Зміни до Конституції. Чому так відбувається?
Коментар до засідання парламенту 31.08.2015 р.
Блискучий, справді, виступ Голови Верховної Ради України В.Гройсмана щодо змін до Конституції України і їх очікуваних наслідків супроводжувався протестним галасом групи депутатів.
Чому так відбувається?
В.Гройсман говорив про високі можливості громад, про інший статус самоврядування, впорядкування доріг, соціальної сфери і т.д. Все це він добре розуміє як недавній керівник самоврядного органу – Вінницької міськради. На жаль, його позитивні прогнози не випливають зі змісту проекту закону про зміни. Децентралізації проект не передбачає. Навпаки, він робить органи самоврядування ще більш залежними від виконавчої влади, йдеться лише про іншу назву посадовця в області чи районі, – замість голови держадміністрації буде префект (з додатковими повноваженнями нагляду над органами самоврядування і неможливістю ради висловлювати несприйняття нерозумного «начальника»).
Протестуючі депутати за аргумент використали загрозу особливого статусу окремих районів Донбасу. Можна дискутувати з приводу реальності такої небезпеки в контексті змісту пропонованих змін, але їхня позиція не безпідставна.
Вихід – вносити зміни, які насправді гарантують децентралізацію і надання органам самоврядування функцій, властивим таким органам в Європі. Зміст таких змін опублікований два роки тому в «Юридичному віснику». Це нова редакція чинної Конституції, підготована після дворічної роботи Конституційної асамблеї. Передбачені там юридично, економічно і політично сильні ради знімають і проблему т.зв. «особливого статусу».
Що насправді пропонується владою в конституційних змінах, покаже незабаром проект бюджету на 2016 рік, внесений до парламенту урядом. Там «децентралізація» буде сформульована мовою фінансів.
Чекати недовго.
Источник: Facebook
Коментарі — 0