Україна хоче заборонити ввезення авто із двигунами внутрішнього згорання

Україна хоче заборонити ввезення авто із двигунами внутрішнього згорання
Україна хоче відмовитись від неекологічних видів транспорту
Фото ілюстративне

Готується законопроєкт, який передбачає поетапне введення заборони на ввезення в країну і першу реєстрацію різних категорій авто, оснащених ДВЗ.

В Україні можуть заборонити використання окремих категорій транспортних засобів із двигунами внутрішнього згорання.

Наразі Міністерство інфраструктури і Директорат цифрової інфраструктури на транспорті та Команда підтримки реформ, які функціонуть при міністерстві, готують законопроєкт, який передбачає поетапне введення заборони на ввезення в країну і першу реєстрацію різних категорій транспортних засобів, оснащених ДВЗ.

Як повідомили Фокусу в Директораті цифрової трансформації на транспорті, планується заборона «ввезення в Україну та першої державної реєстрації автомобілів з ДВЗ, зокрема й вироблених в Україні». Причому в планах заборонити ввезення в країну не тільки нових авто з ДВЗ, а й вживаних.

Заборона планується:

  • для вживаних автомобілів із дизельними двигунами з 1 січня 2028 року,
  • для нових автомобілів із дизельними двигунами і вживаних із бензиновими двигунами – 1 січня 2033 року,
  • для нових автомобілів із бензиновими двигунами – 1 січня 2038 року.

Цікаво, що гібриди і плагін-гібриди окремо ніяк не позначені.

За такою концепцією до 2038 року в Україні буде дозволений продаж виключно електрокарів і водневих машин.

Також розглядається можливість заборони автобусів з ДВЗ.

Слід зазначити, що озвучені дати є суто орієнтовними, а власне законопроєкти далекі від фіналізації та подання в парламент.

Проте, за умови виконання низки ініціатив, які запускаються прямо зараз, й ухвалення вже зареєстрованих у парламенті законопроєктів, повна відмова від ввезення та продажу в Україні автомобілів із ДВЗ не виглядає таким вже фантастичним.

По-перше, у Мінінфраструктурі працюють над створенням мережі швидкісних електрозарядних станцій, які планується встановити на головних автомагістралях країни. Як повідомили Фокусу в Директораті цифрової інфраструктури на транспорті, запуск першого швидкісного зарядного терміналу за цією програмою планується вже в серпні 2021 року.

По-друге, у Верховній Раді в першому читанні ухвалені законопроєкти №3476 і №3477, які розроблені для стимулювання розвитку виробництва в Україні електромобілів, зарядних пристроїв, комплектувальних виробів до них. Це дозволить за рахунок додавання в ланцюг доданої вартості світових автовиробників створити в Україні нові робочі місця, вписатися в глобальний електричний тренд і збільшити частку автовиробництва та суміжних галузей у ВВП країни.

Крім того, для розвитку внутрішнього ринку електромобілів опрацьовується можливість запуску стимулювальних заходів – від податкових канікул до митних пільг.

По-третє, спільно з бізнесом Міністерство інфраструктури працює над стратегією і концепцією розвитку автомобільної промисловості в Україні. Причому, вектор спрямований власне в бік електротранспорту: серед іншого опрацьовуються можливості складання або повномасштабного виробництва електробусів, контрактної збірки електромобілів різних зарубіжних брендів, а також виробництва компонентів електромобілів, враховуючи акумуляторні батареї.

Як відомо, у світі вся сильніше проявляється тренд до заборони продажів нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. Таке рішення вже ухвалили Норвегія, Данія, Великобританія, Сінгапур і багато інших країн, а дати введення заборон лежать у діапазоні 2025-2040 років.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: