Земельна диверсія. Чому уряд Гройсмана – це щось більше, ніж камікадзе
Як київські реформи привели до того, що сільські жителі не можуть оформити спадщину…
Розрекламоване отримання найпопулярнішої послуги Держгеокадастру - Витягу з ДЗК не працює. Причина – технічна: так зване «пакетне завантаження» і так звана конвертація даних та відкриття поземельних книг на архівні земельні ділянки відбуваються з тотальним перенесенням старих помилок.
Як наслідок, кадастровий реєстратор не може надати витяг, а у вересні ще й було закрито так званий функціонал архівного внесення земельних ділянок.
Як вносити старі земельні ділянки з кадастровими номерами, техпідтримка Національної кадастрової системи (НКС) відповіді не надає, адже процедура реєстрації земельних ділянок в НКС існує тільки для новосформованих ділянок, або щодо яких інформація взагалі не вносилася.
Усі ці «новації» зроблені Держгеокадастром під приводом спрощення доступу нотаріусів, органів місцевого самоврядування, громадян через Інтернет до Державного земельного кадастру.
А насправді все виглядає як диверсія, адже Держгеокадастр - монополіст у цій сфері, а управління кадастром повністю централізоване і монополізоване.
У результаті громадянам доводиться звертатися до землевпорядних організацій за платними послугами для внесення своїх ділянок через процедуру реєстрації, з тієї ж таки плати частина коштів потрапляє до чиновників Держеокадастру, адже рішення щодо реєстрації земельних ділянок приймається кадастровими реєстраторами Територіальних органів Держгеокадастру.
Неможливо отримати Витяги здебільшого про земельні ділянки сільськогосподарського призначення (паї). Сільські жителі не можуть оформити спадщину, адже витяг є обов'язковим. Ккількість необроблених заявок стрімко збільшується, як і соціальна напруга.
Тож питання до народних депутатів, а особливо Сергія Міщенка, який опікується питаннями спадщини на земельні ділянки (паї) на селі. Чому наразі її оформити неможливо? Ось і підказка для парламентарів: не тому що видача свідоцтва про право на спадщину ще не видається в органі місцевого самоврядування, а тому що інформація у кадастрі віднедавна спотворена, викривлена і не дає можливості сформувати витяги, у тому числі посадовими особами місцевих рад, необхідні для оформлення спадщини.
При цьому депутати переймаються проблемою оформлення спадщин у місцевих радах, а куди важливіше питання - заблокованої Національної кадастрової системи - залишають поза увагою. Адже були б витяги, а оформити документи для спадщини можна як у нотаріальній конторі, так у місцевій раді!
Депутати також забули про проголосований у першому читанні і довгоочікуваний у місцевих громадах Проект Закону №4355 від 31.03.2016 щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель, котрий покликаний припинити розбазарювання земель Держгеокадастром.
Якраз усі ці події співали з реорганізацією затвердженою нещодавно Кабміном, де районні управління Держгеокадастру ліквідовуються як юридичні особи, і усе підпорядковується областям.
Місцева влада взагалі не впливатиме на роботу чиновників монополістів Держгеокадастру – замість децентралізації нечувана централізація!
А анонсоване Урядом екстериторіальне погодження документації із землеустрою, взагалі загрожує призупиненням відведення ділянок або і повним його блокуванням.
Так, наприклад, експерти Одеської області не можуть знати особливостей Волинської та брати відповідальність щодо надання висновку фактично «всліпу», а єдиних стандартів документації із землеустрою не існує, у кожного регіону і району свої особливості, у тому числі архів, обмін інформацією з органи місцевого самоврядування, історія ділянок, тощо.
Ініціатива уряду є повністю дилетантською, у результаті дії або бездіяльності Держгеокадастру щодо погодження проектів щодо відведення земельних ділянок породжують спір, завантажать суди, оскільки порядок погодження встановлений підзаконним актом суперечить ч. 20 ст. 186 ЗК України: «Погодження документації із землеустрою здійснюється за місцем розташування земель (земельних ділянок) територіальними органами центральних органів виконавчої влади, утвореними у районі, місті обласного, республіканського значення (Автономної Республіки Крим), містах Києві та Севастополі, або міжрегіональним територіальним органом, у разі якщо повноваження його поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць»
Пана міністра аграрної політики просимо не видавати помилки авторів проекту за серйозний антикорупційний крок, а вжити невідкладних заходів щодо їх виправлення.
І, вибачте, але приймати акти Кабінету Міністрів України, котрі прямо суперечать закону, це не розпорядження на базарах роздавати. Якщо попередній уряд був «камікадзе», то цьому назву нехай дадуть вже шановні читачі.
Коментарі — 0