Через «Главком» не побудують трасу на 4 мільярди?
Будівництво суперсучасної 84-кілометрової траси «Львів-Краковець» встигло обрости скандалами з моменту закладення першого каменю.
Ще на початку лютого «Главком» писав про мільярдні махінації навколо будівництва траси «Львів-Краковець». І ось стало відомо, що одного з основних об’єктів Львівщини до Євро-2012 … не буде.
Будівництво суперсучасної 84-кілометрової траси «Львів-Краковець» встигло обрости скандалами з моменту закладення першого каменю. Нагадаємо, що в кінці жовтня Вісник державних закупівель повідомив, що 1,5 мільярдний підряд на будівництво 84 кілометрів траси «Львів-Краковець» отримала донецька фірма «Альтком». Одразу ж пішли розмови про зв’язки цієї компанії з віце-прем’єром по Євро-2012 Борисом Колесниковим. Менше з тим, підрядника визначили і вже в жовтні будівельники заклали перший камінь траси. В церемонії брали участь тоді ще губернатор Львівщини Василь Горбаль, Борис Колесніков та купа місцевих чиновників. Всі вони розповідали настільки крутою буде траса та, як по ній будуть їздити вболівальники на Євро. За словами чиновників, дорога стане ледь не головними воротами для європейців.
Те, що вже існує дорога Львів-Краковець, і що, можливо, її треба відремонтувати в першу чергу, тоді взагалі ніхто і не згадував. Будівництво нової йшло шаленими темпами, й місцеві чиновники не могли не нахвалитися першими кілометрами. Здавалося, ніщо не може завадити будівництву. Адже проект прописаний в державній програмі з підготовки до Євро-2012 року, а ім’я фірми підрядника давало гарантію, що гроші на неї з бюджету будуть текти не пересихаючими потоками.
Проте невдовзі з нашим грандіозним проектом почалися проблеми. Спочатку чиновники львівського облавтодору оприлюднили інформацію, що, насправді, вартість дороги набагато більша від заявленої. ( Нвина про це на офіційному сайті Євро-2012 зникла й за старою адресою повідомлень про стрімке зростання вартості дороги тепер не знайти. Лишились тільки фотокопії в статті «Главкома»). Тобто, на дорогу держава має дати не 1,5 мільярди, а всі 4. Що сталося і чому так різко виросла вартість робіт?
Поспілкувавшись з чиновниками та бізнесменами, «Главком» дізнався, що, насправді, тендер на будівництво траси проводили ще за старими цінами, затвердженими урядом аж в 2003 році. А в 2010-му, перед конкурсом, вартість спеціально не оновили, аби не світити настільки жирний проект і те, кому він дістався. За даними «Главкому», реальну вартість мали намір засвітити вже постфактум, коли дорога буде збудована і всі мільярди витрачені. З Львівського ж автодору нам прислали сміховинну відповідь. Мовляв, новий кошторис не прописували перед тендером через те, що …. «в цьому не було потреби».
Але хіба це проблема, коли на початку року Віктор Янукович запевнив, що гроші на дороги до Євро виділені, тож лопати в руки – і вперед, освоювати державні мільярди. Микола Азаров підтвердив слова свого шефа.
Ситуація більш ніж дивна й, напевне, мала б стати цікавою для правоохоронців, бо білих плям й можливих корупційних схем в ній було більш ніж достатньо.
Проте вже на початку березня, після виходу матеріалу на «Главкомі», ситуація з трасою змінилася. Один за одним відповідальні чиновники почали заявляти, що траса «Львів-Краковець» не така вже конче необхідна, та й гроші на неї – не найперший пріоритет. Мовляв, і стару дорогу можна підмарафетити. Всі одразу забули і обіцянки Януковича з Азаровим, та й програму підготовки де вказані 4,2 мільярди на дорогу.
Але як можна ось так просто взяти й відмінити будівництво? Добре, набідокурили з тендерами, накрутили з кошторисами та вартістю, але ж хто відповість за ті мільйони доларів, які вже встигли вкласти в трасу? За різними даними, вже побудовано 4 кілометри автостради, а за словами глави львівського облавтодору, один кілометрів коштує не менше 5 мільйонів доларів. Так хто відповість за закопані в землю 20 мільйонів доларів? Чи нам на серйозно скажуть, що збудована ділянка знадобиться до олімпіади 2022 року?
Коментарі — 0