Адмірал Кабаненко: блокування руху через Керченську протоку – новий інструмент війни Росії проти України
Росія намагалася пробити транспортний коридор в Крим ще у 2003 році
Блокування транспортного руху через Керченську протоку Росією принесе Україні фінансово-економічні збитки. Окрім того, зведення залізничного полотна на керченському мості з низькими арками унеможливить рух океанічних суден, що прямують до маріупольського порту. Таке занепокоєння висловив адмірал ВМСУ, президент компанії UA.RPA, заступник Міністра оборони (2014 р.), перший заступник начальника Генерального штабу ЗС України (2012-2013) Ігор Кабаненко під час прес-конференції в прес-центра «Главкома».
Адмірал ВМСУ говорить, що проблеми із росіянами щодо Керченської протоки були давно.
«Історія з Керченською протокою сягає своїм корінням ще у 2003 рік, коли були події довкола о. Тузла. Ще тоді Росія намагалася пробити транспортний коридор в Крим. У неї також були надії, що отримає підтримку кримського населення, але не отримала. Тому цей проект захлинувся. Згодом було підписано міждержавну угоду між Україною та Росією щодо статусу Керченської протоки. Угода має міжнародний характер, і ніякі дії не можуть відбуватися без рішення обох сторін. Януковичем в рамках підписаних документів щодо відмови України від ЄС в обмін на транш у $15 млрд, було підписано і договір про керченський міст. Після анексії Криму у 2015 році уряд скасував цю угоду. Але все одно Росія в односторонньому порядку реалізовує цей проект», - говорить Кабаненко.
За його словами, свого часу керівництво Росії заявляло, що цей міст не буде обмежувати свободу мореплавства і буде відповідати нормам міжнародного морського права.
«Проте ситуація кардинально змінилася, і з’явилися дуже серйозні обмеження. Наприклад, зі зведенням залізничного прольоту керченського мосту арки , під якими мають проходити судна, будуть становити тільки 33 метра. Це унеможливлює прохід суден, габарити яких буде вище вказаної висоти. В цю категорію потрапляють всі океанські судна, які сьогодні прямують в наш маріупольський порт. Вони перевозять продукцію металургійної промисловості. Від такої ситуація українська економіка втратить 20-30% на перевалці у маріупольському порту. Простій на керченській протоці одного комерційного судна коштує $20 тисяч на добу. Кількість суден, які можуть заходити в маріупольський порт, в різні часи була від 70 до 90 кораблів. Додаються також серйозні соціально-економічні ризики. Під удар потрапляє і Бердянськ. Не варто забувати і політично-дестабілізаційні в цій частині акваторії Чорного моря», - продовжує адмірал.
На його переконання, цим питанням має негайно зайнятися РНБОУ, а також необхідно довести до відома про проблеми керченської протоки як нового інструменту війни Росії проти України всім міжнародним інституціям та послам іноземних держав.
Пропонуємо також прослухати запис прес-конференції.
Коментарі — 0