Ринок пального очікують бої без правил. Чи виграють споживачі?
Ринок скоротився на 30-40%, а заправних станцій менше не стало
Дуже часто зустрічається штамп про трейдерів-монополістів на ринку пального. А останнім часом він вживається у контексті виходу на ринок державних «Нафтогазу» та «Укрзалізниці». Останній так взагалі ліплять німб рятівника ринку, хоча її частка у постачаннях дизпального у липні склала менше 2%, а сам обсяг (12 тис. т) недостатній навіть для потреб самого «залізничного» монополіста.
Про успіхи «Нафтогазу» взагалі промовчу.
Але головне не в цьому. 355 імпортерів дизпалива у липні! Це у п’ять разів більше, ніж рік тому! Хто кого рятує та кого взагалі тут треба рятувати?
Справжня паливна навала внаслідок стимулювання з боку уряду вже призвела до знищення будь-яких заробітків у опті, а наразі ця заруба поглинає роздріб. Такий був план й він спрацював – країна з пальним, ціни падають.
А що далі? Ринок скоротився на 30-40%, а заправних станцій менше не стало. Хтось має піти. Тому рубка буде за кожний літр.
Але не факт, що споживач та країна виграють від цього свята конкуренції. Очікуємо боїв без правил – збільшення обсягів низкоякісного пального, повернення податкових схем тощо. Словом, як раніше.
Треба готуватись до цього й уряду, який планує повертати податки на пальне. Країні потрібні гроші, але треба подбати, щоб ці гроші не опинились в інших кишенях.
Коментарі — 0