Рада підтримала законопроект, який уточнює норми про порівняння у рекламі

Рада підтримала законопроект, який уточнює норми про порівняння у рекламі

«За» проголосував 231 народний депутат

Верховна Рада підтримала за основу законопроект № 8515, який уточнює норми українського законодавства про порівняльну рекламу та заборону нечесної підприємницької практики.

«За» проголосував 231 народний депутат, хоча до цього відбулося три безуспішних спроби підтримати документ.

Законопроектом пропонується:

  • у Законі «Про рекламу» уточнити термінологію, визначити умови використання порівняльної реклами, уточнити положення щодо відповідальності за зміст порівняльної реклами тощо;
  • доповнити перелік форм підприємницької практики, що вводить в оману, та відповідних заборон;
  • уточнити вимоги щодо правомірності порівняльної реклами;
  • доповнити особливості використання знаку для товарів і послуг у порівняльній рекламі;
  • уточнити окремі питання неправомірного використання ділової репутації суб’єкта господарювання.

Відповідні зміни передбачається внести до Законів України «Про рекламу», Про захист прав споживачів», «Про охорону прав на знаки для товарів та послуг», «Про захист від недобросовісної економічної конкуренції», до Господарського кодексу України з метою гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу.

Проект Закону зареєстровано за №8515.

Відповідно до проекту, порівняльна реклама дозволяється, якщо не містить ознак нечесної підприємницької практики; порівнює подібні товари; об'єктивно порівнює матеріальні і співставні характеристики товару; не дискредитує якість товарів; не дискредитує репутації торгівельних марок; не створює змішення між рекламодавцем і конкурентом; не містить імітації захищених торговою маркою товарів.

Встановлюється, що у рекламі не можна наводити інформацію із ознаками нечесної підприємницької практики.

У статті про заборону нечесної підприємницької практики закону «Про захист прав споживачів» уточнили, що саме мається на увазі.

Так, підприємницька практика вважається такою, що вводить в оману, якщо вона спонукає споживача на певні дії, надаючи йому неправдиву чи неповну інформацію стосовно:

  • основних характеристик продукції, зокрема її наявності, переваги, небезпеки, складу, очікуваних результатів чи перевірок товару;
  • гарантійного строку або гарантійного обслуговування;
  • застережень щодо прямої чи опосередкованої підтримки виробником продавця або продукції;
  • ціни, знижок чи інших цінових переваг;
  • умов оплати, доставки, виконання договору купівлі-продажу;
  • потреби у послугах, заміні складових чи ремонті;
  • місця розташування і повної назви продавця;
  • прав продавця або його агента;
  • можливої небезпеки для споживача;
  • прав споживача, зокрема права відмовитися від товару або замінити його, або відшкодування збитків.

Проектом закону забороняється безпідставне маркування знаком якості; пропонування товару за зниженою ціною, якщо її нема у продажу; неправда про переїзд продавця; обіцянка виграшу у лотереї тощо.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: