Великі компанії в умовах карантину.
Як працює служба 104

Спецпроект
Великі компанії в умовах карантину. <br>Як працює служба 104
Служба 104

Коли зупинився громадський транспорт, на допомогу медикам прийшли газовики

Під час карантину у багатьох диспетчерів служби 104… зірвані голоси. Є випадки, коли під кінець зміни деякі фахівці здатні лише пошепки говорити в трубку. Тоді дзвінок перенаправляють на колег з міцнішими голосовими зв'язками.

Справа в тому, що диспетчеру 104 тепер тепер потрібно голосніше говорити по телефону, адже він  постійно у масці. І щоб його добре почули на іншому кінці дроту, потрібно докладати зусиль. «Крім того, зараз диспетчери мають не тільки уточнити подробиці аварії або неполадок газового обладнання, а й дізнатися про стан здоров'я клієнтів. Якщо у них нездужання, температура, то просимо їх не перебуває в одній кімнаті з хлопцями з наших бригад. Хоча газовики повністю укомплектовані захистом - є респіратори, окуляри і захисні екрани, спецкостюми, все ж ймовірність контакту з хворими потрібно звести до мінімуму», - пояснює Світлана Жайворонська, диспетчерка «Криворіжгазу». За зміну вона повинна відповісти на 90 дзвінків і розібратися у кожній ситуації.


Диспетчерська «Криворіжгазу»

Диспетчерська «Криворіжгазу»

В умовах карантину, коли більшість українців ізольовані вдома, газ в квартирі - обов'язкова умова комфорту. Та й дотримуватися санітарних норм краще з гарячою водою (забувати «істину», озвучену колись мером столиці, не варто. Кличко пояснив: «для того, щоб холодна вода перетворилася в гарячу, її потрібно підігріти, а для цього потрібен газ»). Стабільна робота 350 тис км газових труб неможлива без щоденного контролю, виїзду на витоки і екстрені ремонти.


Фахівці «Хмельницьгазу» ремонтують газове обладнання

Фахівці «Хмельницьгазу» ремонтують газове обладнання

Ось чому приблизно третина персоналу газових компаній виходить на роботу навіть в умовах карантину.

Захист 104

У газорозподільних компаніях, які працюють під брендом РГК, ще до оголошення карантину зрозуміли, що головне завдання - забезпечити газовиків оперативних служб засобами захисту. Адже аварійники зі служби 104, поряд з рятувальниками з 101 і медиками з 103, повинні виконувати свою роботу незалежно від того, яка епідемічна ситуація на дворі.


Бригада аварійно-диспетчерської служби «Вінницягаз» у захисних костюмах

Бригада аварійно-диспетчерської служби «Вінницягаз» у захисних костюмах

Але паніка від перших повідомлень про Covid-19 привела до дефіциту захисних матеріалів - звичайні маски і рукавички зникли з продажу. А в групі компаній РГК засоби захисту потрібні для 10 тис. фахівців. Ось чому буквально за пару днів швейне підрозділ RGC production в Сумах було переорієнтовано на випуск спочатку захисних масок, а потім і спеціально розроблених захисних костюмів.


Виробництво захисних засобів на підприємстві RGC production в Сумах

Виробництво захисних засобів на підприємстві RGC production в Сумах

В цей же час спільно з медиками був розроблений план заходів, затверджені щоденні процедури та інструкції для того, щоб створити ефективний комплекс захисту фахівців газових компаній, які щодня стикаються з додатковими ризиками, пов'язаними з епідемією коронавірусу. По-перше, це обов'язкове використання засобів захисту - таких же, як і у рятувальників і медиків «швидкої допомоги». Разом з масками і рукавичками це респіратори, захисні окуляри та екрани. По-друге, щоденний медичний огляд. Для цього були закуплені 1,3 тис безконтактних термометрів.


Захист працівників газових компаній РГК

Захист працівників газових компаній РГК

По-третє, комплексна дезінфекція обладнання та автотранспорту: її проводять як самі працівники газових компаній, так і спеціалізовані підприємства, з використанням спецтехніки. Така обробка застосовується в лікарнях і забезпечує високий рівень вірусного захисту.

Окремо слід відзначити, що співробітники оперативних служб газових компаній в умовах карантину забезпечені спеціальними доплатами - понад звичайну зарплату, як компенсація за роботу в умовах підвищеного ризику.

Ще приблизно 10 тисяч фахівців переведені в режим вимушеного простою. Це контролери та інші працівники, які не можуть виконувати свою роботу віддалено. Їм виплачують 2/3 від зарплати, з дотриманням норм Кодексу законів про працю. Звичайні умови оплати почнуть діяти відразу після виходу співробітників на роботу.

Решта фахівці газорозподільних компаній працюють в режимі «віддаленого робочого місця».


Обробка автомобіля аварійно-диспетчерської служби в Чернігові аерозольним генератором гарячого туману Longray TS-35A

Обробка автомобіля аварійно-диспетчерської служби в Чернігові аерозольним генератором гарячого туману Longray TS-35A

Повертаючись до повсякденної захисту лінійного персоналу, потрібно сказати про щоденну дезінфекцію робочих місць. Проводиться також обробка центрів обслуговування клієнтів. З початком епідемії в цих центрах діє спеціальний режим, для того щоб убезпечити і співробітників центрів, і клієнтів.


Дезінфекція в Центрі обслуговування клієнтів

Дезінфекція в Центрі обслуговування клієнтів

 

Газові питання - не виходячи з дому

Всі оператори Центру обслуговування клієнтів працюють віддалено. Так, Катерині Міщук – фахивчиня з роботи із клиєнтами Центру обслуговування клієнтів «Рівнегаз» в Здолбунові Рівненської області поставила рекорд: за один день віддаленої роботи відповіла на 230 дзвінків споживачі газу.

 

Така активність пояснюється тим, що клієнти забезпечені різними дистанційними сервісами, які дозволяють їм вирішити майже всі питання, пов'язані з газом, не виходячи з дому. До того ж вже в перші дні карантину був спрощений доступ до таких сервісів - наприклад, для реєстрації в Особистому кабінеті на 104.ua  достатньо подзвонити  в будь-який з контакт-цетрів з цього списку.  

Далі діє принцип «три кроки»:

  1. Телефонуйте в контакт-центр.     
  2. Повідомте оператору номер особового рахунку, та дайте відповідь на можливі уточнення.
  3. Отримати смс з логіном та паролем.

Після чого клієнти відразу можуть користуватися всіма онлайн-сервісами сайту 104.ua в тому числі додатками для Android та iOS

Це дозволило в березні удвічі збільшити кількість нових реєстрацій споживачів газу в таких сервісах. А в Центри обслуговування клієнтів направляють за записом - лише в особливих випадках, коли потрібно завершити оформлення замовлених через онлайн або телефон документів.

Вогонь і полімерні труби

Як і до карантину, частими причинами аварій на газопроводах стає «активність» громадян. Наприклад, ввечері 29 березня, в 21-04 на пульт аварійно-диспетчерської служби 104 «Львівгазу» надійшло повідомлення про пожежу на газопроводі. Аварія трапилася в 50 метрах від злітної смуги міжнародного аеропорту ім. Данила Галицького. Хтось підпалив траву. Вогонь добрався до місця стику сталевої труби, яка виходить з-під землі, і спеціальної полімерною. Пластик не витримав високої температури, а тиск газу тут досить високий, - і вдарив стовп полум'я. Тільки спільна робота служби 104 і пожежних дозволила зупинити пожежу.

Інша ситуація: в ніч з 5 на 6 квітня автомобіль  врізався в газопровід в місці його виходу з землі біля села Млинки в Хотинському районі Чернівецької області.


Аварія в Хотині

Аварія в Хотині

Через це дев'ять сіл Хотинського району Чернівецької області опинилися без газу. Швидка робота аварійно-диспетчерської служби і ремонтних бригад «Чернівцігазу» дозволила вже до кінця дня відновити газопостачання. Ось чому газовики закликають в карантин залишатися вдома.

18 квітня внаслідок прокладки кабелю спецтехнікою в селі Красносілка Чуднівського району Житомирської області був пошкоджений газопровід середнього тиску. Без газопостачання залишилося 206 будинків.

Ще одна проблема –  зношені газопроводи. Тому іноді аварії відбуваються і без підпалу трави або пошкоджень ззовні. У квітні стався витік газу в Новомосковську Дніпропетровської області на газопроводі високого тиску діаметром 600 мм. Це поставило під загрозу газопостачання десятків тисяч жителів Новомосковська.


Фахівці АТ «Дніпропетровськгаз» ліквідують витік газу без відключення споживачів

Фахівці АТ «Дніпропетровськгаз» ліквідують витік газу без відключення споживачів

Професіоналізм фахівців «Дніпропетровськгазу» дозволив ліквідувати аварію без відключення газопостачання. Всього роботи по ремонту зайняли три дні.

У той же час в центрі Чернівців газовики через постійні витоків газу приступили до заміни старого газопровід довжиною 200 метрів.  Цей ремонт був необхідний, так як від його надійної роботи залежить діяльність багатьох установ обласного центру, який займає перше місце по числу виявлених хворих Сovid-19.

Допомога медиків - 104 для 103

З початку карантину газорозподільні компанії під брендом РГК надали лікарням всіх рівнів адресну допомогу на суму 10 млн грн. Зараз завершується робота над формуванням другого етапу допомоги - також на 10 млн грн.


Газовики допомагають лікарям в Чернівцях

Газовики допомагають лікарям в Чернівцях

Вже закуплено три апарати штучної вентиляції легень, іншого медичне обладнання та комплектуючих до нього, а також засоби захисту і медикаментів в 16 областях країни.


«Харківгаз» доставивши допомогу черговій лікарні

«Харківгаз» доставивши допомогу черговій лікарні

Коли зупинився громадський транспорт, газовики взялись за доставку лікарів і медсестер до лікарень і додому, після роботи.


Служба 104 «Хмельницьгазу» допомагає лікарям швидкої

Служба 104 «Хмельницьгазу» допомагає лікарям швидкої

Для цього були складені узгоджені графіки. Наприклад, в Павлограді Дніпропетровської області водії місцевої газової компанії щодня підвозять на роботу 44 медиків.


Доставка медиків до лікарень Дніпропетровщини

Доставка медиків до лікарень Дніпропетровщини

У Луцьку водії АТ «Волиньгаз» щодня доставляють медиків до місцевих лікарень з довколишніх сіл. Компанія також допомагає лікарням із закупівлею необхідних засобів захисту. На першому етапі допомога склала близько 0,5 млн грн.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: