Загроза приватності та монополія Facebook. Головні тези виступу Цукерберга у Сенаті США

Загроза приватності та монополія Facebook. Головні тези виступу Цукерберга у Сенаті США
Засновник Facebook Марк Цукерберг протягом п’яти годин давав свідчення у Сенаті США
Фото: Aaron P. Bernstein / Reuters

Найважливіший висновок: Цукерберг так і не дав відповіді, що робити з приватністю людей в інтернеті

Безпрецендетний випадок – засновник Facebook Марк Цукерберг протягом п’яти годин давав свідчення у Сенаті США щодо роботи соціальної мережі. Приводом для такого слухання став злив даних із соцмережі Facebook компанії  Cambridge Analytica, причетної до виборчої кампанії Дональда Трампа на президентських виборах у США. Як відомо, ця компанія змогла зібрати особисту інформацію понад 50 мільйонів користувачів Facebook без їхнього дозволу. Збирали дані завдяки винаходу російсько-американського академіка, доцента Санкт-Петербурзького університету Олександра Когана. Він розробив спеціальний додаток і працював не лише на компанію, яка займалась виборами у США, але і на російський уряд. Найскандальнішим у цій історії було те, що буцімто протягом трьох років керівники Facebook знали, що Коган передавав інформацію Cambridge Analytica, і нічого не зробили задля того, щоб убезпечити користувачів від використання інформації про них в політичних цілях. Саме тому Цукерберга викликали до Сенату, аби з перших вуст почути відповіді на усі запитання.

Як пише  The Guardian, засідання Сенату за участю Цукерберга почалося з того, що слухаючи свідчення засновника найбільшої соцмережі світу, ймовірно причетної до зливу даних, деякі сенатори вели трансляцію зі своїх смартфонів на сторінки… у Facebook.

Головні тези Цукерберга:

  • Я запустив Facebook, і я відповідаю за те, що тут відбувається

«Тепер зрозуміло, що ми не зробили, щоб інструменти Facebook не використовувалися і для шкоди. Це стосується фейкових новин, іноземного втручання у вибори, а також конфіденційності даних. Ми не досить глибоко розуміли нашу відповідальність, і це була велика помилка. Це була моя помилка, і мені дуже шкода. Я запустив Facebook, і я відповідаю за те, що тут відбувається.

Наразі Facebook повідомляє користувачів про порушення.

Мій головний пріоритет завжди був нашою соціальною місією щодо комунікації між людьми, створення спільноти і зближенню світу. Рекламодавці та розробники ніколи не будуть приділяти пріоритетну увагу цьому, поки я керую Facebook. Я почав займатися Facebook, коли був у коледжі.

З тих пір ми пройшли довгий шлях: тепер ми обслуговуємо понад 2 млрд людей по всьому світу, і кожен день люди користуються нашими послугами, щоб залишатися на зв'язку з тими, хто важливий для них».

  • Повірити Cambridge Analytica - велика помилка

«Ми дійсно вживали заходів і зажадали, щоб і розробник програми, і Cambridge Analytica видалили та припинили використовувати будь-які дані, які у них були. Компанія сказала нам, що вони це зробили. Тепер зрозуміло, що вірити їм не варто було. Ми повинні були простежити за цим і провести повний аудит».

  • Про продаж даних рекламодавцям

 «Існує дуже поширена помилка щодо Facebook: що ми продаємо дані рекламодавцям. Ми не продаємо дані рекламодавцям. Ми дозволяємо їм говорити, чого вони хочуть досягти, а потім розміщуємо рекламу. Facebook просто показує рекламу потрібним людям».

  • Про пости ненависті

«Автоматично виділити такі пости дуже складно через лінгвістичні особливості. До кінця року займатися перевіркою постів у нас будуть понад 20 тисяч осіб. Ми вже успішно застосовуємо штучний інтелект для пошуку терористичної пропаганди. Думаю, через 5-10 років він зможе шукати і інші неприйнятні вислови».

  • Про вплив іноземних держав на вибори у США

Ми вже використовували штучний інтелект, щоб знаходити фейкові акаунти для поширення політичної агітації. Цей метод зарекомендував себе на виборах по всьому світу в 2017 році. У Росії є люди, основна робота яких - використовувати наші та інші системи. Виходить така гонка озброєнь.

  • Про монополію Facebook

Є різні платформи: Google, Apple, Amazon, Microsoft. Ми з ними багато в чому перетинаємося. Мені не здається, що Facebook – монополіст.

  • Про допомогу опозиції у інших країнах

Перш за все, ми збільшуємо штат служби підтримки зі знанням місцевої мови. Так відбувається, наприклад, в М'янмі в зв'язку з утиском рохінджа. По-друге, в таких країнах зазвичай активне громадянське суспільство - воно допомагає нам виявляти тих, хто поширює неприйнятний контент. По-третє, ми маємо намір підвищувати медійну грамотність.

  • Про безпечність Facebook

Я вважаю, що Facebook безпечний. Я, моя сім'я і всі люди, яких я люблю і які мені дорогі, постійно ним користуються.

  • Про дезінформацію у соцмережах

Це гонка озброєнь. Вони будуть продовжувати удосконалюватися в цьому. І ми повинні інвестувати в те, щоб ставати кращими.

Засновник Facebook Марк ЦукербергЗасновник Facebook Марк Цукерберг

Головні висновки з виступу Цукерберга

  • Тотальна монополія Facebook

«Під час самих слухань виникла низка питань щодо монополії Facebook, тому що цій корпорації належать два найбільших месенджера – WattsApp та Facebook messanger. Крім цього їм належать дві найбільші соціальні мережі – Facebook та Instagram. Сенатори тричі запитали Цукерберга щодо того, чи Facebook є монополістом, - коментує «Главкому» керуючий партнер комунікаційної групи PlusOne Максим Саваневський, - Я думаю, що питання, як зробити цю компанію не монополістом на ринку буде зараз активно підійматись. Є велика ймовірність, що Facebook спробують поділити на кілька окремих компаній, які будуть незалежними. Окремо буде представлений рекламний бізнес у Facebook, окремо медійна компанія, окремо робота з даними».

  • Проблема з приватністю в інтернеті

«Найважливіший висновок виступу – це те, що Цукерберг так і не дав відповіді, що робити з приватністю людей в інтернеті», - резюмує Саваневський.

За словами Саваневського, Цукерберг говорив про те, що Facebook знає і активно захищає дані своїх користувачів, але разом з цим, він не міг відповісти на питання, чи стовідсотково захищені користувачі мережі.

  • Створення окремого функціоналу для користування Facebook у Європі

 «Важливим був коментар Цукерберга щодо GDPR - методу регуляції персональних даних, який набуде чинності 25 травня (постанова, за допомогою якої Європейський парламент, Рада Європейського союзу і Європейська комісія підсилюють і уніфікують захист персональних даних всіх осіб в Європейському союзі – «Главком»). Його спитали, чи вважає він цей метод правильним методом регулювання, і Цукерберг вперше сказав, що так. Це було несподіваним моментом, тому що Facebook всюди уникав у своїх офіційних комунікаціях згадок про GDPR, тому що GDPR  для самого Facebook – це дуже великі проблеми у Європі», - пояснює Саваневський.

  • Злив даних російським замовникам

За словами Максима Саваневського, є припущення, що дані американців все ж таки були злиті росіянам.

«Наприклад, одне з питань, на які уникав відповідати Цукерберг, стосувалося того, чи вважає він, що дані, зібрані Cambridge Analytica, потрапили до Росії. Він не сказав, що не знає цього. Він уникнув цього запитання. Це означає, що з великою ймовірністю ці дані потрапили до рук якихось російських клієнтів», - додає Саваневський.

Юлія Тунік, «Главком»

Читайте також: Вибори-2019. Українські політики готуються до гібридної війни в інтернеті

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: