Будівництво Керченського моста обмежує прохід суден в порти Бердянська та Маріуполя

Будівництво Керченського моста обмежує прохід суден в порти Бердянська та Маріуполя

Президент УЗА повідомив, скільки зерна завантажується в портах Бердянська та Маріуполя за сезон

Президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов в інтерв’ю «Главкому» заявив, що будівництво так званого Керченського моста є проблемою для транспортування зерна з портів Бердянська і Маріуполя. Адже через це буде обмежений прохід великотоннажних суден в ці маленькі порти.

«До цього моменту можна було заходити туди великим кораблем, вантажити частину вантажу і йти в інший порт. Там осадка (глибина в порту) невелика, завантажити багато зерна не можна. До 10 тисяч тонн максимум. Але можна було потім довантажуватися в інших портах. На сьогодні там можна вантажитися тільки невеличкими кораблями, - пояснив він. - Далі цей маленький корабель може або в Туреччину, наприклад, або підпливати до великого судна і перевантажуватися. Але це додаткові логістичні витрати».

Він наголосив, що не українські експортери ведуть переговори з Росією з цього приводу.

«Корабель іде під будь-яким прапором. Ми ці кораблі фрахтуємо, тобто це можуть бути судна з будь-якої держави. Відповідно, судновласник самостійно веде переговори про перехід каналу. Як правило, з цим не виникає труднощів ніде в світі. Досвід показує, що бізнес аполітичний. Тому проблеми, які можуть тут виникати, лежать виключно в економічній площині», - розповів Горбачьов.

Президент УЗА також повідомив, скільки зерна завантажується в портах Бердянська та Маріуполя за сезон.

«За сезон в Бердянську – трохи менше мільйона тонн. В Маріуполі – трохи більше 600 тисяч тонн. Для прикладу, в Миколаєві – 12,5 млн тонн. Бердянськ займає трішки більше 2% в загальному експорті, а Маріуполь майже 1,5%. Це незначні об’єми. Проте ці порти в Азовському морі дають доступ сільгоспвиробнику до портів, це скорочує логістичні витрати. Тим, хто вирощує зерно в Донецькій, Запорізькій областях, вигідніше його там продавати, ніж транспортувати до Одеси. Бо транспортна складова буде дуже суттєва», - резюмував експерт.

 

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: