Федерація роботодавців ПЕК порадила «Укрзалізниці» проводити системну реформу, а не піднімати тарифи
Федерація закликала уряд запровадити мораторій на підвищення будь-яких тарифів, що погіршать роботу промислових підприємств
Федерація роботодавців паливно-енергетичного комплексу України порадила «Укрзалізниці» найближчим часом провести повноцінну реформу замість підвищення тарифів на вантажні перевезення. Про це йдеться листі Федерації роботодавців ПЕК на адресу прем’єр-міністра та міністра інфраструктури щодо недопущення підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення.
«Реформування «Укрзалізниці» могло б передбачати також її розділення на окремі компанії у сегментах інфраструктури, пасажирських перевезень, тягового складу для вантажних перевезень та оперування вагонами. Після цього потрібно було б визначитись з кожним з видів вантажів, розрахувавши складові собівартості щодо кожного з них, та лише на підставі цього приймати рішення про доцільність зближення класів вантажів», - зазначається у зверненні Федерації роботодавців ПЕК.
У листі наголошується, що наразі для підтримки промислових та енергетичних підприємств уряд має запровадити мораторій на підвищення будь-яких тарифів, що погіршують їх роботу.
У Федерації вважають, що економічна обґрунтованість існуючих тарифів на залізничні вантажні перевезення в Україні викликає сумніви, а чергове їх підвищення буде додатковим навантаженням для бізнесу, може знищити базові галузі промисловості, зокрема паливно-енергетичний комплекс. Відповідно, необхідно спершу провести структурну реформу «Укрзалізниці».
У Федерації роботодавців звертають увагу, що нині Україна переживає наймасштабнішу енергетичну кризу за роки Незалежності, і, на їх думку, за таких умов уряд має запровадити мораторій на підвищення будь-яких тарифів.
«Запровадження мораторію на підвищення будь-яких тарифів, платежів та зборів, що погіршуватимуть роботу підприємств промисловості та енергетики, могло б стати одним з заходів Уряду, направлених на підтримку вітчизняної економіки. Необхідно, щоб тарифи «Укрзалізниці» на вантажні перевезення були економічно обґрунтованими. А з метою забезпечення ефективності діяльності «Укрзалізниці» доцільно було б замість підвищення тарифів провести її структурну реформу. В результаті таких змін кожний із структурних підрозділів цієї державної транспортної компанії мав би стати фінансово прозорим, що забезпечило б конкурентні умови для їх роботи.», - наголошується в зверненні.
Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що не вдасться обійтися без збільшення тарифів «Укрзалізниці» на вантажоперевезення, зазначивши при цьому, що затвердження нового договору на надання УЗ послуг з організації перевезень вантажів відклали до липня.
Державна аудиторська служба України 5 травня опублікувала дані ревізії діяльності «Укрзалізниці». Так, виявлено порушення фінансової дисципліни та недоліків у діяльності на суму 11,8 млрд гривень.
Зокрема, Держаудитслужба фіксує, що зростання доходів від перевезень відбувається виключно за рахунок збільшення тарифів на вантажні перевезення.
Як повідомлялося, ексміністр Омелян побачив катастрофу на «Укрзалізниці».
Коментарі — 0