Дослідження виявило низьку інформаційну гігієну серед співробітників великих українських компаній

Дослідження виявило низьку інформаційну гігієну серед співробітників великих українських компаній

Для дослідження були обрані 20 компаній, що входять до рейтингу кращих працедавців 2018-2019 років

Співробітники компаній Приватбанк, АТБ, Нова Пошта і Фармак практично не дотримуються інформаційної гігієни в соціальних мережах, публікуючи посилання на статті-смітники і фейки. Відповідні результати дослідження «Як дотримуються інформаційної гігієни в Facebook співробітники 20 великих українських компаній» опублікувала волонтерська ініціатива «Як не стати овочем», повідомляє Ліга.Бізнес.

Автори дослідження відзначають, що, оскільки 68% українців черпають новини з соціальних мереж (49% з Facebook), в основу дослідження був покладений аналіз акаунтів співробітників компаній саме в Facebook.

Аналітики ініціативи методом снігової грудки знайшли 50 акаунтів співробітників компанії в Facebook. Загальна виборка склала 1000 респондентів. Аналізувалися повідомлення на їх сторінках за січень-червень 2020 на предмет таких порушень інформаційної гігієни, як публікація матеріалів із посиланням на сайти-смітники; публікація текстів з маніпулятивними заголовками; публікація фейків - в тому числі тих, які були промаркировані Facebook; публікація результатів тестів (наприклад: «Яка ти змія?»), проходячи які людина надає доступ до своїх даних.

За результатами дослідження з'ясувалося, що найнижча інформаційна гігієна в співробітників АТБ (74%), Нової пошти, Приватбанку і Фармак - 64%. Краща інформаційна гігієна в Ельдорадо (лише 32% співробітників порушують інформаційну гігієну), ДТЕК (36%), Дарниці (38%). У них і менше публікацій із посиланням на сайти-смітники.

«Більш за все публікують посилання на сайти-смітники в АТБ (64% від всіх співробітників), Новій пошті (56%) і кожний другий співробітник Фармака і Mcdonald''s. Більш за все проходят тести в АТБ і Приватбанку - кожен четвертий співробітник. Більш за все публікують фейки у Фармаці - кожен другий співробітник. Більше за все публікують матеріали з маніпулятивними заголовками співробітники lifecell (60%) і Фармака (46%). Меньше публікацій з маніпулятивними заголовками в Дарниці (14% від всіх співробітників), Roshen і Кока-кола - по 16%», - говориться в звіті.

Для дослідження були обрані 20 компаній з 40, що входять до рейтингу кращих працедавців 2018-2019 років за версією профільного порталу пошуку роботи grc.ua. Аналізувалися компанії ПриватБанк, Альфа-банк, Креді Агріколь Банк, Райффайзен Банк Аваль, ДТЕК, WOG, vodafone Україна, Київстар, lifecell, Нова Пошта, Mcdonald''s Ukraine, Comfy, eldorado, Сільпо, АТБ-маркет, Coca-cola HBC Ukraine, Roshen, Bayer, Фармак, Дарниця. Дослідження «Як не стати овочем» - волонтерська ініціатива, яка вчить інформаційній гігієні і базовим знанням з ключових життєвих сфер.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: