Учені розробили ліки, здатні перемогти хворобу Альцгеймера

Учені піддали клітини мозку миші впливу бета-амілоїдних білків

Група вчених з Каліфорнійського університету Лос-Анджелеса відкрила ліки, які запобігають руйнуванню клітин мозку через хворобу Альцгеймера.

Про це повідомляє видання Nature Chemistry.

Хвороба Альцгеймера — когнітивне порушення, обумовлене накопиченням в мозку білка бета-амілоїда. Він утворює подобу бляшок і зв'язується з рецепторами на поверхні клітин мозку, що призводить до їхньої масової загибелі.

Вченим вдалося ідентифікувати місце зв’язування бляшок бета-амілоїду з його рецептором шляхом визначення тривимірної структури речовини. Після чого вони вирішили знайти молекулу, яка могла б блокувати рецептор, запобігаючи зв’язування бета-амілоїду з клітинами мозку. Для цього вони вивчили базу даних, що містить понад 32 тисяч молекул. У цей список зокрема входять як препарати, безпечні для людини, так і ті, що ще проходять клінічні випробування або просто зустрічаються в природі.

Фахівці вирішили використати лікарський засіб ALI6, оскільки він не токсичний, та здатний проходити гематоенцефалічний бар'єр, тобто потрапляти з кровотоку в мозок: це критична ознака для будь-якого лікарського засобу, призначеного для лікування розладів центральної нервової системи, таких як хвороба Альцгеймера.

Учені піддали клітини мозку миші впливу бета-амілоїдних білків, а потім обробили деякі з них ALI6 і порівняли кількість загиблих клітин. Виявилося, що ALI6 майже повністю запобіг загибелі клітин. На думку вчених, це вказує на те, що препарат можна використовувати для лікування хвороби Альцгеймера.

Однак результати дослідження ще мають підтвердитися в подальших випробувань на тваринах, перш ніж ліки випробують на людях.