Ніщо не заважає Росії підписати Зону вільної торгівлі з ЄС
Україна та Росія мають спільну Зону вільної торгівлі, умови якої порушує не Україна
В даний час істерія, яку поширюють деякі російські політики відносного того, що Україна підписавши Угоду про асоціацію з ЄС, позбавляє себе суверенного права з усіх питань торговельної політики, є нічим іншим як прагненням будь-якою ціною утримати Україну від під своїм контролем. Пора нарешті зрозуміти, що Україна не вступає в Європейський Союз, а тільки укладає договір про Асоціацію і не заявляє про делегування будь-якої частини свого суверенітету чи то в Москву, чи то в Брюссель.
Як відомо, з кожною з даних країн Україна має Договір про Зону вільної торгівлі, як і ЗВТ з СНД в цілому. Але, як бачимо, це тільки декларації. Вільна торгівля – це довіра і цивілізовані способи ведення справ. На превеликий жаль, в учасників ЗВД СНД довіра один до одного дуже мала, більше прагнення бачити васала, конкурента, але не партнера. Ми ще не навчилися вести чесний рівноправний діалог. А чи запитували ці російські політики в Білорусі і Казахстану: вони мають намір згортати торговельно-економічне співробітництво з Україною, з якою вони мають договір про ЗВТ? Та й сама російська сторона - готова в односторонньому порядку розірвати договір про ЗВТ з Україною?
Росія має зрозуміти що, Україна може мати одночасно Зону вільної торгівлі з Російською Федерацією та Європейським Союзом, а також утворювати у майбутньому нові Зони вільної торгівлі. Наприклад, ЄС має угоди про вільну торгівлю з 24 країнами, а з трьома країнами (Андора, Туреччина, Сан Маріно) – Митні Союзи. Російській Федерації в даний час нічого не заважає розпочинати повноцінні переговори про формування ЗВТ з Європейським Союзом так само, як це робить Україна. В свою чергу, Україна має докласти максимум зусиль для вступу до СОТ Білорусі та Казахстану. Україна може бути зацікавлена тільки у повномасштабній імплементації до системи відносин Митного союзу договірно-правової бази СОТ.
Аналіз можливих торговельно-економічних наслідків інтеграції з МС показує, що для України переваги в експорті складатимуться лише з переліку скасованих вилучень з режимів вільної торгівлі. Водночас спрощення митного режиму наприклад в рамках ЗВТ з ЄС дозволить Україні не тільки розширити ринки збуту власного експорту, але й наростити імпорт інвестиційних товарів, використання яких у виробництві є передумовою стабільного довгострокового зростання економіки.
Асоціація між Україною та Європейським союзом і його державами-членами, чітко визначає дві її основні цілі – поглиблення політичної асоціації та поступова економічна інтеграція. Досягнення мети поступової економічної інтеграції України в ЄС, це - запровадження умов для посилених економічних та торговельних відносин, які вестимуть до поступової інтеграції України до внутрішнього ринку ЄС, у тому числі завдяки створенню поглибленої і всеохоплюючої зони вільної торгівлі. Чітка і пріоритетна орієнтація України на Європейський Союз має розглядатись як основа стратегії економічного і соціального розвитку нашої держави на наступні десять років і більш віддалену перспективу.
Підписавши Угоду з ЄС - Україна стає частиною європейського політичного простору. Перший етап асоціації України з Європейським Союзом – формування повноцінної Зони вільної торгівлі (ЗВТ). ЗВТ України з ЄС – це також не справа одного дня, вона буде створюватися поступово протягом перехідного періоду у максимум 10 років, починаючи з дати набрання чинності Угодою про Асоціацію.
Коментарі — 0