Натисніть «Подобається», щоб читати
    Glavcom.ua в Facebook

    Я вже читаю Glavcom в Facebook

    Як булінг впливає на інтелект і здоров'я дітей-жертв

    • Богдан Петренко

      Заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму

    • Розсилка
    Як булінг впливає на інтелект і здоров'я дітей-жертв

    Не закривайте очі на проблеми дитини

    Що трапляється з більшістю жертв цькування? Далеко не всі з них виростають убивцями, самогубцями чи відомими артистами. Значно більша частина стає просто нещасними людьми. Нездоровими та малоосвіченими.

    Через постійне цькування у школі перша реакція у дитини – це небажання відвідувати навчання. Тому, навіть якщо у дитини були здібності до предметів, через насилля ці здібності втрачаються. У дитини може навіть активізуватись блокада розумової діяльності – раптовий обрив думки. Таким чином, більшість жертв не досягають свого інтелектуального рівня, а навпаки можуть деградувати. Оскільки для них важливішими стають інші питання - виживання в умовах постійного насилля. Зрозуміло, що така дитина не хоче навчатись далі. Її мета «втекти» після 9 класу до якогось коледжу чи ПТУ. Хоча потенційно вона могла б отримати і вищу освіту.

    Майже половина – 48% дітей не розповідають про насилля нікому. Такий собі «кодекс честі», нав'язаний білякримінальними традиціями вуличного виховання (це ж стукацтво) і дитсадівсько-шкільним вихованням (ябедничати погано). Тобто, щонайменше половина жертв має «проковтнуті» негативні емоції. У результаті – розвиток психосоматичних захворювань.



    Пережити стрес значно простіше, коли є з ким поділитись. Набагато важко постійно жити в стресі. Спробуйте протримати в піднятій руці пляшку з водою. Так хвилин десять проблем не виникатиме. А за пару годин? Так і організм тримає стреси: спочатку нічого не видно, але якщо не «поставити пляшку», тобто не відпустити негативні емоції, з'явиться не лише психологічний, а й фізичний біль. Тому жертвам більшою мірою властива хворобливість, ніж іншим дітям. Як реальна, так і уявна – для того, щоб не йти у школу, в якій цькують. Якщо ж постійно переконувати себе, що «я - хворий», то організм і сам почує такі сигнали.

    Крім того, для жертв властиві проблеми зі сном, що теж є наслідком постійного стресу.

    До речі, асоціальність жертви, відсутність бажання навчатись та негативні емоції ведуть до ще одного наслідку – створення для себе альтернативних світів. І це ще пощастить, якщо з такої дитини виросте письменник. У переважній більшості випадків, створення альтернативних світів відбувається за допомогою алкоголю та наркотиків.

    Тому можете і далі закривати очі на проблеми дитини. І сподіватись, що вона переросте.

    Джерело: Gazeta.ua

    Думки авторів рубрики «Думки вголос» не завжди збігаються з позицією редакції «Главкома»
    Коментарі ()
    1000 символів залишилось
    ПОПУЛЯРНІ АВТОРИ
    Дмитро Орєшкін
    Дмитро Орєшкін

    Російський політолог

    Ярослав Коцюба
    Ярослав Коцюба

    Експерт-релігієзнавець

    Сергій Тихий
    Сергій Тихий

    Журналіст

    Дмитро Корнійчук
    Дмитро Корнійчук

    Президент Центру інноваційного консалтингу «КДА»

    Єпископ Євстратій (Зоря)
    Єпископ Євстратій (Зоря)

    Секретар Священного Синоду УПЦ КП

    НАЙПОПУЛЯРНІШЕ