В Україні з понеділка змінюються Правила дорожнього руху. Експерти «Главкому» про головні новації
З понеділка, 15 квітня, українським водіям потрібно буде включати ближнє світло фар із заходом сонця, а також платити штраф за паркування на газонах. Окрім того, доведеться звикнути, що дорожні знаки мають пріоритет над розміткою.
Головні новації правил для автомобілістів на передодні їх введення в дії в інформаційно-аналітичному агентстві «Главком» обговорювали Сергій Будник, начальник Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС, та Володимир Караваєв, правозахисник, автор книги «100 аргументів проти штрафів ДАІ».
-- Ми наближуємо Правила до міжнародних стандартів
Сергій Будник, начальник Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС
Зміни, які були прийняті і вступають в силу з понеділка, були підготовлені Департаментом Державтоінспекції, на виконання планову дій, затвердженого указом Президента на 2012-2013 рр. стосовно наближення правил до міжнародних стандартів. Зокрема зміни стосуються дорожніх знаків і видимості їх для учасників дорожнього руху, розміщення на дорозі, застосування технічних заходів для регулювання дорожнього руху та дорожньої розмітки. Змінами внесено ряд нових термінів, а також уточнено ряд термінів, які діють.
Проектом також передбачено пріоритет дорожніх знаків над дорожньою розміткою. Це має позитивно вплинути на дорожній рух в Україні.
Окрім того з 15 квітня вступає в силу обов’язкове користування світла фар поза населеними пунктами в осінню-весняний період, починаючи з 1 жовтня, до 1 травня. Змінами чітко встановлені додаткові умови щодо проїзду повз транспортні засоби, що здійснюють перевезення дітей. По-перше, транспорт, який перевозить дітей, має зупинятись обов’язково з увімкненою аварійною сигналізацією, маячком оранжевого кольору, а водій, який наближається до місця стоянки такого автобуса, має знизити швидкість, або навіть зупинитись, аби забезпечити безпеку.
Стосовно видимості дорожніх знаків. В нашому діючому стандарті було чітко визначено вимоги до дорожніх знаків, щодо видимості не менше ста метрів, які розміщені над проїжджою частиною і не вище 6 метрів. Тепер ця норма закладена в правила дорожнього руху, для того, аби якомога краще проінформувати учасників дорожнього руху.
Крім цього новими правилами запроваджено 11 нових дорожніх знаків та 5 табличок до них. Зокрема, важливими є знаки, що вказують про зміни в організації дорожнього руху. Тобто це будуть таблиці, на яких написано, що «увага, попереду встановлені нові дорожні знаки». На жаль, наші водії звикли до доріг, якими багато років їздили і в разі зміни вони не звертають уваги на знаки. Тому трапляються дорожньо-транспортні пригоди і непорозуміння із працівниками ДАІ. Дорожні розмітки старі і нові викладені в зрозумілій редакції, аби водії не плуталися в тому, що нове, що старе водіям треба просто вивчити все в новій редакції.
Хочу сказати, що нами здійснювалась робота щодо роз’яснення нових правил. Крім того, центр безпеки дорожнього руху погодив біля восьми офіційних видань, які видали нові правила дорожнього руху. Ми закінчуємо підготовку змін до тематичних завдань при прийнятті іспитів у водіїв.
Наразі нових знаків на дорогах практично ніде немає. З 15 квітня ці знаки не з’являться. За той час, коли були прийняті зміни, встановити їх неможливо. Процес буде здійснюватись під час реконструкції та ремонту доріг і вулиць. Крім того, ми проводимо весняно-літній і зимово-осінній огляд доріг, за підсумками якого внесуться відповідні пропозиції власникам доріг. І далі вони мають взяти за основу ці приписи і реалізувати їх.
Звичайно, поки немає знаків на дорозі, то і виконання їх ніхто вимагати не буде. Ніяких додаткових штрафів не передбачено.
Відповідно до доручень Кабінету міністрів, МВС підготувало пропозиції щодо збільшення відповідальності за окремі правопорушення, які стосуються надання пріоритету для руху транспорту, що здійснює екстрені виклики, встановлені вимоги щодо надання інвалідам. Крім цього передбачено нові правила щодо розміщення реклами, зокрема мають заборонити розміщення над дорожніми знаками будь яку рекламу, і розміщення її на дорогах державного значення за населеними пунктами. Крім того, планується розглянути користування пасками безпеки, і світловими приладами. А також запроваджений законопроект, який говорить про правила фіксації дорожнього руху.
-- Серед тих нових дорожніх знаків є один дуже важливий.
Володимир Караваєв, правозахисник, автор книги «100 аргументів проти штрафів ДАІ»
В цілому, всі ті зміни, які внесені в правила дорожнього руху, вони абсолютно нормальні. Більшість пунктів відповідають вимогам міжнародної конвенції дорожнього руху. Два моменти, на яких я хотів би зосередитись: заборонена стояка на газонах, зупинятись можна, але не стояти. Але тут поки що логіки немає. В правилах дорожнього руху визначено чітко, що таке газон. Якщо коротко, то там, де є трава – це газон, там, де немає трави – там немає газону.
Ще один момент: серед тих нових знаків, які з’явились, є один дуже важливий. Це знак швидкості руху, який означає початок щільної забудови. Справа в тому, що коли ви рухаєтесь по трасі і бачите назву населеного пункту на синьому фоні, то всі водії знають, що швидкість не знижується. Але, віднині, якщо за таким знаком стоїть знак, що позначає щільну забудову, то водій має скидати швидкість до 60 км/год. Насправді, це дуже корисні знаки, вони не змушують водія весь населений пункт переїжджати зі швидкістю 60 км./год., а дають можливість знизити швидкість саме перед щільною забудовою, а потім знову продовжити рух. Реально таких знаків має бути в Україні не менш 100 тис.
Єдина норма, яка ще не реалізована, це та, що водій не має нести відповідальність .якщо порушення відбулося в наслідок того, що дорожні знаки чи розмітка не відповідають вимогам національних стандартів.
Коментарі — 0