Чому в бюджеті на 2013 рік не вказаний курс долара?

  • Тетяна Єфименко
    Екс-заступник міністра фінансів України, президент Академії фінансового управління
  •  glavcom.ua
  • Розсилка
Чому в бюджеті на 2013 рік не вказаний курс долара?

Зараз журналісти задаються питанням: чому члени уряду, говорячи про проект державного бюджету на 2013 рік, не називають курсу долара?

Зараз журналісти задаються питанням: чому члени уряду, говорячи про проект державного бюджету на 2013 рік, не називають курсу долара? Справа в тому, що в жодній країні це не є складовою розрахунку бюджету.

Курс долару – це характеристика макроекономічної ситуації, індикатор монетарної політики. Але презентувати його, як показник державного бюджету, в світі не прийнято. Показниками державного бюджету, все-таки, є макроекономічні показники - ВВП, інфляція - показники, які стосуються реальної економіки, фінансового сектору.

Я не хочу говорити, що проблеми, пов’язані з коливання курсу, не впливають на бюджет. Ні!

Та загрози для бюджету не тільки у коливанні курсу.

Загрози для доходів бюджету, перш за все, в тому, скільки виробляється продукції. Тому що у нас головною фіскальною складовою є доходи від податків. Якщо є зростання виробництва, є система оподаткування, яка не тільки тисне за допомогою фіскальних механізмів на товаровиробника, а й підтримує його.

Що стосується монетарної політики. Світова криза вийшла з певних негативних фінансових тенденцій негативних, які почалися в Сполучених Штатах Америки і перекинулись на весь світ. Та давайте поглянемо на антикризові зусилля європейців у фінансовому секторі.

Для фінансового сектору зроблено окреме джерело у вигляді окремого податку на фінансовий сектор. Податки спрямовуються таким чином, щоб люди могли відкрити комп’ютер і прозоро побачити, куди спрямовуються ці гроші. Це, власне кажучи, головна інституційна складова в скандинавських країнах. Там людей питають: чи потрібно зменшувати податковий тиск? А вони відповідають: ні. Бо їх влаштовує те, що відбувається в країні – в сфері безпеки, медицини, соціальних стандартів і так далі.

Повертаючись до фінансового сектору України. Якщо говорити про 2008-2009 роки. Офіційно визнано, що наслідки тієї кризи, до якої ми взагалі не були готові тоді, були б ще гіршими, якщо б у нас був розвинений фінансовий сектор. Та у нас нерозвинений фінансовий сектор. І тому ми не можемо на нього запроваджувати окреме оподаткування. Це нам радять і представники Міжнародного Валютного Фонду. Його потрібно розвивати і підтримувати таким чином, щоб він все ж таки обслуговував реальний сектор і давав би дихати товаровиробнику. А коли він у нас буде розвинений, коли буде мати не тільки власне спекулятивне життя, тоді у нас має бути запроваджена і європейська система оподаткування.

Ми повинні дивитись і думати, як це у нас правильно використовувати.

Думки авторів рубрики «Думки вголос» не завжди збігаються з позицією редакції «Главкома». Відповідальність за матеріали в розділі «Думки вголос» несуть автори текстів.

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Натисніть «Подобається», щоб читати
Glavcom.ua в Facebook

Я вже читаю Glavcom в Facebook

ПОПУЛЯРНІ АВТОРИ
Сергій Руденко
Сергій Руденко

Журналіст

Марина Фарба
Марина Фарба

Мешканка Луганська

Павло Розенко
Павло Розенко

ексвіце-прем'єр-міністр України

Іван Сидор
Іван Сидор

Речник ПЦУ

Віктор Каспрук
Віктор Каспрук

політолог

НАЙПОПУЛЯРНІШЕ

Про використання cookies: Продовжуючи переглядати glavcom.ua ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом і погоджуєтеся на використання файлів cookies Згоден   Про файли cookies