«Ростдорстрой» із заводом-привидом виграв тендер на 306 млн на ремонт доріг на Вінниччині
На тому місці, де за документами й описом директора «Ростдорстроя» мав стояти АБЗ, наразі є лише ділянка
ТОВ «Ростдорстрой» виграло 306 млн грн. на ремонт доріг у Вінницькій області, подавши на тендер документи на асфальтобетонний завод, існування якого тепер не можуть нічим підтвердити.
Про це йдеться у сюжеті Лесі Іванової «Асфальтовий фантом» для програми «Наші Гроші з Денисом Бігусом».
Цього року на покращення автошляхів у Вінницькій області планують витратити понад півтора мільярди. Зокрема три контракти загальною вартістю 306 млн грн. на ремонт 13 км траси М-12 (Стрий - Тернопіль - Знам’янка) цього року отримало ТОВ «Ростдорстрой». Фірму вже багато років пов’язують з Геннадієм Трухановим, нині - міським головою Одеси.
Офіційно власниками будівельної компанії через кіпрську «Сайдлейк Інтернешнл Лімітед» значаться Олександр Жуков і Олександр Рацкевич. Однак ще донедавна третім співвласником був одесит Юрій Шумахер – офіційний бізнес-партнер одеського мера (по офшорній «Corderoy Trading Limited»), якого називають «головним дорожником Труханова».
Цього року одеська фірма уже взяла участь у 8 тендерах Служби автодоріг у Вінницькій області (САД). Практично на всіх єдиним допущеним конкурентом був державний Вінницький облавтодор.
Офіційним представником ТОВ «Ростдорстрой» на Вінниччині працює Костянтин Демішкан. До працевлаштування в компанію у 2015-му він очолював Вінницький облавтодор, з яким «Ростдорстрой» цього року конкурував на тендерах. Демішкан - син екс-замголови Вінницької САД Василя Демішкана і племінник екс-голови «Укравтодору» Володимира Демішкана.
Цьогоріч Вінницький САД запровадив новий кваліфікаційний критерій для учасників тендерів – наявність власного або орендованого асфальтобетонного заводу (АБЗ) не далі, як за 150 км від місця ремонту. Таку вимогу у службі замовника пояснюють технологією укладання асфальту: його потрібно класти при відповідній температурі і безперервно для уникнення швів, тож має бути гарантована швидка і стабільна доставка без затримок.
На 5 тендерів із 8 «Ростдострой» подавав два АБЗ – один орендований в Умані, ще один орендований у с. Стрижавка під Вінницею. Ще на 3 тендери «Ростдострой» подавав лише один завод, той що у Стрижавці.
За документами, цей завод компанія орендувала у спорідненої ТОВ «Ескадор», а розташований він мав би бути на виїзді з с. Стрижавка, обабіч кар’єра. Тут вже багато років стоїть з півдесятка асфальтобетонних заводів, але про завод одеситів не знає навіть селищна голова.
«В нас немає фірми цієї, і в нас заводу такого немає. Ні «Ескадор», ні «Ростдострой» у нас в Стрижавці немає, і до нас ніхто не звертався з них, - пояснює селищна голова Таїса Короленко. - Я думаю, що дозволи на викиди, дозволи на здачу заводу в експлуатацію мали би бути, то селищна рада мала б обов’язково володіти ситуацією».
Не знайшла заводу на вказаному в документах місці й поліція: за зверненням активістів ГО «Автомайдан Вінничини», які першими звернули увагу на відсутність АБЗ, співробітники Департаменту захисту економіки Національної поліції у Вінницькій області провели у травні перевірку і зафіксували відсутність заводу, вказаного в поданих на тендер документах. За результатами перевірки ГУ НП у Вінницькій області внесло до ЄРДР відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 366 ККУ (службове підроблення).
На тому місці, де за документами й описом директора «Ростдорстроя» мав стояти АБЗ, наразі є лише ділянка, яка за зовнішнім виглядом нагадує будмайданчик. Одесити запевняють - завод там був, просто недовго: «На момент проведення тендеру і на момент укладання договорів цей завод знаходився за цією адресою, - говорить Олексій Андрюшин, директор «Ростдорстроя». – В квітні на місці провели додаткові геологічні дослідження, і було прийнято рішення про переміщення заводу. Тому говорити про те, що ми «підкладали» якійсь недостовірні відомості – я не можу».
Утім надати хоч якесь підтвердження тому, що завод справді стояв там узимку, наприклад фотографії , у «Ростдорстрої» не змогли.
Паралельно інша фірма з групи «Ростдорстроя» таки зводить АБЗ в іншому селі під Вінницею – Комарові. Будівництвом займається ТОВ «Юника Проджект 2017», записана на Андрія Шумахера, родича (вочевидь племінника) того самого Юрія Шумахера з «Ростдорстроя». Представником фірми у справах АБЗ також виступає Костянтин Демішкан.
Згідно з Державними санітарними правилами, виробництво асфальтобетону належить до переліку промислових об’єктів, для яких встановлена санітарно-захисна зона (СЗЗ) в 1000 м. Разом з тим відстань від заводу «Юніки» до найближчих житлових будинків – менше півкілометра. В «Ростдорстрої» запевняють, що завод новий і екологічний.
«Ті фільтраційні системи, котрі там є, вони дозволяють розміщувати цей завод навіть в 200-метровій зоні від житлової та громадської забудови, - говорить керівник «Ростдорстроя». - По аналогічному заводу цієї ж компанії були проведені дослідження екологами і всіма службами, і було підтверджено, що рівень шуму та шкідливих речовин дозволяє розміщувати в такій зоні завод».
Межі СЗЗ справді можна скоригувати через Інститут громадського здоров’я ім. Марзєєва, за направленням від Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (колишня Державна санепідемслужба). Однак на офіційний запит журналістів в інституті повідомили, що документів по вже практично збудованому АБЗ в Комарові ще навіть не мають: «Направлення від Держпродспоживслужби щодо розгляду проектної документації з обґрунтування зменшення СЗЗ для АБЗ компанії ТОВ «Юніка Проджект 2017» відповідні проектні матеріали … не надходили».
Крім того, АБЗ належать до об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та, відповідно, підлягають оцінці впливу на довкілля. ОВД – це досить тривала процедура погодження: спочатку фірма має повідомити громадськість про свої плани і надати на ознайомлення звіт з оцінки впливу на довкілля, впродовж місяця провести громадські слухання, і з урахуванням зауважень громадськості - отримати фінальний висновок Мінекології щодо допустимості планованої діяльності. За порушення цього порядку - відповідальність аж до кримінальної.
Вся процедура відкрита і гласна: документи, від оголошень до результатів, мають бути опубліковані на спеціально створеному сайті – Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля. Однак станом на кінець травня, коли АБЗ у Комарові вже майже був збудований – в Реєстрі не було жодного документу. Лише 19 червня з’явився перший із необхідних документів – повідомлення про заплановану діяльність.
Директор «Ростдорстроя» не бачить проблеми у тому, що спочатку побудували АБЗ, і лише після цього оформлюють на нього документи: «Йде процес погодження всієї документації. - На якому етапі? - Не можу вам сказати. Можливо на завершальному. - Звіт про оцінку впливу на довкілля є? - Ммм... не знаю... Я думаю, що найближчим часом».
Наразі два епізоди з АБЗ у Стрижавці та Комарові об’єднані в одне кримінальне провадження. Згідно з відповіддю ГПУ на запит ГО «Автомайдан Вінничини», розслідування здійснюється за статтями про службове підроблення та самовільне будівництво відповідно. При цьому, згідно з постановою Генерального прокурора від 21 червня, - розслідування передано ГСУ НП, а процесуальне керівництво - ГПУ.
Коментарі — 0