Експерт: Підвищення тарифу на транзит аміаку може зашкодити економіці України
В Україні склалася адекватна ціна на транзит по українському аміакопроводу, вважає експерт
В Україні склалася адекватна ціна на транзит українським аміакопроводом, а її підвищення може нашкодити українській економіці, окремим її сегментам і самому стратегічному об'єкту (аміакопроводу Тольяті - Одеса, - ред.). Таку думку в коментарі Hubs висловив керівник проекту «Інфоіндустрія», експерт Дмитро Гордейчук, оцінюючи тенденції на ринку міндобрив і розмови про необхідність підвищення ставки транзиту аміакопроводом.
«Діючий тариф в принципі адекватний, але можливо завищена рента на користування аміакопроводом... Що стосується транспортних витрат, то треба розуміти наступне: чим більше аміаку прокачується, тим вигідніше аміакопровід експлуатувати. Ймовірно, зараз не так багато його прокачується...», - зазначив він.
Таким чином, можливе підвищення тарифу – це спроба компенсувати недостатні обсяги прокачування аміаку і покласти експлуатацію трубопроводу на плечі російського виробника, єдиного де-факто споживача послуг українського трубопроводу.
«Інше питання – практично всі великі російські виробники, в тому числі «Тольяттіазот» (єдиний на сьогодні клієнт аміакопроводу. - Ред.), мають величезний парк від 400 до 1500 власних аміачних вагонів. Це дозволяє їм возити аміак в будь-яку точку, куди їм треба. Тому в нас дуже мало можливостей диктувати умови російським виробникам аміаку», - пояснив він.
Крім того, у «Тольяттіазот» вже сьогодні є проект з будівництва обхідної гілки аміакопроводу по території РФ. «Якщо ж у нас є труднощі з обсягами і кон'юнктурою, то, напевно, потрібно трохи посунутися в ренті і залишити цей актив (аміакопровод. - Ред.), щоб він жив», - підкреслив експерт.
«Знову ж таки, ми знаємо, що аміакопровід простоював. Наприклад, якраз у грудні він стояв невчасно. І це все лягає збитками на ОПЗ, який в принципі живе з перевалки аміаку, зараз виробляє карбамід. Для того, щоб економіка працювала, краще домовлятися, створювати умови. І це було б дуже правильно», - уточнив він.
З іншого боку, на думку експерта, негативно позначається і світова кон'юнктура цін на азотні добрива й аміак. «Загалом вона (кон'юнктура. - Ред.) дуже нехороша. Її погіршення ми прогнозували ще два роки тому. У травні вартість аміаку серйозно впала: зараз він подешевшав з близько $300 на початку року до $200, тобто втратив близько $100», — розповів експерт.
Наголошується, що згідно з законом про держбюджет на 2017 рік, доходи від ренти за транзит аміаку в 2017 році повинні були скласти близько 1,13 млрд грн. Україна втратила близько 100 млн грн з цієї суми через блокування прокачування аміаку в січні цього року.
Раніше повідомлялося, що схожа картина на світовому ринку спостерігається і по інших азотних добривах, а підприємства-виробники змушені фактично працювати в збиток.
Коментарі — 0