Російський художник розповів, як Путін хоче перетворити у в'язницю всю Росію
Російський художник Петро Павленський, який сім місяців провів в московських в'язницях після того, як підпалив одну з дверей будівлі ФСБ на Луб'янці, після звільнення поділився своїми враженнями від путінської репресивної машини.
«Я побачив нутрощі цієї машини, - розповів Павленський в інтерв’ю «Радіо Свобода». - Великий згусток поліцейщини. Концентрація служб нагляду, механізми ломки особистості, механізми примусу, бюрократичні ритуали. Культ бюрократії і ціла конфесія, зведена навколо цього культу. Ритуал, який починається з підпису і закінчується тим, що колишня людина повністю знищена. Вона підпорядкована. Кожен день - це безперервне зіткнення з поліцейським наглядом. Це перманентний конфлікт, він не розсіяний, він сконцентрований, потрібно постійно бути напоготові, дивитися на цю машину зсередини, я побачив її у великій концентрації. Глазки, камери відеоспостереження, прослушка, перевірки, постійні обшуки, всі засоби звернені на те, щоб безперервно шукати і знаходити слабке місце. Це поле експерименту.
Уже потім це можна побачити і в так званому вільному житті. На маси поширюють ті механіки, методи контролю та примусу, які змогли продемонструвати свою ефективність у в'язницях і таборах. Що стосується ФСБ, то, на мій погляд, найбільш знаковим виявилося те, що організація, яка методично нищила культуру протягом вже практично 100 років, визнала можливим на цій підставі публічно оголосити себе пам'ятником культури. І безумовно, гранично важливим залишається факт, що сьогодні в Росії діючий могильник може одночасно бути центральним осередком влади над 146 мільйонами людей».
Нагадаємо, після кількох місяців ув’язнення Павленського звільнили з вимогою сплатити вартість спалених дверей.
Коментарі — 0