Міносвіти може відкласти обов’язкове ЗНО з іноземної мови ще на рік
Причина – складно підготувати та провести всеохоплююче реальне ЗНО з іноземної мови
Причина – складно підготувати та провести всеохоплююче реальне ЗНО з іноземної мови, яке б перевіряло, принаймні, три з чотирьох базових навичок володіння іноземною мовою: читання, письмо, розуміння на слух, говоріння.
«Четверту навичку – говоріння – перевірити під час масового тестування надзвичайно складно, практично неможливо», – вважає директор Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО ) Вадим Карандій.
Для оцінювання навичок говоріння головні ролі відводяться особі, яка має спілкуватися з абітурієнтом, та екзаменатору. Ефективність такого оцінювання дуже залежить від фаховості відповідних осіб.
Як вважає директор УЦОЯО, спроектовані тести досить якісні і наступного року можна їх вже використовувати більш розгорнуто і зараховувати за бажанням випускників як результати державної підсумкової атестації (ДПА).
Так, власне, було і цього року, коли бажання зарахувати ЗНО як ДПА з англійської мови виявили досить багато випускників: 287 з 633 за рівнем B1 та 387 з 619 – за рівнем B2. З інших мов: німецької, іспанської, французької – явка на тестування та зарахування результатів як ДПА було набагато нижчим.
Але запроваджувати ЗНО з іноземної мови як обов'язкову процедуру Карандій вважає передчасним: треба добре виписати зміст завдань, відпрацювати логістику та забезпечення проведення.
Наприклад: для аудіювання планується підготувати компакт-диски, але з'ясувалося, що жодна компанія, яка може зробити якісний запис та підготовку майстер-диска, не гарантує конфіденційності цих записів, а тоді взагалі втрачається сенс ЗНО як справедливої та об'єктивної процедури.
Карандій звернув увагу на те, що компакт–диски УЦОЯО тиражує самостійно, але є проблема у запису аудіотекстів на професійному студійному обладнанні та створенні майстер-диску для подальшого тиражування. Виходом є створення на базі УЦОЯО власної студії аудіо запису.
Також потребує уточнення зміст завдань за складністю відповідно до різних мов та рівнів володіння.
Наприклад, якщо завдання з англійської мови досить точно побудовані, то для інших мов є певна неузгодженість складності завдань та потрібне суттєве доопрацювання.
В результаті Колегія ухвалила рішення про відстрочку всеохоплюючого ЗНО з іноземних мов, щоб дати можливість підготуватися до цієї складної та важливої процедури і учням, і школам.
Джерело: Українська правда
Коментарі — 0