Чому Епіфаній згадав главу РПЦ Кирила під час різдвяної літургії
Те, що Київський митрополит, виконуючи свої обов‘язки та на підставі, зокрема, Томосу, згадує ім‘я Предстоятеля РПЦ - не означає згоди з позицією чи діями останнього
Про поминання Предстоятелів за Диптихом
Диптих - офіційний список Помісних Православних Церков у історичному порядку честі, починаючи з Константинопольської. Під час літургії Предстоятель Помісної Церкви на Великому вході поминає Предстоятелів інших Помісних Православних Церков згідно Диптиха.
Такий обов‘язок вказаний і у Томосі: «кожен Блаженнійший Митрополит Київський і всієї України повинен поминати за давніми переданнями святих Отців наших Вселенського Патріарха, Блаженнійших Патріархів та інших Предстоятелів помісних Православних Церков, у ряду Диптихів, згідно з канонічним порядком».
Російська Церква входить до числа Помісних Православних Церков і є п‘ятою в Диптиху. Тому поминання її Предстоятеля, оскільки він канонічно не осуджений - необхідне, бо цим, попри існуючі суперечки, засвідчується єдність Церкви.
Таке поминання принципово відрізняється від того, як поминають патріарха Кирила в Московському Патріархаті - там про нього моляться, як про свого главу, визнаючи цим самим своє йому підпорядкування.
Отже те, що Київський Митрополит, виконуючи свої обов‘язки та на підставі, зокрема, Томосу, згадує ім‘я Предстоятеля РПЦ - не означає згоди з позицією чи діями останнього.
Так само Церква, за наказом Писання, молиться і за владу - хоча влада ця може бути, як у Давньому Римі, і владою гонителів-язичників.
Певною світською аналогією є взаємне визнання держав та їх очільників. Справедливо стверджуючи, що Російська Федерація на чолі з її Президентом - агресор і окупант, Україна не відкидає самого факту, до така держава і її керівник - є. На відміну від таких псевдо-держав, як «ДНР» чи «ЛНР», які жодного визнання не мають і не можуть мати.
Коментарі — 0