Промисловці та зерновики заявляють про дискримінацію з боку Мінінфраструктури
Вони вважають дискримінацією надання в державних портах України 50% знижки транзитерам
«Надання в державних портах України 50% знижки транзитерам є безумовною дискримінацією вітчизняних виробників промислової, сільськогосподарської продукції та інших», - йдеться в листі керівників федерацій і асоціацій металургів і зерновиків на адресу міністра фінансів, міністра інфраструктури, міністра економічного розвитку і торгівлі, а також глави Державної регуляторної служби та Антимонопольного комітету.
Підписанти вимагають вжити заходів щодо усунення дискримінації вітчизняних експортерів і імпортерів перед транзитерами.
«Необхідно знизити ставки портових зборів, які стягуються в морських портах із суден і плавучих споруд, які ходять під державним прапором України та іноземними прапорами, хоча б до рівня транзитерів», - йдеться в листі.
За даними авторів, портові збори в Україні є одними з найвищих в світі.
«Президент України, галузеві асоціації та поважні іноземні експерти вже неодноразово звертали увагу на цю складну проблему. Вартість суднозаходу одного судна класу Capesize в порт «Південний» становить $408 тис., з яких майже $300 тис. (або 70%) складають корабельний і канальний збори. Якщо порівнювати з аналогічними світовими портами, то виходить, що «Південний» істотно програє своїм конкурентам», - пишуть автори.
Така політика, на думку підписантів листа шкодить українському бізнесу, який і без того перебуває в складних умовах: «Вони (вітчизняні підприємства - Ред.) стають неконкурентними в ці кризові часи: зменшують обсяги виробництва, податкові виплати до бюджетів різних рівнів, вимушено скорочують робочі місця».
У той же час, зниження портових ставок для українського бізнесу, за словами авторів листа, не тільки виключить його дискримінацію, але і буде корисним економіці країни, так як дозволить вітчизняним експортерам поліпшити своє становище на світових ринках і дасть можливість знизити ціни на внутрішньому ринку особливо в частині критичного імпорту (наприклад, енергетичного вугілля), державним портам - збільшити обсяги і доходи від обробки вантажів і розширити їх базу, Міністерству інфраструктури України - реалізувати транспортний потенціал країни, створити нові транспортні коридори, державі - отримати додаткову валютну виручку і надходження до держбюджету, підвищити конкурентоспроможність всіх морських портів України і залучити нових інвесторів.
Джерело: Обозреватель
Коментарі — 0