Аміакопровід в Україні потребує термінової модернізації
Аміакопроводу вже понад 37 років, а проектний термін його експлуатації вже перевищено на 22 роки, заявив заступник директора ДП «Укрхімтрансаміак»
Зношеність обладнання, вузлів і лінійної частини магістрального аміакопроводу досягла критичної точки і вимагає невідкладної модернізації. Про це в інтерв'ю розповів Віктор Полозов, заступник директора ДП «Укрхімтрансаміак», повідомляє УНН.
«Обладнання і механізми не ремонтувалися багато років, технологічні системи морально застаріли. Ми на десятиліття відстали від передових розробок у цій сфері. Аміакопроводу вже понад 37 років, а проектний термін його експлуатації вже перевищено на 22 роки. У 2015 році було отримано дозвіл Держгірпромнагляду на продовження терміну його експлуатації до 2020 року. І 2020 рік уже не за горами», – розповів про поточний стан технічної бази підприємства Віктор Полозов.
Він вважає, що процес модернізації перш за все гальмується відсутністю фінансового плану підприємства.
«Кабінет міністрів з подачі Мінекономрозвитку має затвердити фінплан до початку нового року на наступний фінансовий рік. Зараз кінець жовтня, а у нас немає фінплану на 2016 рік. А без фінплану ми не можемо не лише нічого купити, а й навіть своєчасно забезпечити своїх співробітників засобами спецзахисту, як того вимагає законодавство з охорони праці», – наголосив Полозов.
«З огляду на той факт, що моє призначення виконувачем обов'язків директора було при новому міністрові економічного розвитку Степані Кубіві, впевнений, що йому немає жодного сенсу блокувати мою роботу на підприємстві. Я написав на його ім'я вже кілька листів з описом ситуації, яка склалася на підприємстві, і своїми пропозиціями. Тепер чекаю від нього відповіді», – сказав він.
За словами Полозова, модернізацію може бути заблоковано і в разі, якщо ВР прийме закон про підвищення рентної плати: «Зараз до Верховної Ради знову внесено законопроект зі змінами до Податкового кодексу, яким встановлюється ставка рентної плати на рівні 4,8 долара. Таким чином, ставка рентної плати становитиме 100% тарифу, що унеможливить навіть поточну діяльність підприємства. Іншими словами, це призведе до його повної зупинки, не кажучи вже про капітальні інвестиції».
За попередніми прогнозами топ-менеджера, повну модернізацію підприємства за умови державної підтримки можна провести за 5 років.
«Зараз ми закінчуємо підготовку стратегічного плану розвитку підприємства на найближчих п'ять років. Для цього задіяні провідні вітчизняні інститути і Національна академія наук України. Ми плануємо, що протягом п'яти років, використовуючи власні кошти в розмірі 250 млн грн на рік, ми зможемо зробити з аміакопроводу сучасний комплекс», – підсумував Полозов.
УДП «Укрхімтрансаміак» є стратегічним підприємством і обслуговує частину аміакопроводу «Тольятті – Одеса» на українській території. Загальна протяжність магістралі становить 2,4 тисячі кілометрів. Аміакопровід пролягає по семи густонаселених областях України, і в разі аварії за 10 хвилин хмара аміаку пошириться на 5 кілометрів від осі і може завдати непоправної шкоди як екології, так і здоров'ю людей.
Коментарі — 0