На новорічні свята українцям доведеться викласти із власної кишені від 200 до 200 000 тисяч гривень за шале десь в Карпатах чи у Криму.
На новорічні свята українцям доведеться викласти із власної кишені від 200 до 200 000 тисяч гривень за шале десь в Карпатах чи у Криму. Експерти переконують, що інфраструктура покращується, з’являються готелі європейського класу, що дозволяє їм конкурувати в сегменті ціна-якість навіть з готелями Польщі та інших країн. Тож можна зупинитися, де завгодно, починаючи від Кіровограда і закінчуючи розкрученими туристичними центрами.
Загалом внутрішній туризм в Україні розвивають самі українці. Відсоток поляків, німців, англійців, японців, китайців та ізраїльтян, що приїздять до нас, поки що незначний на цьому ринку. Туроператори сподіваються, що ситуацію кардинально змінить «Євро-2012», тож іноземним вболівальникам готують посилену культурну програму.
Про це в прес-центрі «Главкому» розповіли голова Всеукраїнської асоціації туроператорів Ігор Голубаха та голова ВСГО «Рада з питань туризму і курортів» Євген Самарцев.
Євген Самарцев: «В цьому році буде популярним city escape, коли кияни поїдуть до Львова, жителі Харкова чи Донецька – до Києва, львів’яни – до Одеси»
Сьогодні українці мають дуже широкий спектр можливостей для відпочинку на зимові канікули в своїй країні. На сьогодні фактично всі регіони України, починаючи від Кіровограду, і закінчуючи традиційними центрами туризму, мають якісні готелі.
Хтось мріє провести канікули на зимових курортах, і це не тільки Буковель, а і Славське, Мигово та інші закарпатські туристичні центри. З іншого боку, на новорічні свята надзвичайну активність проявляють кримські готелі і вже не тільки на південному узбережжі, а і у Євпаторії, яка достатньо динамічно розвивається.
Більше того, є міста, які самі по собі приваблюють туристів, і можуть бути цікавими саме під час новорічних свят, коли традиційно буде чимало культурних та інших подій. Ми можемо особливо підкреслити Львів, Одесу, Чернівці, Ужгород. В цьому році буде популярним так званий city escape («втеча з міста»), коли кияни поїдуть до Львова, жителі Харкова чи Донецька – до Києва, львів’яни – до Одеси. Надзвичайно цікаве місто Чернівці, яке пропонує компактний формат, коли можна поєднати відпочинок в європейському місті з можливістю швидко дістатися до їх місцевих гірськолижних курортів з економним форматом подорожі – Цеціно та Мигово.
Ігор Голубаха: «У новорічну ніч цінова пропозиція - від 200 тисяч гривень в гірськолижних курортах Буковеля, до двохсот гривень за одну ніч в Яремче»
Дійсно, на сьогодні є багато привабливих можливостей для відпочинку українців. Протягом останніх двох років все більше зростає попит саме на тури вихідного дня, які охоплюють усі регіони України. Інфраструктура дуже широка, і на сьогодні цінова пропозиція теж має дуже великий розбій. Якщо казати про новорічну ніч, то шале можна зняти в тому чи іншому куточку гірськолижних курортів Буковеля від 200 тисяч гривень, і водночас віддати 200 гривень за одну ніч в Яремче Івано-Франківської області.
У всьому світі є тенденція, коли на новорічні свята ціни збільшується на 50% і більше. Але відразу ж після закінчення свят ціни знижуються. І ті, хто можуть дозволити собі більш бюджетний відпочинок, після 10 січня за 80 гривень за добу зможуть зупинитися і відпочити в тому ж Яремче.
Якщо казати про зимовий відпочинок, то в багатьох регіонах туроператори уже пропонують дуже багато екскурсійних програм, які не виключають можливості кататися на лижах чи санчатах навіть не у гірськолижних регіонах, головне, щоб був сніг.
Працюють ринкові важелі. У літній сезон Крим різко збільшивши вартість перебування туристів, вже визнав, що це було помилкою, тому що у порівнянні з 2010 роком, кількість туристів дещо зменшилася. Тому на сьогодні більшість українських готелів стримують апетити, і ціни у порівнянні з 2010-м роком збільшилися на 5-10% не більше.
Чи є рейтинг найбільш популярних серед українців місць на новорічні та різдвяні свята?
Ігор Голубаха: Новорічні свята – це, безумовно, Буковель, Яремче. Є вже певний попит на відпочинок в Криму і обласні центри – Чернівці, Львів, в тому числі і Київ.
Євген Самарцев: Зимовий відпочинок в першу чергу асоціюється з гірськолижними курортами. В цьому році популярним стане Львів, оскільки він пропонує себе як місто для яскравого відпочинку, збільшуючи кількість готелів. З іншого боку, ми будемо намагатися, щоб київські готелі правильно вибудували стратегію, і на відміну від гірськолижних курортів, навіть знизили ціни на цей період.
Скільки українців їдуть відпочивати на новорічні свята закордон, а скільки віддають перевагу вітчизняному відпочину?
Ігор Голубаха: Тенденції свідчать, що скоротилася кількість чартерних напрямків, які були націлені на відпочинок закордоном. Тому, згідно попиту, який є зараз, ми очікуємо, що кількість відпочиваючих в Україні збільшиться у порівнянні з 2010 роком, сподіваюся, десь на 10-15%.
Євген Самарцев: Цей аналіз можна буде зробити після новорічних свят. Але ми маємо пропагувати Україну, у нас все більше і більше розвивається інфраструктура. Наприклад, можна провести чудовий зимовий відпочинок в сучасному готелі в Почаєві, поруч з яким Кременець, де в свій час проводили чемпіонат з зимових видів спорту. Крок за кроком починає розвиватися і формуватися якісний туристичний продукт в будь-якому регіоні.
Ігор Голубаха: Інфраструктура покращується, з’являються готелі європейського класу, що дозволяє їм конкурувати в сегменті ціна-якість навіть з готелями Польщі та інших країн.
Яке співвідношення пропозицій так званого «city escape» і гірськолижного відпочинку на новорічні свята?
Євген Самарцев: Якщо в позаминулому році 80% пропозицій всередині України були пов’язані з зимовим відпочинком в горах, то зараз таких - 45-55%.
Ігор Голубаха: Все більше міст України розуміють, що туризм є одним з пріоритетніших напрямків їх розвитку. Київська рада буде приймати план розвитку Києва з урахуванням цього. Така ж ситуація у Львові. Навіть у Донецьку, який ніколи не був туристичним центром, і там зараз разом з підготовкою до «Євро» думають, якими туристичними можливостями приваблювати до себе туристів. Проведення «Євро» в Україні буде поштовхом для розвитку українського туризму. «Укрзалізницею» будуть закуплені десять пришвидшених потягів. Зараз у нас ідуть консультації з залізницею про можливу організацію нічних потягів на чартерній основі, але цей процес трошки розтягнутий у часі. Ми зробили багато заявок на 2012 рік, замовили потяги, а вони не можуть ніяк нам відповісти, зорієнтуватися, як ми будемо працювати.
Ми все ж таки приходимо до того, що внутрішній туризм підіймається, рівень українських потоків буде збільшуватися.
Щодо тенденцій розвитку туризму, які ще новації, крім гастрономічних та винних турів, буде запропоновано найближчим часом?
Євген Самарцев: Стартує цікавий проект «Українські гастрономічні тижні» на кшталт тих, що у Нью-Йорку, коли сотні тисяч туристів прибувають до міста, бо кращі ресторани Нью-Йорка дають в цей час знижену ціну. Цього року такі проекти стартують у Львові та Києві в кінці листопада на початку грудня.
По-друге, зараз надзвичайну вагу треба приділити новому формату розвитку українських курортів. Наприклад, найбільш успішний готель Криму не «Ореанда» чи «Прем’єр-палас», а саме клінічний санаторій імені Пирогова в Саках, який знаходиться далеко не на березі моря. Він навіть в кризові роки збільшив обсяги продажу майже вдвічі – з 50 до 100 млн.грн. Це формат медичного туризму, коли люди інвестують у своє здоров’я. Тут Україна має досить серйозний потенціал, і ми зараз разом з медиками опрацьовуємо стратегію розвитку саме цього напрямку.
Ігор Голубаха: Добре, що вже прийшло розуміння того, що містам треба розвивати власну туристичну інфраструктуру, залучати українських та іноземних фахівців, вирішувати, який музей відродити. Тоді у нас не буде проблем із тим, куди піти в тому чи іншому місті.
Зараз ми професійно готуємось до «Євро-2012». Наше об’єднання туроперторів законтрактувало близько 50 000 місць по всій Україні для розміщення вболівальників. Але перед нами стоїть завдання, як затримати вболівальника на певний період в кожному місті, де будуть проводитися футбольні матчі. Наприклад, у Києві ми домовилися, що у «Пирогово» протягом всього чемпіонату буде постійно діючий фестиваль української кухні, фольклору, де будуть і козаки, і все інше. Зараз розмовляємо із перевізниками, які можуть покатати іноземців по Дніпру, законтрактували багато автобусів для того, щоб організовувати по Україні більше 600 екскурсій. Ми навіть запланували запуск туристичних поїздів під матчі для того, щоб був ламаний графік і люди побачили не лише чотири приймаючих міста, а й Чернівці, і Кам’янець-Подільський, і Полтаву, і Дніпропетровськ. Це дасть поштовх розвитку внутрішньому туризму. Безумовно, у 2013 році буде спад, але це загальна тенденція, коли після великої події, що проходить у країні, йде рік невеликого спаду, а потім йде великий розвиток туризму.
Скільки іноземців зараз приїздять до нас на новорічні свята?
Ігор Голубаха: З кожним роком цікавість до України збільшується, бо тут є можливість не дуже дорого зупинитися, є екскурсії та пристойні розваги на рівні нічних клубів. Є всі перспективи, щоб збільшити потоки. До речі, Україна потрапила до рейтингу тих країн, які треба відвідати у 2012 році.
Євген Самарцев: 80% наповненості українських готелів становить внутрішній ринок. На Новий рік цей показник зростає до 95%. Тобто, зовнішні ринки поки що маргінальні. Системних зусиль з просуванням такого продукту як «Новий рік у Києві» ми поки ніде не робили, ніколи ще пакети новорічних свят в українських містах не продавалися. Зараз ми будемо це просувати як на внутрішньому ринку, так і на ринку Росії.
В цілому ж у нас будуть до тисячі поляків, будуть німці, американці, проте у порівнянні із сотнями тисяч українців, цей відсоток маргінальний.
Ігор Голубаха: Збільшилися потоки із Ізраїлю, із Японії, німців та англійців також стало приїжджати до нас трошки більше.
Євген Самарцев: До речі, за останній рік збільшився потік туристів із Китаю.
Це туристи чи робоча сила?
Євген Самарцев: Туристи. В Китаї є мільйон мільйонерів, це одна із найпотужніших економічних сил світу, кількість китайських туристів у США та Австралію вже вимірюється сотнями тисяч. Поки це ознайомчі поїздки, але потік китайського бізнесу збільшується до України.
Зараз є інформація, що на новорічні свята вже все заброньовано в тих же Карпатах навіть у приватному секторі. Чи навчилися українці бронювати за кілька місяців наперед і коли саме краще це робити, аби отримати знижку, у вересні чи влітку?
Ігор Голубаха: Тенденції попереднього бронювання є, вони дозволяють українцям в тому числі зекономити кошти на відпочинок. Але нинішні економічні умови не зовсім підтверджують фінансові спроможності українців на відпочинок. Зараз немає дуже великої лавини продажів, в туроператорів ще є місця в готелях та на базах. Українці повинні розуміти, що треба довіряти туроператорам і замовляти у них відпочинок, тому що вони надають гарантію того, що будуть місця, де вони замовили і хотіли відпочити. Я б застеріг купувати місця по телефону, а не в туроператора.
Чи можна розцінювати ваші слова як те, що українці не довіряють туроператорам, а віддають перевагу особисто домовитись з господарем по телефону?
Ігор Голубаха: В більшості випадків так і є, тому що існують певні тенденції, вбиті в голову українцям протягом семидесяти років. Але співпраця з туропертором стає більш зрозумілою для всіх, бо при цьому ви можете ще й зекономити кошти. Більшість готелів, в тому числі і в Карпатах зараз дають знижки туроператорам, які дають їм туристів.
Коментарі — 0