Як українці ставляться до фальсифікату - дослідження
За словами експерта, відношення споживачів до якості товарів залежить від віку, доходу і місця проживання
Українські споживачі вважають, що найбільше ризикують придбати фальсифікований товар під час купівлі міцних алкогольних напоїв, ліків, одягу та взуття, побутової техніки, чаю, кави, молочних та м'ясних виробів. Про це свідчать результати дослідження компанії Only Original з DDI Group.
За словами директора Only Original Олександра Поліщука, відношення споживачів до якості товарів залежить від віку, доходу і місця проживання.
«Найбільш зацікавлені у якості товарів покупці віком 26-46 років, і також ті, які мають неповнолітніх дітей. У жителів Львова потреба купувати оригінальні товари актуалізована більше, ніж у киян та харків’ян», - зазначає Олександр Поліщук.
Відтак, за словами експерта, українські виробники, що вкладають значні ресурси у виробництво, але уразливі перед підробками - не тільки поступаються своїм прибутком підпільним компаніям, а й втрачають довіру молодої, активної і платоспроможної аудиторії.
Він додав, що 53% респондентів, для яких важливе придбання якісних товарів, мають дохід понад 20 000 грн. Разом із тим, серед опитаних з доходом нижче 10 тис. гривень, кожен другий сприймає підробки і фальсифікат, як «товар, що може принести реальну вигоду, за рахунок значно нижчої ціни». Ядро аудиторії, де лідирують подібні думки - 18-25 річні жителі Харкова.
Причиною насиченості ринку фальсифікованими товарами, більшість респондентів (70%) вважає низький рівень добробуту населення, що не має фінансової можливості купувати оригінальні та якісні товари.
Водночас, на думку 57% опитаних, справжні товари купують люди, які піклуються про своє здоров'я, прагнуть до кращої якості життя і мають високий дохід. Відтак, із зростанням прошарку споживачів, що відноситимуть себе до цих категорій, зростатиме і аудиторія покупців, для якої вирішальне значення під час покупок матиме гарантія оригінальності товару.
Дослідження виявило, що різні покоління споживачів по-різному визначають, чи справжній товар. Чим молодший споживач, тим більше для нього мають значення відповідні маркування на упаковці. Для групи опитаних 46-60 років, вища ціна товару, у порівнянні з аналогом, означає, що він є справжнім, як і навпаки.
Мотивації купувати справжні товари різняться з віком, фіксує дослідження.
Для 18-26 літніх споживачів вирішальна мотивація раціональна - отримати максимальну якість за витрачені гроші. Чим старшим стає споживач, тим частіше на перший план виходить мотивація безпеки, більшою мірою вона акцентована у жінок і споживачів з дітьми до 18 років.
До тих товарних груп, де опитані найчастіше мали особистий досвід купівлі підробок, уже формується недовіра споживачів. 81% опитаних вважають, що придбання підроблених товарів наражає людину на небезпеку завдати шкоди здоров'ю. Другий за значимістю ризик - придбання підробок (який відзначає 50% опитаних) - витратити гроші на товар, що швидко втратить споживчі властивості.
Також дослідження фіксує тенденцію: український покупець поступово стає критичнішим і вимогливішим до покупок. Більше 30% опитаних повідомили, що перевіряють товари на оригінальність у магазинах перед купівлею, понад 60% — регулярно дивляться і читають матеріали на цю тему.
В Україні формується культура споживання, до якої рухається світ: все більше покупців хочуть робити усвідомлений вибір і знати, що купують справжні товари.
«Виробники, які побачать цей запит, будуть мати довіру активних, свідомих і платоспроможних споживачів», - зазначає Олександр Поліщук.
Дослідження відбувалося методом глибинного інтерв'ю. Були опитані 1200 чоловіків і жінок віком 18-60 років у Львові, Києві та Харкові. Учасників запитували про їхнє ставлення до підроблених товарів на українському ринку, наскільки важливо для них купувати оригінальні товари і за якими критеріями вони визначають цю оригінальність.
Як повідомлялося, в Україні запустять додаток, де споживачі зможуть скаржитись на неякісний товар.
Коментарі — 0