Вчені придумали, як прибрати космічне сміття на орбіті Землі

Вчені придумали, як прибрати космічне сміття на орбіті Землі
Космічне сміття на навколоземних орбітах являє собою велику проблему вже зараз

Сміття «здують» з орбіти потоком частинок

Японські і австралійські вчені показали, що плазмовий ракетний двигун з двома протилежно спрямованими соплами можна використовувати для зниження швидкості космічного сміття. Один зі створюваних двигуном потоків плазми буде гальмувати космічне сміття, а другий дозволить запобігти зміні швидкості самого супутника, розповідають автори статті в Scientific Reports.

Космічне сміття на навколоземних орбітах являє собою велику проблему вже зараз, наприклад, в 2016 році на одному з ілюмінаторів МКС виявили скол діаметром сім міліметрів. А в майбутньому збільшення кількості об'єктів на орбіті може привести до синдрому Кесслера - швидкому лавиноподібному зростанню кількості частинок сміття, яке завадить виведенню нових апаратів у космос.

Для запобігання такого сценарію інженери з багатьох країн розробляють різні методи прибирання космічного сміття з орбіти. Крім контактних методів, таких як захоплення сміття сіткою, який недавно був протестований британськими інженерами за допомогою експериментального супутника, існують і безконтактні методи. Наприклад, кількома дослідницькими групами була розроблена концепція «іонно-променевого пастуха» - апарату, який може впливати на об'єкт на орбіті за допомогою направленого потоку іонів або плазми. Технологічна складність реалізації такої концепції полягає в тому, що створюваний двигуном потік частинок буде не тільки впливати на космічне сміття, але і штовхати супутник в зворотньому від нього напрямку, через що цю силу необхідно компенсувати додатковим двигуном.

Група вчених під керівництвом Акіри Андо з Університету Тохоку показала, що для реалізації цієї концепції можна використовувати один двигун, який буде одночасно впливати на об'єкт космічного сміття і стабілізувати становище супутника. Вони створили прототип двонаправленого плазмового двигуна, який має камеру з двома відкритими виходами. Усередині камери розташовано дві трубки для подачі аргону і дві антени для його іонізації, а зовні - два соленоїда. Управляти тягою в обох напрямках можна за допомогою зміни конфігурації магнітного поля або рівня подачі газу в кожної з трубок.

Для перевірки концепції дослідники зібрали установку, розташовану у вакуумній камері, в якій двигун і імітоване космічне сміття підвішені і розташовані біля приладів для вимірювання відхилення. Експерименти показали, що управління параметрами роботи двигуна дозволяє впливати з його допомогою на зовнішній об'єкт, зберігаючи результуючу силу, що впливає на двигун, що дорівнює нулю.

Завдяки можливості змінювати співвідношення між потоками плазми, що виходять з різних сторін двигуна, його можна використовувати в трьох режимах: прискорення і гальмування супутника, а також виведення космічного сміття з орбіти.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Дата публікації новини: