В АМКУ визнають: На ринках курячих яєць та м’яса птиці - проблемна ситуація
В Антимонопольному комітеті вважають, що компанії, які займаються курячими яйцями та м’ясом птиці можуть зловживати монопольним становищем
Голова Антимонопольного комітету Юрій Терентьєв в інтерв’ю «Главкому» розповів про те, які монополії чи олігополії АМКУ бачить в товарних категоріях, що входять до споживчого кошику.
«Подібний ринковий аналіз робився раніше лише в межах конкретних справ чи досліджень. Зараз я вимагаю, щоб ця картинка в Комітеті була на постійній основі, - заявив Терентьєв. - Це складно зробити, без більш тісної співпраці з іншими державними органами. Наприклад, Антимонопольному органу Німеччини не потрібно відтворювати у себе всередині інформацію, яка вже є ззовні, яка доступна із статистичних агенцій чи інших державних установ. У нас такої інформації немає. У Держстаті її немає. Дещо ми можемо отримати в галузевих міністерствах, але не в тому розрізі, як це нам потрібно. Тобто ми вимушені створювати власну систему моніторингу та аналізу. Йдеться про основні 10-12 продуктів: яйця, м’ясо птиці, олія, масло, молоко, сметана, хліб, борошно...»
Глава АМКУ на сьогодні не може сказати, скільки відсотків яка компанія має на ринках цих товарів, адже поведінка компаній може змінюватись.
«Якщо запитати досвідченого співробітника АМКУ про те, хто має монопольне становище, то він скаже, що монопольне становище визначається в межах справи. Ця відповідь не є повністю прийнятною. Зараз ми бачимо, що, безумовно, на деяких ринках є проблемна ситуація, наприклад, на ринках курячих яєць, м’яса птиці», - зазначив керівник Антимонопольного комітету.
Наприклад, ринок курячих яєць: в Україні є такі гравці, як «Авангард», що має 31% виробництва, і «Овостар» — 17%. Звітність цих компаній є у відкритому доступі.
«Але є компанії, чия звітність закрита, крім того, дивитись просто на цифри національного ринку не завжди коректно», - зазначив глава АМКУ.
Нагадаємо, в Україні останніми днями стрімко зросли ціни на курячі яйця.
Коментарі — 0