Міністр освіти пояснила, чим відрізнялась ця вступна кампанія

Міністр освіти пояснила, чим відрізнялась ця вступна кампанія

Саме чесна конкуренція показує які виші користуються більшою популярністю в абітурієнтів, зазначила Лілія Гриневич

Лілія Гриневич, міністр освіти і науки в інтерв’ю «Главкому» розповіла, чим цьогорічна вступна кампанія відрізняється від попередніх.

«Власне, ця вступна кампанія відрізняється від попередніх тим, що супроводжувалася не ручним, а автоматичним розподілом місць державного замовлення, зорієнтованим на те, що абітурієнт обирає вищий навчальний заклад, і за ним іде місце державного замовлення. Від орієнтовних обсягів держзамовлення ВНЗ міг збільшити свій обсяг аж на 25% за рахунок абітурієнтів з вищими балами, які обрали цей навчальний заклад. Так ми побачили, які виші збільшили обсяг місць державного замовлення. В цей топ-20 поряд зі столичними потрапили й 11 регіональних вищих навчальних закладів», - повідомила міністр.

Тобто, регіональні ВНЗ, які є кращими, які працюють над вдосконаленням програм, над якістю освіти, також змогли значно наростити кількість місць державного замовлення. «І це свідчить про те, що імідж ВНЗ починає зростати залежно від того, яку якість освіти він надає, як сприймають його дипломи на ринку праці», - підкреслила Гриневич.

Вона додала, що також є виші, які наразі мають недобір, куди пішли вступники з нижчими балами. Всі бажаючі можуть дізнатися про ці виші через систему сервіс vstup.info.

«Саме чесна конкуренція показує які виші користуються більшою популярністю в абітурієнтів, які краще здійснюють профорієнтацію, співпрацюють зі школами, проводять учнівські олімпіади тощо. Саме такі виші згодом можуть стати більшими за рахунок приєднання менш конкурентоздатних ВНЗ», - зазначила керівник Міносвіти.

Крім того, вона нагадала, що раніше у нас були фіксовані обсяги державного замовлення для вишів. Кожен університет фактично в ручному режимі отримував певну кількість місць держзамовлення. Університети, які мали кращу якість освіти, могли мати таку фіксовану кількість місць державного замовлення, що навіть діти з високими балами ЗНО туди вже потрапити не могли, бо місця швидко вичерпувалися, і вони мусили йти в навчальний заклад з гіршою якістю освіти.

«Але ж ми повинні працювати в інтересах української молоді, яка хоче здобути якісну освіту. Цього року Міністерство економіки розподілило державне замовлення по спеціальностях, так, як це потрібно для економіки країни. Однак, яким чином ці місця держзамовлення розподіляються між університетами тепер залежить від вибору абітурієнта, який у такий спосіб фактично голосує за університет», - резюмувала Гриневич.

 

 

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: