В`ячеслав Гусаров: Інформаційні війни Кремля

В`ячеслав Гусаров: Інформаційні війни Кремля

В`ячеслав Гусаров, експерт з інформаційної безпеки Центру військово-політичних досліджень, група «Інформаційний спротив», вважає, що російська пропаганда годує мешканців Криму фігурально «лікарською ковбасою», тобто продає ідею радянської Росії, а не сучасної. Кримчани знаходяться нині в інформаційному вакуумі, тому їм складно розібратися, де правда, а де брехня.

В`ячеслав Гусаров, експерт з інформаційної безпеки Центру військово-політичних досліджень, група «Інформаційний спротив», вважає, що російська пропаганда годує мешканців Криму фігурально «лікарською ковбасою», тобто продає ідею радянської Росії, а не сучасної. Кримчани знаходяться нині в інформаційному вакуумі, тому їм складно розібратися, де правда, а де брехня.

Читайте відповіді В`ячеслава Гусарова під час інтернет-конференції в прес-центрі ІА «Главком», яка відбулася 18 березня 2016 року

Дід Панас: Доброго здоров`я, шановний добродій!

Дякую цьому виданню за можливість поспілкуватися з гарним експертом. Моє питання полягає ось у чому. Вас не насторожує той факт, що російська пропаганда в Україні говорить уже не російською, а українською мовою?! Вона ховається за обличчям ніби-то українців! Як з цим бути?!

Гусаров: Насправді, пропаганді має також свою еволюцію. Це її правило. Вона не може бути сталою і має модернізуватися. Сьогодні - це втручання в україномовне середовище, завтра, можливо, слід очікувати більш підступних кроків - наприклад, мітингів з проросіськими гаслами і українськими прапорами. Більше того, зараз в журналістському середовищі України існує ряд ЗМІ, які підтримують риторику Кремля, або приховано її висловлюють. Ви їх маєте знати, не будемо їх називати.

Одним словом, пропаганді не може бути сталою, що Ви і помітили.

Як боротися - державними і громадськими засобами, як було до цього. Потрібно бути готовим до майбутніх негативів інформаційного впливу

Ольга: Добрый день. как Вы считаете, почему крымчане поддаются российской пропаганде? ведь у них же есть жизненный опыт - как они жили при "ужасной Украине" и как теперь им живется , когда "Крым вернулся домой". Разве не срабатывает то, что мы всегда называем: "все познается в сравнении"? Спасибо

Гусаров: Крым сегодня находится в информационном «коконе». Я это так называю. Весь информационный поток из РФ. До этого 2 года они получали информацию, насыщенную пропагандой из РФ, и сегодня они не могут реально сравнить ситуацию у себя и на материковой части Украины.

По сути, пропаганда Кремля их «влюбила» в Россию и Путина. Они готовы терпеть неудобства ¬- свет, вода, но при этом не возмущаются. Кроме того, нужно учитывать, что довольно значительная часть аудитории Крыма – это пенсионеры, которые застали СССР с «докторской колбасой». Фигурально, им ее сегодня обещает Россия

злий патріот: Як ви оцінюєте роботу Мінстеця? Тільки реально оцініть, а не те, що вони на папері задекларували, бо це смішно. І чи потрібно Україні таке от "міністерство правди" як мінстець?

Гусаров: Питання, що стосується роботи МІП (Мінстець) мені задають доволі часто. По-перше, коли воно створювалося, то було затверджено положення про МІП. Відповідно до нього воно працювало непогано.

Інша сторона медалі - те, що українці від нього очікували. Це перемоги в пропаганді над Росією. За рік!

Скоріш за все - це нереальні сподівання, так як інформаційна агресія Росією готувалася більш як 20 років. По-друге, Росія створила система інформаційної війни, яку фінансує мільярдами доларів на рік. Нажаль, сьогодні в нас не існує системі протидії. Це наша проблема. І допоки щось подібного в нас не буде - годі сподіватися на адекватні заходи протидії.

Татьяна: Как вы считаете за два года аннексии Крыма изменилась ли риторика российских пропагандистов?

Гусаров: Конечно изменилась. Нет никакого секрета, что РФ ведет информационную войну против Украины. Она состоит из определенных фаз (этапов), каждый из которых преследует свои цели. В рамках каждого из этапов присутствует своя ритьорика

Дмитрий: Здравствуйте. На "чем играет" российская пропаганда в Крыму?

Гусаров: Во-первых, это аудитория, которая до этого готовилась не одно десятилетие. Во-вторых, средства публичной дипломатии, которые работают в Крыму со дня независимости Украины. Далее, СМИ России и пророссийской направленности. Потом, фактор нахождения там Черноморского флота РФ. Еще, следует признать, что Украина все это время довольно слабо противодействовала всем этим угрозам, что тоже немаловажно

Віктор Петрович: Добрий вечір. Як видозмінювалася, в динаміці якщо можна, російська пропаганда за два роки по відношенню до українського Криму, Донбасу?

Гусаров: питання на вашу відповідь на сайті "Інформаційного спротиву" у розділі "Аналітика"

Елена Степановна: мне кажется, что крымчан уже не вернуть ментально в Украину, но все же, может быть, все таки надежда еще есть? Как их можно итегрировать в информационном аспекте в Украину, когда Крым вернется? И не будут ли они "скучать" по России, читай СССР? Как вернуть их "мозги"? Спасибо за ответ.

Гусаров: Вопрос очень широкий, и за отведенное мне на Главкоме время мы его не обсудим. Если кратко, то могу сказать, что Крым реально вернуть невоенными средствами. Это элементы влияния "мягкой силы", пропаганды, дипломатии и прочее. На сегодня, пока об этом можно только говорить.

На счет СКУЧАТЬ, то Кремль делает все, что-бы этого не происходило. Например, отметили годовщину псевдореферендума на этой неделе. Пафос...

Посмотрите прессу, подобные "торжества" происходят где-то за Уралом, или в Сибири? Нет!

А в СССР сегодня хочет вся Россия, это их новый инфорационный тренд.

Вернуть "мозги" - задача десятилетий, но это возможно. Необходима воля самой Украины, совместно с мировым сообщетвом

Бандеровець: Слава Україні

Як ви гадаєте, чи потрібно Україні створювати контрпропаганду на території Криму? І якою вона має бути? Адже є ризик, що мешканці Криму можуть в такому випадку просто стати шизофрениками?!

Гусаров:: Контрпропаганда – це заходи протидії пропаганді, і вони бувають різними. Її мета – створити перешкоди небажаній інформації і паралельно запропонувати свій інформаційний потік. Її ефективність визначається сприйняттям аудиторії. Вважайте аудиторію за рефері, коли вона більше сприймає пропаганду, то контрзаходи були неефективними, і навпаки. З цього висновок, що контрпропаганду не слід робити непрофесійно, «топорно». Аудиторія не стане шизофрениками, вони просто будуть сприймати одну позицію, ту, яка на їх думку буде виваженою

шалена бджілка: Як Україні боротися з фейками? Кажуть, що не треба бути схожим на свого ворога і говорити треба тільки правду. Але ж правда у кожного своя! А як встановити істину?!!

Гусаров: Говорити правду - це питання риторичне. Будь-яке повідомлення подається журналістом, який має власну думку. Його читають десяток користувачів із своєю власною думкою, тому термін "правда" досить розмитий. Скоріше - це об`єктивна інформація, яка відповідає нашому світогляду.

Крим - це Україна: У чому полягає, на ваш погляд, інформаційна стратегія Кремля щодо Криму? І як довго ця пропаганда ще може протриматися? !

Гусаров: Пропаганда РФ в Криму буде діяти доти, доки в України не буде адекватних інформаційних заходів. Взагалі, це питання широкої дискусії

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: