Металурги просять владу вплинути на «Укрзалізницю»
Металурги просять керівництво країни забезпечити галузь стабільними залізничними вантажними перевезеннями
Федерація металургів України та Профспілка металургів і гірників України просять уряд вирішити критичну ситуацію з перевезеннями «Укрзалізницею» вантажів гірничо-металургійного комплексу. Про це йдеться в листі керівників цих об'єднань до віце-прем'єр-міністру України Володимиру Кистиону.
Як йдеться у зверненні, сьогодні надзвичайно загострилася проблема тривалого простою вагонів. У мережі українських залізниць зупинено рух близько 11 тисяч піввагонів. Ситуація ускладнюється значним дефіцитом піввагонів в цілому.
Причини такого становища криються в постійному дефіциті рухомого складу, запасних частин і дизельного палива. З невідомих причин «Укрзалізниця» фактично не купує запчастини для ремонту зношених тепло - і електровозів. У держмонополіста також відсутній необхідний для безперебійної роботи стратегічний запас дизельного палива і не вистачає менеджерських компетенцій, щоб налагодити своєчасну закупівлю палива для поточних потреб, констатують автори звернення.
«Вантажовідправники відчувають гострий дефіцит рухомого складу, проблема близька до транспортного колапсу і загрожує економічній безпеці держави в цілому», - йдеться в листі.
Зокрема, з кінця серпня 2016 року вантажні перевезення продукції гірничо-металургійного комплексу (ГМК) впали на майже 10%, що тягне за собою зниження виробництва сталі мінімум на 200 тис. тонн і скорочення валютних надходжень в країну на 70 млн дол. у місяць.
На думку об'єднань металургів, така ситуація призведе до подальшого скорочення виробництва сталі, зайнятості працівників галузі та валютних надходжень, які вкрай важливі для підтримки курсу національної валюти. Металурги та гірники України змушені зменшувати обсяги виробництва, консервувати виробничі потужності і рівень зарплат у галузі, скорочувати обсяги закупівель товарів і послуг на внутрішньому ринку.
Автори звернення нагадують, що в 2015 році ГМК приніс в країну 8,2 млрд дол. валютних надходжень, понад 20 млрд грн податків у бюджети всіх рівнів, у галузі зайнято близько 250 тис. чоловік.
При цьому бюджетоутворююча галузь переживає найгірші часи за останні 15 років. Порівняно з історичними максимумами ціни на металопродукцію впали в 3-4 рази, на залізорудну сировину – майже в 4,5 рази. Через низку негативних факторів галузь опинилася на межі виживання і вже кілька років поспіль генерує багатомільярдні збитки.
Металурги просять віце-прем'єр-міністра доручити керівництву Мінінфраструктури та «Укрзалізниці» прийняти заходи для негайного виправлення критичної ситуації з забезпеченням рухомим складом підприємств ГМК.
Вимогу об'єднань металургів та працівників галузі підтримав голова Комітету Верховної Ради з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк. На його думку, коли питання із забезпеченням паливом ключових вантажовідправників країни не вирішує «Укрзалізниця», і це вже загрожує падінням промвиробництва, експорту і курсу гривні, вони стають проблемою парламенту і уряду, а не просто проблемою металургів або транспортників.
«Металурги сьогодні посилають сигнал SOS парламенту та уряду через те, що «Укрзалізниця» не може забезпечити перевезення товарів. Сьогодні скорочена виплавка сталі на 10% через те, що «Укрзалізниця»не може заправити рухомий склад – не вистачає дизельного палива. Сьогодні вагони простоюють. І це проблема, яку потрібно вирішувати оперативно», - сказав він в ефірі програми «События» на телеканалі «Україна».
Віктор Галасюк вважає, що забезпечити паливом залізницю – це не та проблема, яку неможливо вирішити в короткий термін. «Тому ми звертаємося до прем'єр-міністру Володимиру Гройсману, до міністрові інфраструктури Володимиру Омеляну з вимогою невідкладно забезпечити металургів вагонами для перевезення їхньої продукції», - підкреслив голова парламентського комітету.
Коментарі — 0