В Міносвіти натякнули, що деяким вишам варто подумати про об’єднання з іншими
Гриневич навела приклад вдалого об'єднання: Сумський університет утворився на базі двох університетів
Міністр освіти і науки Лілія Гриневич вважає, що виші, які не змогли привабити абітурієнтів, повинні задуматися, як їм покращити свою спроможність. Про це вона сказала в інтерв’ю «Главкому».
«Можливо, їм треба об’єднатися з іншими університетами», - зауважила Гриневич.
Вона зазначила, що у нас профільні університети - педагогічні, аграрні та інші, що спеціалізувалися по певних предметах - перетворюються на класичні, коли навчають праву, економіці, невластивим для них спеціальностям. «Та абітурієнт, коли хоче вивчати право, воліє вивчати його в такому університеті, для якого це притаманна спеціальність. Тому, можливо, нам в регіоні, не варто дробити п’ять-шість профільних університетів, кожен із яких набирає студентів на право, а зробити один міцний класичний регіональний університет. Ми вже побачили, що у нас є спроможні регіональні класичні університети, в які був дуже високий конкурс і які в результаті широкого замовлення отримали збільшення державного замовлення. Це Львівській, Чернівецький, Сумський університети. Сумський університет, взагалі, не національний, а державний, але він має дуже багато міжнародних програм, активно співпрацює з європейськими університетами. Вони зуміли привабити до себе абітурієнта», - розповіла міністр.
Вона навела приклад вдалого об’єднання невеликих університетів в один регіональний: «Ну от, до речі, той же Сумський університет утворився на базі двох університетів. Це якраз і є вдалий результат регіонального об’єднання».
За словами Гриневич, ніхто не повинен вказувати, які університети треба об’єднувати. «Академічні спільноти повинні самі дозріти до розуміння того, що далі так бути не може в їхньому закладі. Якщо ви не отримали держзамовлення, до вас не прийшли абітурієнти, це призводить до скорочення годин для викладачів. Академічні спільноти також повинні відігравати провідну роль в регіональній політиці. Для цього вони повинні бути міцними, мати наукові здобутки, вміти працювати з працедавцями. Важливо, щоб розпочався широкий дискурс про якість вищої освіти в Україні», - зазначила вона.
Коментарі — 0