У США проведено перші льотні випробування гіперзвукового безпілотника
Перший політ відбувся в кінці липня поточного року
Дослідницький підрозділ Skunk Works американської компанії Lockheed Martin провело перші льотні випробування прототипу перспективного гіперзвукового безпілотного літального апарату SR-72. Як пише Aviation Week, перший політ відбувся в кінці липня поточного року, проте тоді публічно про нього оголошено не було.
Проект SR-72 був вперше представлений компанією Lockheed Martin у 2013 році. Перспективний апарат розробляється в якості заміни списаних у 1998 році розвідувальних літаків SR-71 Blackbird. Довжина останнього становила 32,7 метра, розмах крила - 16,9 метра, а висота - 5,6 метра. Цей апарат міг розвивати швидкість до 3,2 числа Маха за рахунок комбінованих силових установок.
Перший політ прототипу SR-72 відбувся на аеродромі 42-го ремонтного підприємства ВВС США в Палмдейлі в Каліфорнії. Там же розташована штаб-квартира підрозділу Skunk Works. Під час першого польоту безпілотник супроводжували два навчальних літака T-38 Talon. Подробиці про перші випробування не розкриваються, але, ймовірно, вони пройшли успішно.
Виступаючи на виставці WCX: SAE World Congress Experience, що пройшла на території військової бази «Форт-Уерт» в Техасі в кінці вересня 2017 року, виконавчий віце-президент з аеронавтики компанії Lockheed Martin Орландо Карвальо заявив, що Skunk Works подвоїла ресурси, виділені на гіперзвукової проект.
«Я думаю, що Сполучені Штати перебувають на порозі гіперзвукової революції», - сказав Карвальо, додавши, що не може вдаватися в якісь деталі.
На початку липня поточного року стало відомо, що підрозділ Skunk Works провело успішні випробування деяких систем, інтегрований в прототип SR-72. Ці випробування проводилися з 2013 року. Випробування, зокрема, пройшли елементи комбінованої силової установки апарату, яка дозволить йому виконувати польоти на швидкості шести чисел Маха (7,4 тисячі кілометра на годину).
Основу силової установки SR-72 складе турбореактивний двигун, здатний розганяти апарат швидше 1,5-2 чисел Маха. Уже на цій швидкості буде включатися надзвуковий прямоточний повітряно-реактивний двигун, який буде розганяти апарат до шести чисел Маха.
За оцінкою компанії, найбільшу складність в проекті представляє діапазон від 2,2 до чотирьох чисел Маха. В силу особливостей конструкції турбореактивні двигуни, використовувані на сучасних винищувачах, не можуть розганяти літак швидше 2,2 числа Маха. У той же час прямоточні повітряно-реактивні двигуни не можуть «підхоплювати» політ на швидкості нижче чотирьох чисел Маха.
Lockheed Martin має намір завершити розробку гіперзвукового апарату SR-72 до середини 2020-х років. Вартість розробки і виробництва одного демонстратора технологій SR-72 складе менше одного мільярда доларів.
Коментарі — 0