У Гройсмана знайшли недоліки в новому законі про держслужбу
glavcom.ua
В уряді вже підготували законопроект про внесення змін до закону «Про державну службу»
Голова Національного агентства України з питань державної служби Костянтин Ващенко в інтерв’ю «Главкому» заявив, що із впровадженням у дію закону про держслужбу виникли певні проблеми, які раніше не передбачалися. Втім, він зазначив, що «це доля будь-якого системного закону».
«Є речі, які ми не передбачили або недостатньо чітко описали. Виходячи з цього, ми вже підготували законопроект про внесення змін до закону «Про державну службу» щодо технічного врегулювання окремих питань. Тобто будемо ліквідовувати прогалини», - запевнив він.
«Наприклад, у нас виявилося недостатньо врегульованим питання звільнення і попередження людей, які втрачають статус державного службовця. І у нас вже є судові позови від тих працівників органів державної влади, які позбавляються цього статусу і не мають певних гарантій, які б повинні були мати у зв’язку з цим. Окреме питання стосується голів районних державних адміністрацій. Ми розуміли цей ризик ще в першому читанні, але під час другого захопилися і пропустили можливість цю норму змінити. Мова йде про те, що голови райдержадміністрацій у нас так само віднесені до посади категорії «А», а їх, на хвилиночку, в країні 490. Якщо ця ситуація залишиться без змін, боюсь, комісії буде достатньо складно працювати. Тому наша пропозиція, яку підтримав профільний комітет, полягає в тому, щоб перевести голів райдержадміністрацій в категорію «Б», - розповів Ващенко.
Це означатиме, що конкурси з їхнього відбору проводитимуться на рівні області. Тобто голова ОДА формуватиме конкурсні комісії, вони будуть проводити відбір і далі ці пропозиції подавати Кабміну, а Кабмін – президенту. «По суті, він це і сьогодні робить, але, на наш погляд, має це робити не просто так, а на підставі конкурсу», - зауважив чиновник.
Далі є питання організації службових розслідувань дисциплінарних проваджень в органах влади, де мова йде про порушення прав держслужбовців, або, навпаки, порушення прав держслужбовцями.
«Це питання не кримінальні і адміністративні, а питання службової етики, дотримання трудової дисципліни. Закон передбачає, що мають формуватися і створюватися відповідні комісії, але треба уточнити, як вони мають працювати. Тобто жодних принципових речей ми змінювати не хочемо, але деякі питання потребують додаткового врегулювання», - вважає Ващенко.
Щодо того, чи вже є вже приклади того, коли рішення конкурсної комісії було очевидно помилковим і людина, яку обрали на відкритому конкурсі, не справляється, Ващенко вважає, що поки «рано про це говорити».
«Такі приклади ми будемо бачити вже після призначення керівника рівня райадміністрації і вище. Тому що ті п’ять тисяч конкурсів, які вже проведено, стосувалися місцевого рівня – внутрішніх управлінь, департаментів самих адміністрацій або міністерств. І мені важко судити, чи правильну людину там підібрали. Те, що стосується діяльності комісії вищого корпусу, думаю, десь місяці через три ми зможемо спостерігати і говорити про якість роботи відібраних через конкурс людей на своїх посадах», - підкреслив він.
«Є речі, які ми не передбачили або недостатньо чітко описали. Виходячи з цього, ми вже підготували законопроект про внесення змін до закону «Про державну службу» щодо технічного врегулювання окремих питань. Тобто будемо ліквідовувати прогалини», - запевнив він.
«Наприклад, у нас виявилося недостатньо врегульованим питання звільнення і попередження людей, які втрачають статус державного службовця. І у нас вже є судові позови від тих працівників органів державної влади, які позбавляються цього статусу і не мають певних гарантій, які б повинні були мати у зв’язку з цим. Окреме питання стосується голів районних державних адміністрацій. Ми розуміли цей ризик ще в першому читанні, але під час другого захопилися і пропустили можливість цю норму змінити. Мова йде про те, що голови райдержадміністрацій у нас так само віднесені до посади категорії «А», а їх, на хвилиночку, в країні 490. Якщо ця ситуація залишиться без змін, боюсь, комісії буде достатньо складно працювати. Тому наша пропозиція, яку підтримав профільний комітет, полягає в тому, щоб перевести голів райдержадміністрацій в категорію «Б», - розповів Ващенко.
Це означатиме, що конкурси з їхнього відбору проводитимуться на рівні області. Тобто голова ОДА формуватиме конкурсні комісії, вони будуть проводити відбір і далі ці пропозиції подавати Кабміну, а Кабмін – президенту. «По суті, він це і сьогодні робить, але, на наш погляд, має це робити не просто так, а на підставі конкурсу», - зауважив чиновник.
Далі є питання організації службових розслідувань дисциплінарних проваджень в органах влади, де мова йде про порушення прав держслужбовців, або, навпаки, порушення прав держслужбовцями.
«Це питання не кримінальні і адміністративні, а питання службової етики, дотримання трудової дисципліни. Закон передбачає, що мають формуватися і створюватися відповідні комісії, але треба уточнити, як вони мають працювати. Тобто жодних принципових речей ми змінювати не хочемо, але деякі питання потребують додаткового врегулювання», - вважає Ващенко.
Щодо того, чи вже є вже приклади того, коли рішення конкурсної комісії було очевидно помилковим і людина, яку обрали на відкритому конкурсі, не справляється, Ващенко вважає, що поки «рано про це говорити».
«Такі приклади ми будемо бачити вже після призначення керівника рівня райадміністрації і вище. Тому що ті п’ять тисяч конкурсів, які вже проведено, стосувалися місцевого рівня – внутрішніх управлінь, департаментів самих адміністрацій або міністерств. І мені важко судити, чи правильну людину там підібрали. Те, що стосується діяльності комісії вищого корпусу, думаю, десь місяці через три ми зможемо спостерігати і говорити про якість роботи відібраних через конкурс людей на своїх посадах», - підкреслив він.
Коментарі — 0