Стало відомо, коли мешканці Троєщини зможуть кататися у метро
Метро на Троєщину запустять не раніше, ніж за шість років
Щоб реалізувати амбітний проект «Метро на Троєщину», треба спочатку завершити будівництво Подільського мосту, який з 2003 року не можуть добудувати. І тоді саме по ньому прокладуть нову лінію метрополітену.
Чи не щодня у довжелезних заторах розпочинається ранок жителів мікрорайону Троєщина. Окрім 350 тисяч його мешканців, цими шляхами до Києва дістаються ще й мешканці прилеглих сіл. Весь цей потік особистого, вантажного і громадського транспорту рухається на правий берег Дніпра Московським мостом, який вже давно не здатен пропустити такий потік автомобілів.
Столична влада вже багато років обіцяє жителям Троєщини збудувати метрополітен. Але про нову гілку заговорили знову. Мерія хоче збудувати її за рахунок китайського кредиту, що має покрити 85% витрат. Будуватимуть метро теж китайці.
«Умови досить лояльні, відсоток по кредиту – 2 %. Це двадцятирічний термін кредитування», – розповів заступник голови КМДА Микола Паровозник.
Нова лінія метро – це 14 станцій, що мають з'єднати житловий масив Троєщина з центром міста, залізничним вокзалом та аеропортом у Жулянах. Нові пересадочні стації з'являться на вже існуючих – Вокзальній, Лук'янівській і Тараса Шевченка.
«Це дуже розвантажить пересадочні вузли, які у нас дуже перевантажені – це Хрещатик, Золоті ворота, Палац спорту. Неозброєним оком видно, що пасажирам доводиться повільно переходити зі станції на станцію, через те, що платформа повністю заповнюється людьми», – речник КП «Київський метрополітен» Наталя Макогон.
Однак, мешканцям віддаленого району радіти зарано. Спочатку, кажуть фахівці, необхідно прокласти лінію на правому березі Дніпра.
«Якщо будівництво розпочнеться від станції метро Тараса Шевченка у напрямку лівого берега, то велика імовірність того, що пересадочний вузол на цій станції просто не впорається з додатковим потоком пасажирів, який там з’явиться», –
розповів заступник міністра інфраструктури (2014-2015 рр.) Олександр Кава.
Але наразі немає готового проекту нової гілки метро у напрямку Троєщини. Нині Київ намагається розрахувати його орієнтовну вартість з потенційними підрядниками з Китаю. Раніше називали цифру 2 мільярди доларів. Потім усі питання, зокрема, й щодо фінансування, мають узгодити міжурядові комісії, укласти угоду. А її, в свою чергу, повинен ратифікувати парламент. Будівництво сподіваються розпочати наступного року.
Та і це ще не все.
Щоб реалізувати амбітний проект «Метро на Троєщину», треба спочатку завершити будівництво Подільського мосту. Саме через нього мають прокласти нову лінію метрополітену.
У міській раді обіцяють, що міст таки добудують, бо допоможуть німецькі фахівці. Перші автомобілі, буцім, планують запустити вже наступного року. Раніше міський голова обіцяв відкрити мостовий перехід за три роки. Китайська ж сторона обіцяє прокласти лінію метро від залізничного вокзалу до вулиці Милославської на Троєщині за 48 місяців. Відтак, за найоптимістичнішими прогнозами, якщо все пройде без бюрократичної тяганини і перебоїв у фінансуванні, нову гілку метрополітену зможуть запустити, не раніше, ніж за 6 років.
Коментарі — 0