Україна має виключити Росію із спільної з НАТО програми авіаперевезень, - Центр досліджень армії
Компанія «Авіалінії Антонова» має достатню кількість літаків Ан-124-100, щоб самостійно втілити програму НАТО SALIS
Україні слід підписати з НАТО нову угоду в рамках програми SALIS (Strategic Airlift Interim Solution - стратегічних авіаційних перевезень), виключивши з неї російські компанії. Таку заяву оприлюднив Центр досліджень армії, конверсії та роззброєння (ЦДАКР).
«В той час, коли Росія окупувала Крим та частину Донбасу і продовжує збройну агресію проти нашої держави, важко зрозуміти причини, через які Україна залишається партнером Росії і спільно виконує стратегічні авіаційні перевезення в інтересах НАТО», - йдуться у заяві.
В ЦДАКР нагадують, що термін дії трирічного контракту, підписаного Україною та Росією в рамках програми SALIS, збігає у грудні цього року, і нашій державі варто використати цю ситуацію для витіснення російських компаній з проекту.
За оцінкою ЦДАКР, українська компанія «Авіалінії Антонова» має достатню кількість літаків Ан-124-100, щоб самостійно втілити програму SALIS. Більш того, Україна має унікальні переваги у порівнянні з російськими компаніями. Зокрема, конструкторське бюро «Антонов» володіє єдиною світовою ліцензією ІКАО, що дозволяє здійснювати сертифікацію льотної придатності, а також модернізувати та удосконалювати конфігурацію літаків Ан-124-100 «Руслан» та Ан-225 «Мрія».Крім того, Українська компанія «Мотор Січ» є виробником двигунів для літаків Ан-124-100 та Ан-225 і має ексклюзивну ліцензію на продовження ресурсу цих двигунів.
У Центрі наголосили, що на сьогодні компанія «Авіалінії Антонова», на відміну від російської компанії «Волга-Днепр», може здійснювати польоти до всіх країн світу, включаючи Туреччину та Грузію. Крім того, компанія «Авіалінії Антонова» є більш передбачуваною та надійною у порівнянні з російськими компаніями, враховуючи стратегічний курс держави на європейську та євроатлантичну інтеграцію.
«В цих умовах, ЦДАКР закликає уряд України негайно ініціювати процес підготовки нового контракту в рамках програми SALIS без участі Росії», - резюмується в заяві.
Як відомо, програмою SALIS опікується NATO Support and Procurement Agency в інтересах 14 країн-членів НАТО та ЄС. Головним підрядником в рамках проекту є компанія Ruslan SALIS GmbH (ФРН), створена державною компанією «Авіалінії Антонова» (Україна) та російською компанією «Волга-Днепр».
Коментарі — 0