В Мінекономіки назвали головне досягнення системи ProZorro

В Мінекономіки назвали головне досягнення системи ProZorro
Максим Нефьодов
Фото: Станіслав Груздєв / Главком

Максим Нефьодов розказав, як ProZorro створює ринкові умови для конкуренції

Створення системи електронних закупівель ProZorro дозволило поставити під громадський контроль проведення тендерів в Україні і сприяти створенню ринкових умов для конкуренції. Про це в інтерв’ю для «Главкому» заявив перший заступник міністра економічного розвитку Максим Нефьодов.

Закиди про багато зауважень до системи він порівнює із закидами на адресу гіпотетичної системи відеоспостереження, що показує крадіжки.

«Для мене дуже сюрреалістично, коли люди кажуть, що є багато зауважень до системи. Це на кшталт того, що поставити систему відеоспостереження, а хтось каже: от дивіться, система показує, що хтось краде. До системи відеоспостереження багато зауважень. От не було системи відеоспостережень , ми про це не знали і все було добре. Тепер погано і всім незручно. Саме той факт, що ви про це знаєте, це і є головне досягнення роботи електронної системи закупівель. У нас вперше з’явився інструмент, який дозволяє відслідковувати кожен тендер, і кожна людина може обговорювати документи та умови, правильні вони чи неправильні. Існує онлайн-механізм оскарження. Ми покладаємося на те, що більш за усіх мотивовані спостерігати і оцінювати цю документацію конкуренти. Приміром, довго обговорювався тендер «Укрзалізниці» із закупівлі простирадл. З якимось сертифікатом якості та типом сплетіння ниток, я в цьому нічого не розумію. Але специфічні постачальники довго обговорювали, що ці умови дискримінуючі. У них є можливість подати онлайн скаргу на ці умови. Також необхідний механізм примірних специфікацій: в перспективі ми хочемо прийти до електронних каталогів, напрацювати базу таких описів, аби закупівельник міг будь-який товар просто обрати. Ми рухаємося: на infobox.prozorro.org вже багато сотень таких специфікацій, в основному на прості товари, починаючи від кави і паперу до простирадл і т.д. Звичайно, вони потребують тестування. Ми повинні провести 10-20-50 закупівель для того, щоб подивитися, що насправді такий механізмпрацює краще, ніж те, що було до цього», - заявив Нефьодов.

Перший заступник міністра економічного розвитку зауважив, що за інформацією, яку надає ProZorro, вже відкрито десятки кримінальних справ і декілька сотень адміністративних доган та стягнень. Він також торкнувся питання формування ринкової ціни на товар чи послуху в рамках тендерної процедури.

«За інформацією, яку надає ProZorro, відкрито десятки кримінальних справ. І сотні, а може, тисячі, адміністративних доган та стягнень. Періодично ми це викладаємо, але ці новини набувають значно меншого розголосу, ніж новини про скандали. Ринкова ціна – це значення, яке дуже коливається. Крім того, є специфіка регіону, є питання відстрочки платежу, умов постачання, навіть недовіри бізнесу до держави. Ми всі навчені з часів злочинної влади: тому досі хтось закладає дельту на ризики, якщо гроші не заплатять чи ще якісь виникнуть проблеми. Тому зацікавлені не в порівнянні з абстрактними цінами, ми більш зацікавлені у створенні нормальних ринкових умов для конкуренції. Якщо умови тендеру були недискримінаційні, всі могли прийти і взяти участь, нікого не відсіяли, то та ціна яка склалася вона і є ринкова. Якщо ви, як бізнесмен, вважаєте, що вона зависока, то чому ж ви не прийшли і не поставили свою? Ви б озолотилися там миттєво. Але той факт, що в системі знижується середній рівень економії, показує, що ринок приходить в рівновагу. Адже дуже високий рівень економії в тендерах це теж не зовсім природня ситуація. Це означає, що закуповували дуже дорого, а реальна ціна суттєво нижча. І планування робилось, виходячи з очікувань, що все буде дуже дорого. І потім воно поступово сходиться до тих цін, які є справді ринковими і адекватними», - відзначив чиновник.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Дата публікації новини: