Мемо Президенту України щодо політики стосовно США після обрання 45 глави Білого дому
Інститут світової політики розробив рекомендації щодо перших кроків, які необхідно зробити Києву на американському напрямку. До підготовки документа, крім аналітиків ІСП, було залучено колишніх послів США в Україні Джона Гербста та Стівена Пайфера.
- Сприймати перемогу Дональда Трампа як результат звичайних виборів президента США, а тому бути стриманими і виваженими у своїй реакції.
- Почати комунікацію офіційними і неофіційними каналами з командою Дональда Трампа щодо українського і американського бачення двосторонніх відносин, виконання Мінських угод, питання санкцій щодо Росії та внутрішнього реформування України.
- Налагодити діалог із віце-президентом США Майком Пенсом, який дотримується класичних поглядів Республіканської партії на міжнародні відносини (необхідність активної політики США на міжнародній арені, підтримка поширення демократії, протидія агресивній політиці Росії). Ініціювати у діалозі із представниками нової адміністрації можливість включення питань, які пов’язані із Україною, у портфоліо нового віце-президента США.
- Налагодити контакти із основними претендентами на посаду державного секретаря США (Ньют Гінгріч, Роберт Коркер, Джон Болтон), міністра оборони (Джефф Сешнс) і радника із національної безпеки (Майкл Флінн).
- Ініціювати на найвищому рівні запрошення Дональда Трампа до України або обговорити можливість проведення зустрічі на найвищому рівні в США до інавгурації. Окремо запропонувати можливість проведення регулярних телефонних переговорів на високому і найвищому рівнях для обміну думками.
- Наголошувати на тому, що Україна витрачає 5% ВВП на національну безпеку і оборону, не будучи при цьому членом НАТО, – тим самим Україна не є «нахлібником» у питаннях безпеки і, як наслідок, сприяє зміцненню безпеки в євроатлантичному регіоні.
- У діалозі зі США щодо питань безпеки наголошувати на розвитку людського і інституційного потенціалу та меншою мірою порушувати питання про передачу летального оборонного озброєння (ПТРК, ПЗРК). При цьому розглянути можливість вийти із пропозицію до уряду США щодо придбання потрібного військового спорядження у необхідній кількості, тим самим демонструючи готовність платити за власну безпеку.
- Зробити окремий наголос на співпраці із новообраним Сенатом і Палатою представників. Таким чином максимально використовувати наявний двопартійний консенсус в Конгресі США щодо всеосяжної підтримки України в умовах агресії Росії і процесу реалізації реформ.
- Активною міжпарламентською діяльністю сприяти схваленню Сенатом законопроекту №5094 «Акт стабільності і демократії в Україні». Цей законопроект передбачає відмову США визнати російську анексію Криму, а також необхідність відновлення Україною реального контролю над кордоном як умови скасування санкцій.
- Розробити і погодити із новою президентською адміністрацією США чіткий набір індикаторів щодо проведення реформ у ключових сферах для попередження спекуляцій на тему «втоми від України».
- Окрему увагу у наступні два місяці зосередити у досягненні відчутного прогресу у протидії корупції. Україна, на сьогодні маючи одну із найкращих законодавчих баз для протидії корупції, має продемонструвати результати, які можна буде представити новій президентській адміністрації як чіткий індикатор готовності і надалі проводити реформи і ефективно використовувати американську допомогу.
- Ініціювати обговорення на найвищому рівні можливості реалізації спільних українсько-американських бізнес-проектів. У цьому контексті необхідно вести діалог щодо можливості залучення американських компаній до процесу приватизації.
- Створити за активної участі посольства України в США осередок, який би об’єднував усіх державних і недержавних лобістів національних інтересів у Вашингтоні. Вивчити можливість винайняти професійну лобістську структуру, яка б працювала над відстоюванням національних інтересів України і просування її позитивного іміджу в США.
- Ініціювати звернення від української громади в США до новообраного президента і Конгресу із закликом продовжувати політику активної підтримки України як такої, що відповідає американським національним інтересам.
- Слід налагодити контакт із максимальною кількістю впливових аналітичних центрів США, не фокусуючись на співпраці з одним чи двома.
Коментарі — 0