Олександра Чуркіна Заступник міністра з питань европейської інтеграції Міністерства соціальної політики

Булінг – тиша, яку ми маємо почути

Спецпроект «Безпечна школа»

67% дітей страждають від булінгу в сучасних школах (згідно з дослідженням UNICEF Ukraine).

Булінг – це проблема, яка руйнує життя багатьом дітям у різних варіаціях, починаючи від отримання дитячих комплексів жертви, які потім переслідуватимуть людину впродовж усього її життя, і закінчуючи кримінальними порушеннями для агресора. Це величезне питання не стільки за масштабом, скільки за рівнем замовчування. В нашому суспільстві не прийнято казати про те, що ти став жертвою булінгу.

Найважливішими є увага та відповідна реакція з боку батьків і рідних дитини та з боку педагогів чи вихователів.

Батьки ж мають вірити своїм дітям! Якщо дитина каже, що не хоче йти до школи, то це не характеризує її як ледачу або примхливу. Ні! Є дуже велика вірогідність того, що їй там не комфортно саме через булінг безпосередньо стосовно неї або когось з її знайомих. І якщо батьки не підтримають свою дитини, не докладуть зусиль, щоб поговорити і з’ясувати причини такої поведінки, то практика показує, що такі діти стають більш вразливими до хвороб, проблем із психікою та проблем із взаємовідносинами в дорослому житті.

Дитина більшу частину свого часу проводить чи то в садочку, чи то у школі. Тому саме працівники цих закладів мають першими реагувати на випадки булінгу. І діяти не через радянську звичку наказати «припинити» дитині-агресору «булити» інших, а через роботу і з психологом, і з родиною дитини-агресора. Соціальні служби, соціальний працівник мають бути повідомлені про таку родину. Оскільки в світовій практиці є випадки, коли поведінка дитини-агресора є відображенням поведінки її батьків…

Причин булінгу може бути багато: хтось маленький або високий на зріст, хтось світліший, рудіший, занадто тихий або навпаки галасливий… Цей перелік може бути нескінченним, проте, всі ці причини зводяться до однієї тези – хтось не такий, як інші.

Хочу сказати найголовніше: ми всі – учасники процесу булінгу, чи як агресор, чи як жертва, чи як спостерігач. І ми маємо про це говорити, маємо діяти, а не стояти осторонь.

Фінальну зустріч Міжвідомчої комісії з питань охорони дитинства в 2017 році буде присвячено питанню безпеки дитини, що включає в себе і питання булінгу. Саме з цієї зустрічі планується розпочати діалог з усіма небайдужими до цієї проблеми щодо вдосконаленням державної політки у сфері протидії булінгу. 

Український інститут дослідження екстремізму та Інформаційне агентство «Главком» за підтримки Уповноваженого президента України з прав дитини презентують спеціальний проект з протидії булінгу в школі «Стоп шкільний терор» («Безпечна школа»).
Ми зібрали найкращих експертів з проблеми насилля у школі: дитячих та шкільних психологів, законодавців, керівників державних структур, що займаються проблемами дитинства, експертів з юриспруденції, науковців та громадських діячів, які поділяться практичними навичками та теоретичними знаннями зі способів протидії булінгу і порадять батькам і дітям, як протидіяти психологічному та фізичному насиллю в школі. Свої життєві історії, пов'язані із знущанням у школі, розкажуть також відомі люди, зірки шоу-бізнесу, політики та звичайні батьки, які змогли знайти рецепти протидії шкільному терору.

Читайте також: 

Думки авторів рубрики «Думки вголос» не завжди збігаються з позицією редакції «Главкома». Відповідальність за матеріали в розділі «Думки вголос» несуть автори текстів

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: