримання на російському КПП він також пов’язує з цим.
«Коли я виїжджав у ПАРЄ і повертався звідти, у мене було відчуття, що щось може бути на кордоні. Цей страх був підсвідомим, я був готовим. Щоб виїхати до Криму, я двічі змінював дату виїзду туди. Я телефонував до Криму і казав, коли приїду, але потім відтерміновував приїзд. Учора (18 жовтня) виїхав з Києва, а сьогодні (19-го) вже потрапив до Сімферополя», - резюмував Климент.
«Початок цієї історії був 27 вересня, коли я виїжджав із Криму. При виїзді з КПП «Чонгар» мене зупинили російські прикордонники. Конфлікт, пов'язаний з паспортом, у мене триває давно. То вони його вводять в базу даних, то вони його виводять з бази. Скільки разів я їздив з Криму до континентальної частини, то завжди тримали по 5-10 хвилин, потім відпускали. Але цього разу, 27 вересня, коли я в’їхав, була затримка. Мене відвели у пристосоване приміщення у внутрішньому дворі і почався допит. Почали розпитувати, куди я їду, навіщо. Я пояснив, що їду в Ізраїль. Ну а потім мав їхати до Страсбурга. Хвилин 30 вони бігали з кабінету в кабінет, з вагончика до вагончика. Напевно, з’ясовували, що зі мною робити. А зараз, коли я повертався, з Новоолексіївки, їхав до Сімферополя, український контроль я швидко пройшов», - розповів Климент.
Він додав, що проблеми знов почалися з російського боку, вони знов почали вводити до бази дані паспорту і просили почекати. Вони протримали цей паспорт у себе близько години, цього разу вже його нікуди не носили, і архієпископа нікуди не викликали.
«А потім до мене підійшов прикордонник, який перевіряв паспорт, вибачився за затримку і повернув мені документ, - зазначив священик. - Мене ця ситуація злякала. Адже почалося з того, що припинили впускати до Криму всіх тих, хто нині перебуває на материковій Україні, – правозахисників, політиків. Так от, починалося все з того, що їхні паспорти не відповідали нормам і правилам».
Кримський священик додав, що з українським паспортом – як внутрішнім, так і закордонним –його вже давно не впускали до Криму. Тому довелося зробити «російський».
«У грудні 2014 року я востаннє зміг виїхати з Криму з українським паспортом. Потім, пам’ятаю, мене вже відмовилися випускати з українським паспортом. До того ж російські прикордонники жбурляли паспорт по коридору і казали: «Ви все не заспокоїтеся, що Крим – це не Україна, їдьте до своєї України». У січні 2015-го я взяв російський паспорт. І відтоді російську сторону я перетинаю з російським паспортом, а українську – з українським. Про це всі знають, я всім сказав про це, аби всі знали, які у мене паспорти, як я перетинаю кордони», - пояснив Архієпископ Сімферопольський і Кримський.
Напередодні із затриманням росіянами, Климент мав виступ в ПАРЄ. Своє затримання на російському КПП він також пов’язує з цим.
«Коли я виїжджав у ПАРЄ і повертався звідти, у мене було відчуття, що щось може бути на кордоні. Цей страх був підсвідомим, я був готовим. Щоб виїхати до Криму, я двічі змінював дату виїзду туди. Я телефонував до Криму і казав, коли приїду, але потім відтерміновував приїзд. Учора (18 жовтня) виїхав з Києва, а сьогодні (19-го) вже потрапив до Сімферополя», - резюмував Климент.
Коментарі — 0