Влада наполягає на позачерговості, аби відтягнути дату призначення виборів, а опозиція наполягає на чергових виборах.
Сьогодні у Києві немає ні легітимного мера, ні виконуючого його обов’язки, бо Черновецький вже не може це робити, а Герега ще не має права підпису. Немає порозуміння і щодо того, проводити позачергові чи чергові вибори. Влада наполягає на позачерговості, аби відтягнути дату призначення виборів, а опозиція наполягає на чергових, нарікаючи на Верховну Раду, яка ще 4 квітня за законом мала призначити вибори і цього не зробила.
Про це в прес-центрі «Главкому» говорили депутати Київської міської ради: керівник юридичного супроводу партії «УДАР» Віталія Кличка, секретар фракції «УДАР» Віталія Кличка Валерій Карпунцов та Олександр Бригинець (БЮТ-«Батьківщина»).
Валерій Карпунцов: «Не після закінчення повноважень Черновецького, а до цього Рада мала призначити чергові вибори»
Якщо слідувати чітко нормі Конституції, то юридично повноваження Леоніда Михайловича Черновецького закінчилися 4 червня 2012 року. Ми не говоримо про підстави для проведення позачергових виборів, які існують вже понад два роки в Києві. А інсинуації про написання ним заяви про складення повноважень достроково є нічим іншим, як юридичним шельмуванням Партії регіонів, Олександра Попова для того, щоб легітимізувати правовий вакуум за відсутності київського міського голови.
Верховною Радою України з 4 квітня наступила протиправна бездіяльність. Тобто, до цієї дати, за 60 днів, Рада мала призначити чергові вибори київського міського голови, але цього не зробила. Тому виглядають дивними коментарі фракції Партії регіонів, які кажуть, що тепер за 60 днів Рада мусить призначити вибори. Це неправда: не після закінчення повноважень, а до цього Рада мала призначити чергові вибори. Тоді вже комічною виглядає заява голови Верховної Ради Литвина, який зараз звертається до Київської міської ради з проханням розглянути заяву про відставку Черновецького для того, щоб призначити позачергові вибори. Які можуть бути позачергові вибори, якщо 4 червня закінчився термін конституційних повноважень Леоніда Черновецького?!.. Отже, Верховна Рада України має прийняти рішення про проведення чергових виборів, аж ніяк не позачергових.
Олександр Бригинець: «Це гра, мета якої взагалі скасувати вибори київського міського голови чи перенести на невизначений термін»
Хитрість полягає в тому, що чергові вибори повинні бути проведені тоді, коли є для цього час. А позачергові, як передбачено новим законом, можуть не проводитися взагалі, а можуть провестися тільки разом з черговими. Тобто, мета заяви Черновецького за один день до закінчення його повноважень – перетворити чергові вибори в позачергові. Але звертаю вашу вагу, що кінець повноважень (навіть коли вони припиняються з волі самого мера) настає в момент, коли ця відставка прийнята Київрадою. Якщо вона буде прийнята сьогодні, завтра чи 12 липня (після того, як закінчилися повноваження 4 червня), мова не може йти про припинення повноважень достроково. Говорити про дострокові вибори немає жодних підстав, але це потрібно владі. Саме тому я абсолютно впевнений, що Київрада проголосує, і в резолюції точно буде написано про дострокове припинення повноважень. Це буде відповідна гра, мета якої взагалі скасувати вибори київського міського голови чи перенести на невизначений термін.
Нагадаю, що експерти, аналізуючи закон про вибори, говорили про те, що існує ймовірність того, що вибори до Київради і київського міського голови відбудуться не в 2012, не в 2013-му, а в 2015 році, і сьогодні розробляється схема. Небезпека, що до влади в Києві прийде Кличко, дуже велика, через те влада намагається зробити все, щоб не допустити його. Якщо у Верховній Раді буде більшість, яка поверне повноваження меру і вони будуть у людини, яка належить до опозиції в Києві, то різко міняється ситуація в країні. В будь-якій цивілізованій країні мер столиці – це не друга, але й не третя людина. Застерігаючись від цієї колізії і йде спроба відтягнути вибори на більш пізній термін до 2015 року. А там будуть вибори Президента, який і розбиратиметься, що робити з Київрадою. Таким чином, всі ознаки корупційної схеми привласнення київської влади в інтересах Партії регіонів очевидний.
Партія «УДАР» та «Батьківщина» звернулися до Гереги з вимогою провести термінову сесію, щоб розглянути це питання.
Валерій Карпунцов: Наші дві фракції також зверталися неодноразово до Верховної Ради з приводу бездіяльності і з вимогою призначити вибори мера Києва. Це таке собі юридичне шахрайство, щоб руками Київради зробити такі прецеденти. Я буду ставити питання, щоб в проекті рішення було наголошено, що є підстави для проведення чергових, а не позачергових виборів.
Олександр Бригинець: Якщо вони будуть черговими, тоді після нашого звернення через 60 днів повинні бути вибори і повинні відбутися близько до виборів до Верховної Ради. Якщо там буде пункт про позачерговість, то вибори не відбудуться до 2015 року.
Давайте подумаємо про наступну колізію: сьогодні фактично повноваження київського міського голови використовує Галина Герега, яка буде балотуватись по всім відомому округу до Верховної Ради. Якщо вона виграє вибори, то перестане бути секретарем Київради, а подавати кандидатуру нового секретаря може тільки київський міський голова, якого немає.
Валерій Карпунцов: В такому разі потрібно буде обирати головуючого серед депутатського корпусу.
Олександр Бригинець: У таких головуючих є проблеми з підписанням документів, проблеми з повноваженнями. Якщо Довгий був контрольованою фігурою, Герега ще більш контрольованою, то їх наступник буде не просто кишеньковим, а таким собі малим тарганчиком.
Отже, ця бездіяльність Верховної Ради, про яку ми говорили, призводить до того, що правовий юридичний хаос, який є в Києві, буде і далі створюватися.
Валерій Карпунцов: Початок цій юридичній вакханалії було покладено в 2010 році, коли не були призначені чергові вибори київського міського голови. За допомогою Партії регіонів та Литвина, який весь час підігрував Черновецькому, було імплементовано рішення Конституційного суду, який незаконно продовжив повноваження київського міського голови та Київради. Не дивлячись на те, що є три рішення Конституційного суду: від 18 листопада 2010 року, від 28 квітня 2009 року та від 10 червня 2009 року. Вони однозначно кажуть, що періодичність проведення виборів до органів місцевого самоврядування, строки повноважень є вагомим чинником демократії та важливим інструментом гарантії реалізації виборчих прав громадян. Призначення виборів Верховною Радою носить обов’язковий характер! І відміна виборів до органів місцевого самоврядування чи перенесення цих строків є прямим порушенням виборчих прав громадян. Це сказано в рішенні Конституційного суду, але всупереч діючій Конституції за допомогою керованої більшості Верховної Ради та керованого голови ВР, за допомогою керованих Олександра Попова та Леоніда Черновецького почали маніпулювати законодавством. Це все робиться є єдиною метою – щоб у Галини Гереги, яка сьогодні потрапила під роздачу, було право підпису земельних актів, договорів куплі-продажу майна Київради, для узаконення всього того, заради чого вони прийшли до влади. Всі ці красиві антуражі прикривають Андріївський узвіз, вертолітний майданчик та переділ власності в Києві. Все заради підпису, який узаконює подальше розкрадання майна киян. Так само як і референдум в Києві є фіговим листочком для прикриття дерибану землі новим Генпланом. Він приймається для того, щоб узаконити попереднє розкрадання і дати можливість новій команді перерозподілити те, що забрала команда Черновецького. Тобто, зелені зони не збільшуються, включаються граничні ліси, а розкраденим зеленим зонам не повертається їхній статус, щоб потім їх знову роздати.
Олександр Бригинець: Вже через пару місяців після приходу Президента до влади були скасовані вибори до місцевих рад і перенесені на кілька місяців. Ця влада почала із порушення закону. Якщо кілька місяців в Україні всі місцеві ради були незаконними по суті, то що таке для них незаконна Київрада та незаконний мер?
Зрозуміло, що референдум – це піар крок, який був розрахований Поповим як частина його передвиборчої кампанії, яка йому тепер не потрібна, і він не знає, що з цим робити. На перші два питання всі будуть писати «так», а от третє питання стосується Генерального плану. Ми розуміємо, що це фіговий листочок, яким прикриваються злочини. Але сама ідея приймати і затверджувати його таким чином, легітимізувати через референдум, це все одно, що замість консиліуму лікарів на референдумі визначати діагноз людей. Тільки експерти та спеціалісти мають визначити, що має бути в Генплані.
Валерій Карпунцов: Щодо Генплану, то на граничних з Києвом територіях, які належать до райадміністрацій чи сільських рад, масово йшла роздача ділянок по 5 соток для осіб з Донецької та Луганської областей. Депутат Забарський вніс проект закону про дозвіл прописуватися на цих територіях. В основному це виборча маніпуляція. Щоб отримати ділянку в Києві, потрібне рішення Київради, це дуже складна процедура, а за розчерком пера глави сільради чи райадміністрації це дуже просто. А потім Генеральним планом накрити ці землі і стане в Києві на 100 000 більше виборців. Це одна із виборчих технологій.
Олександр Бригинець: Враховуючи цю ситуацію та те, що всі опозиційні сили дійшли консенсусу щодо підтримки Віталія Кличка на посаду мера, можливо, йому вже настав час робити який свій мерський передвиборчий штаб і створювати тут щось на кшталт тіньового уряду.
Вибори нового мера, вибори нової Київради і нова опозиційна більшість у Верховній Раді, яка змінить законодавство, поверне в той стан закон про столицю та закон про містобудування, тільки це може бути виходом для Києва. Важливо, щоб людину, яка стане мером, підтримали всі опозиційні сили. Буде це Кличко чи ні, це не має значення. Головне, щоб цього нового мера підтримав особисто Кличко, «Фронт змін», «Батьківщина», «Свобода» і більшість громадських організацій, які захищають Київ.
Валерій Карпунцов: Я як керівник юридичного департаменту та юридичного супроводу партії «УДАР» на всеукраїнських виборах, як секретар фракції Київради можу сказати, що у нас постійно діє такий штаб – це наша партія. Ми самостійно йдемо на вибори і партійна структура є штабною. Але вся різниця в тому, що дата виборів до Верховної Ради вже оголошена, а до Київради – ні.
Звичайно, вони бояться, що прийде Віталій Кличко на посаду мера – авторитетна людина, якій відкриті двері в будь-яку країну до будь-якої першої особи. В першу чергу, це довіра до держави, до Києва, до столиці. Зрозуміло, що прийдуть інвестори, бізнесмени, які вірять в першу чергу Віталію, і будуть вкладати в Київ. Звичайно, владі цього не треба, бо їм треба і далі проводити угоди з Кіпром, куди, як пишуть ЗМІ, за два роки виведено бюджет України. Ми тримаємося поки лише завдяки заробітчанам, які працюють в Італії, Іспанії, в Росії та Білорусі, які завели сюди близько 8 млрд. дол. Віталій теж заробітчанин, бо заробляє кошти за кордоном і заводить їх в нашу державу. Тобто, цей баланс поки тримає нашу державу від падіння в економічну прірву.
Олександр Бригинець: Прозорі інвестиції в Київ – це дуже небезпечно для нинішнього київського бізнесу. Уявіть собі, коли мільярди прийдуть в столицю і тут почнеться бум бізнес-проектів, тоді виникає потужна конкуренція. При підготовці до «Євро» застосовувались тіньові схеми, і фактично з кишені кожного українця через держбюджет було витягнуто близько 2 000 грн. на цей проект. За гроші, що пішли на «Олімпійський», можна було побудувати два прекрасні стадіони на лівому та правому березі, які так потрібні місту.
Валерій Карпунцов: Виділення землі для побудови вертолітного майданчику відбувалося за корупційною схемою. Виступає Попов чи Єфремов і говорять, мовляв, от ми найшли інвестора, який побудував вертолітний майданчик і торговий центр. Який інвестор? Вибачте, шановні, відводили земельну ділянку поза конкурсним шляхом для обслуговування транспортно-інженерної інфраструктури, відвели під дорогу і дали будувати якійсь фірмі. Якби це був інвестор, прозорі конкурентні процедури, то будь-ласка, конкурс: нам треба вертолітний майданчик, взамін ми можемо дати два гектари землі, ану, хто нам дасть більше грошей в бюджет? Цього не було, дали безкоштовно. Це не інвестиції, це корупційні схеми.
Чи можна юридично оскаржити бездіяльність Верховної Ради, яка вчасно не призначила чергових виборів мера Києва?
Валерій Карпунцов: Такий позов подавав Данилюк, але на стадії останнього розгляду йому було відмовлено з банальних причин.
Олександре, ви допускаєте, що крім Кличка може бути якась інша кандидатура від опозиції на посаду мера, яку обов’язково має підтримати Віталій. Чи реально до 2013 чи 2015-го виростити такого кандидата?
Олександр Бригинець: Не лише Віталій, коли всі опозиційні сили підтримають разом. Сьогодні рейтинг політичних сил настільки високий, що якщо є узгодження, то ця людина переможе однозначно. Подивіться, після того, які всі опозиційні сили заявили, що підтримують Кличка, виборча ідеологія влади змінилася.
Виростити кандидата, якщо вибори будуть в 2015 році, при спільному бажанні всіх опозиційних сил, можливо. Але якщо хтось піде в противагу Кличку – це буде поразка. Припустимо, після виборів до Верховної Ради Кличко стане депутатом, і з точки зору якоїсь роботи буде важливо, щоб мером міста стала інша людина, і це буде узгоджено Кличком, Тимошенко, Яценюком, Тягнибоком ті іншими, і вони разом визначать, хто це буде, то я це допускаю.
Всі розмови, куди піде Віталій – в Раду чи на мера, закінчилися тим, що влада вирішила все за Віталія: він іде у Верховну Раду, бо виборів мера немає.
Валерій Карпунцов: Я не уявляю, як вибори можуть бути у 2015 році, скоріше за все, вони відбудуться у травні 2013-го, і єдиним фаворитом киян є Віталій Кличко.
Коли Герега матиме право юридичного підпису під рішеннями Київради?
Валерій Карпунцов: Якщо Черновецький в останні дні не написав розпорядження про покладання на неї обов’язків, то в неї взагалі на сьогодні немає підстав виконувати їх. Коли такого розпорядження немає, то сьогодні ніхто не є легітимним виконувачем обов’язків з повноваженнями мера – ні Черновецький, ні Герега.
Олександр Бригинець: Про таке розпорядження ми не знаємо.
Валерій Карпунцов: Вони хочуть підстрахуватись цією сесією Київради, де буде прийнята заява про відставку, Верховна Рада скаже, що відбувся факт і Герега виконує обов’язки. Після 12 липня вона буде підписувати і посилатись на те, що в разі дострокового складення повноважень обов’язки виконує секретар, як це записано в законі про місцеве самоврядування. Але це суперечить Конституції, яка чітко встановлює межі цих повноважень.
Олександр Бригинець: Але на той час Верховна Рада вже не буде працювати, і сесія зможе розглянути наше звернення лише у вересні.
Згадайте, півроку в 2010-му всі місцеві ради України, крім київської та тернопільської, діяли поза межами Конституції, і ні Президента, ні Кабмін це не хвилювало.
Заглавное фото: Г.Салая, «Сегодня»
Коментарі — 0